O principio de Pascal

Escena. Na simulación poderemos comprender o principio de Pascal.
Principio de Pascal
Autor: Enric Ripoll. Principio de Pascal (CC BY-SA)

O científico francés Blaise Pascal enunciou o seu principio da seguinte maneira:

«Se incrementamos a presión sobre calquera punto dun líquido, este incremento transmítese a todos os puntos do líquido».

Aplicacións do principio de Pascal

O principio de Pascal ten moitas aplicacións prácticas, entre elas podemos mencionar os vasos comunicantes e os sistemas hidráulicos como o elevador, o freo, a báscula ou a prensa hidráulicos.

Vasos comunicantes

Os vasos comunicantes son un conxunto de recipientes unidos entre si. Cando enchemos cun líquido calquera dos recipientes, observamos que o líquido adquire o mesmo nivel en todos eles.

Observamos que en todos os vasos comunicados se atinxe o mesmo nivel
Obsérvase que o líquido atinxe o mesmo nivel en todos os vasos comunicados
Enric Ripoll. Vasos comunicantes (CC BY-SA)

Elevador hidráulico

Escena. Na simulación poderemos observar el funcionamento de un elevador hidráulico.
Elevador hidráulico
Autor: Enric Ripoll. Elevador hidráulico (CC BY-SA)

Os sistemas hidráulicos amplifican a forza exercida, deste modo con pouca forza podemos elevar un gran peso. Os sistemas hidráulicos baséanse no principio de Pascal: a sobrepresión aplicada nun punto dun líquido transmítese por igual a todos os puntos do líquido:

A forza dividida pola área da superficie é igual en todos os puntos

Polo tanto, canto maior sexa a superficie, maior será a forza exercida