Tímpano

Definición

Tímpano: espazo delimitado polo lintel e as arquivoltas en vans (portas, fiestras,...) Nos templos clásicos soe chamarse frontón e é o espazo triangular comprendido entre o entaboamento e a cuberta a dúas augas.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

(Século XIII) Catedral de Friburgo, Alemaña
Fernando Díaz. Tímpano baixa as arquivoltas nunha portada gótica (CC BY-SA)

Os tímpanos e os frontóns soen estar decorados con relevos (altorrelevos, baixorrelevos), pinturas ou mosaicos (imaxe 1).

Os tímpanos tamén poden estar decorados con trazaría calada, propia do estilo gótico (imaxe 2).

Os tímpanos ou frontóns son un elemento construtivo pero tamén poden ser estritamente decorativos nas fachadas, sobre portas e fiestras: tímpanos curvos, frontóns, tímpanos partidos (imaxe 3)

Imaxe 1
Alberti, León Battista (1470) Fachada da basílica de Santa María Novella, Florencia, Italia
Fernando Díaz. Tímpano de influencia bizantina decorado con mosaicos (CC BY-SA)