Bodegón

Definición

Bodegón: xénero artístico que representa unha composición a base de seres inanimados: animais mortos de caza, vexetais e froitas, louza e teas...Tamén se lle chama natureza morta.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

Bodegón fotográfico
Fernando Díaz. Bodegón fotográfico (CC BY-NC-SA)

Os bodegóns teñen a sua orixe na Antigüidade. Na arte mesopotámica, exipcia, grega e romana hai exemplos de composicións pictóricas con animais, froitas, comida...(imaxe 1), normalmente incluídos en pinturas ou esculturas de outros xéneros artísticos.

Sen embargo, a partires do século XVII é cando artistas comezan a producir obras deste tipo dun xeito máis sistemático convirtíndose nun xénero en sí mesmo e aproveitando para introducir composicións e técnicas libres (imaxe 2).

O bodegón é un xénero traballado ata hoxe e abordado tamén dende a fotografía (imaxe 3).

Imaxe 1
Arte exipcia (aprox. 1900 a.C. )"Anubis fronte a unha mesa de ofrendas" [relevo en pedra], Deir el Bahari, Tebas, Exipto
Fernando Díaz. Relevo policromado representando unha mesa de ofrendas (CC BY-SA)
Imaxe 2
de Zurbarán, Juan (1645). "Froitas e flores nunha cunca chinesa" [óleo sobre lenzo].
Juan de Zurbarán. Bodegón de estilo barroco (Dominio público)
Imaxe 3
Dalí, Salvador(1945). "La cesta de pan" [óleo sobre lenzo]. Fundación Dalí
Fernando Díaz. Bodegón de técnica realista (CC BY-SA)