Estilo

Definición

Estilo: conxunto de características orixinais e persistentes no/na artista, nunha época, escola ou zona xeográfica, que permite identificar as obras como feitas por esa persoa, nese tempo, nesa escola ou nese lugar.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

Van der Weyden, Rogier(1440). Detalle do tríptico da familia Braque "María Magdalena" [óleo sobre taboa] Museo do Louvre
Fernando Díaz. Pintura da escola flamenga (CC BY-SA)

Cada época histórica ten as suas características artísticas propias. Así xurden os estilos artísticos de orixe temporal. Por exemplo , o visigótico é un estilo artístico cunha filosofía e trazos nas producións artísticas do Reino Visigodo, entre os séculos VI  e VIII (imaxe 1).

Hai estilos artísticos que, amais de ter un caracter temporal, teñen a súa orixe nunha zona xeográfica concreta. Por exemplo, o gótico veneciano ou estilo veneciano é unha variante do gótico europeo propia da cidade de Venecia no século XV (imaxe 2).

Un estilo refírese tamén á linguaxe propia e característica dun/a artista. Cando é común a un grupo de artistas, chámase escola. Por exemplo, escola pictórica de Barbizon constituída por Corot, Millet, Daubigny,...

O estilo do/a artista pode dar nome a movementos artísticos. Por exemplo, o herreriano é un estilo arquitectónico que asemella a producción do arquitecto de Juan Herrera.

Tamén hai estilos artísticos que reciben o seu nome dalgunha característica salientable. Por exemplo, o estilo plateresco adoita o seu nome pola semellanza da decoración das portadas có traballo de prateiros (imaxe 3).

Imaxe 1
Arquitectura de estilo visigodo, (século VIII). Igrexa de Santa Comba, Bande, Ourense
Fernando Díaz. Arquitectura de estilo visigodo ou visigótico (CC BY-SA)
Imaxe 2
Edificio de estilo veneciano. (Século XV). Fachada do Pazo Ducal, Venecia.
Fernando Díaz. Edificio de estilo veneciano (CC BY-SA)
Imaxe 3
Egas, Enrique (1511) Portada do Hospital dos Reis Católicos, Santiago de Compostela
Fernando Díaz. Portada plateresca (CC BY-SA)