Friso

Definición

Friso: elemento arquitectónico sostido consistente nunha franxa decorativa de desenvolvemento horizontal.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

Esquema de entaboamentos nas ordes clásicas
María Villarino. Esquema de entaboamentos nas ordes clásicas (CC BY-SA)

Nas ordes clásicas o friso é a parte do entaboamento comprendida entre o arquitrabe e a cornixa: na orde dórica divídese en métopas e tríglifos. Nas métopas concéntrase a decoración de relevos historiados. Porén, nas ordes xónica e corintia o friso é corrido e decorado con relevos.

O friso grego foi reinterpretado nas correntes artísticas posteriores. Tamén se empregaban outro tipo de frisos decorativos procedentes do mundo antigo (imaxe 1).

Noutros estilos arquitectónicos, chamamos friso a calquera elemento horizontal sen valor construtivo e normalmente decorado con relevos ou esculturas (imaxe 2). Tamén pode referirse a unha banda horizontal decorativa feita con pintura e baixorrelevo(imaxe 3)

Imaxe 1
(ca. 9 a.C.) "Tellus, nai terra e de Eneas" ou "Pax Augusta, Deusa da Paz" [relevo sobre mármore] Museo della´Ara Pacis Augustae, Roma
Fernando Díaz . Greca decorativa en relevo (CC BY-SA)