Estatua ecuestre

Definición

Estatua ecuestre: xénero escultórico no que se representa ó personaxe montando a cabalo. Pode ser un retrato.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

Zala, György (1929) "Monumento do Milenio" [grupo escultórico en bronce], Budapest
Fernando Díaz. Grupo escultórico ecuestre con finalidade conmemorativa (CC BY-SA)

A estatua ecuestre é un xénero escultórico que xa aparece en tempos remotos (imaxe 1) e que foi moi empregada polos romanos para honrar vitorias, figuras políticas ou militares (imaxe 2)

É unha temática cun fin propagandístico e forte simbolismo iconográfico: o personaxe preséntase idealizado, ataviado normalmente cun uniforme ou indumentaria que destaca a súa posición, domina o cabalo e sitúase nun plano superior.

Os retratos ecuestres de reis, emperadores, xenerales ou caudillos utilizáronse en todas as épocas históricas (imaxe 3) para inmortalizar a grandes personalidades.

Imaxe 1
(Idade de Ferro). Relevo procedente do Castro Formigueiro, Igrexa de O Formiguero.  Amoeiro, Ourense.
María Villarino. Escultura en relevo castrexa representando xinetes (CC BY-SA)
Imaxe 2
Estarua ecuestre romana. (ca. 176). "Estatua ecuestre do Emperador Marco Aurelio" [escultura en bronce]. Praza do Campidoglio, Roma
Fernando Díaz. Estatua ecuestre romana (CC BY-NC-SA)