Ciborio

Definición

Ciborio: construción elevada sobre o cruceiro que habitualmente ten forma de torre de planta cadrada ou octogonal. No interior levántase sobre trompas ou pendentes.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

Viollet-Le-Duc, Eugène (Século XIX) Catedral de Notre Dame, París
Fernando Díaz. Agulla de madeira recuberta con chumbo neogótica sobre o cruceiro, desaparecida no incendio de 2019 (CC BY-SA)

O ciborio sitúase sobre o cruceiro das igrexas. Ten forma de torre que pode ser de planta circular, cadrada ou poligonal.

A torre do ciborio soe ter grandes vans e ventanais, coa finalidade de alixerar o seu peso, alumar e ventilar. No interior poden cubrirse con cubertas abovedadas apoiándose en trompas ou pendentes (imaxe 1).

Pola súa disposición nun lugar importante do templo, sobre o transepto, altar maior e presbiterio, o ciborio soe decorarse con relevos, pinturas ou labor de lazaría. (imaxe 2).

Os primeiros ciborios románicos cúbrense con teitos simples e abovedados, pero a partir do Gótico irán adquirindo maior altura (imaxe 3) e riqueza  decorativa.

Imaxe 1
Vista interior do ciborio no cruceiro da catedral de Santiago de Compostela. Gótico, século XV
Fernando Díaz. Vista do interior de ciborio de sección octogonal decorado e apioado en trompas. (CC BY-SA)
Imaxe 2