Perspectiva aérea

Grandío, Tino (1968) "Marina" Colección A Fundación, Lugo
María Villarino. Paisaxe bretemoso con formas de contornos esvaecidos onde a atmosfera, o vapor de auga e a luz son as protagonistas (CC BY-SA)

Definición

Perspectiva aérea: perspectiva que intenta representar a atmosfera que envolve ós obxectos, debuxando os do fondo máis esvaídos para dar a impresión de distancia espacial.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

Perspectiva aérea na paisaxe do fondo dun cadro de Leonardo da Vinci.da Vinci, Leonardo (1484) "Virxe das Rochas" [óleo sobre lenzo] Museo do Louvre
Fernando Díaz. Perspectiva aérea ou esfumado na nunha pintura de Leonardo Da Vinci (CC BY-SA)

A perspectiva aérea é un recurso pictórico baseado na observación da realidade. Tenta recrear a incidencia dos contextos mudables como distancias, luz ou fenómenos atmosféricos na representación do espazo, especialmente en paisaxes.

A perspectiva aérea válese do progresivo desenfoque dos contornos, esvaecendo as liñas, atenuando os claroscuros e incrementando os tons azuis das formas máis alonxadas do primeiro plano.

O estudo da perspectiva aérea naceu no Renacemento ao mesmo tempo que o estudo da perspectiva lineal, da man de artistas como Leonardo da Vinci, famoso polos seus esfumados. Pero xa antes, a escola flamenga (imaxe 1),  e posteriormente venecianos, barrocos (imaxe 2) ou séculos máis tarde, os impresionistas (imaxe 3), empregárona e perfeccionárona.

Imaxe 1
Van Eyck, Jan (1435) "Virxe do chanceler Rolin" [óleo sobre táboa] Museo do Louvre, París
Fernando Díaz. Detalle de pintura da escola flamenga con perspectiva aérea na paisaxe ao fondo (CC BY-SA)
Imaxe 2