Saltar navegación

Escultura exenta

"Ídolo de Pumares" escultura antropomórfica, Rivela (A Estrada). Museo de Pontevedra. Neolítico (5000-3000 a.C.)
Marí Villarino. Escultura de vulto redondo, non apegada a un muro que pode ser arrodeada polo espectador (CC BY-SA)

Definición

Escultura exenta: aquela que se pode contemplar dende calquera punto de vista, o espectador pode observala derredor porque non está apegada ó muro. Tamén denominada escultura de vulto redondo.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

(ca.1600) "San Domingos" [madeira policromada] Museo coro mosteiro de San Domingos de Bonaval, Santiago de Compostela
Fernando Díaz. Imaxe dunha escultura exenta dende múltiples punto de vista (CC BY-SA)

 

Dende a Prehistoria realizáronse esculturas de vulto redondo con distinto carácter: votivo, funerario, territorial... (imaxe 1).

A arte grega é a que lle outorga á estatuaria exenta de: naturalismo, volume, movemento, expresividade,...Dende a arte clásica, perdudarán estas características a estilos posteriores máis alá da época medieval na que a escultura estaba sometida ó marco arquitectónico. (imaxe 2).

O retorno ós valores clásicos faráse a partir do Renacemento, cando se recuperarán tamén as técnicas e os materiais como o bronce (imaxe 3).

A escultura exenta contemporánea diversifícase en estilos, temáticas, materiais e funcións.

Imaxe 1
Escultura antopromórfica castrexa (Século I) Esculturas antromórficas de Santa Baia de Logrosa [escultura en pedra] Museo do Pobo Galego, Santiago de Compostela
Fernando Díaz. Escultura antopromórfica castrexa (CC BY-SA)
Imaxe 2
Lisipo (ca.318 a.C.) "Apoxiómenos" [copia romana en mármore] Museos Vaticanos, Roma
Fernando Díaz. Escultura exenta grega que representa un atleta (CC BY-SA)
Imaxe 3
van Verschaffelt, Pierre (1753) "Arcanxo San Miguel" [escultura en bronce] Castelo de Sant´Angelo, Roma
Fernando Díaz. Escultura barroca en bronce (CC BY-SA)

Feito con eXeLearning (Nova ventá)