Técnica de panos mollados

Definición

Técnica de panos mollados: técnica escultórica que consiste en representalos volumes do corpo humano, por medio das transparencias que xeneran os panos mollados apegados á figura.

Apoio visual

Fernando Díaz (CC BY-SA)

Explicación

(Século II) "Dous Ménades levan un toro para o sacrificio" [relevo sobre pedra] Museos Vaticáns, Roma
Fernando Díaz. Relevo romano que representa figuras con panos en movemento e apegados ó corpo (CC BY-SA)

A técnica de panos mollados é un recurso para producir sensación de tridimensionalidade, claroscuro nas pregaduras, movemento e expresividade.

Fidias empezou a utilizalas nas esculturas do Partenón e foi empregada por outros artistas da Grecia Clásica e romanos. (imaxe 1)

Esta técnica clásica retomarase posteriormente en distintos estilos artísticos (imaxe 2 e imaxe 3).

Imaxe 1
(190 a.C.)  "Niké de Samotracia" [escultura en mármore]. Museo do Louvre
Fernando Díaz. Escultura grega na que se enfatiza o movemento empregando a técnica de panos mollados (CC BY-SA)
Imaxe 2