Como se comentou, un experimento aleatorio é aquel cuxo resultado non se pode prever con certeza, aínda coñecendo todas as condicións iniciais. Por exemplo, ao lanzar un dado, non se pode saber con seguridade que número aparecerá na súa cara superior. En contraste, un experimento determinista é aquel cuxo resultado pode preverse exactamente baixo as mesmas condicións iniciais. A probabilidade asóciase cos primeiros, proporcionando unha medida numérica da súa incerteza.
- O cálculo de probabilidades é unha ferramenta matemática empregada para estudar e cuantificar a aleatoriedade e a incerteza asociada a diferentes eventos ou sucesos. Esta medida está influenciada pola natureza do experimento que se está a realizar, que pode ser simple ou composto.
- Os valores que a probabilidade pode tomar están comprendidos entre 0 e 1. Un valor de probabilidade de 0 indica a imposibilidade dun suceso, mentres que 1 representa a certeza absoluta do seu acontecemento.
- As ferramentas visuais, como os diagramas de Venn e os diagramas de árbore, son de grande axuda para representar as relacións entre sucesos e calcular as súas probabilidades asociadas. Ademais, o estudo da independencia entre sucesos resulta crucial para entender como a ocorrencia dun pode, ou non, afectar a do outro.
- A medida que se avanzan nos conceptos, explóranse sucesos compostos e a aplicación do teorema da probabilidade total e do teorema de Bayes, que permiten calcular probabilidades en contextos máis complexos.