Aspectos curriculares

 

A través desta proposta pretendemos traballar contidos relativos aos bloques de Sentido estocástico e  Sentido socioafectivo que se desenvolven no currículo das materias de Matemáticas e Matemáticas Aplicadas ás Ciencias Sociais, así como na optativa de Métodos Estatísticos e Numéricos.

Os contidos descritos a continuación desenvólvense no ODE de forma secuencial. No obstante, os bloques non se traballan ailladamente, de forma que as/os estudantes alcancen a ver as relacións que presentan entre sí, co fin de que poidan afianzar os distintos conceptos formando parte dun todo. A continuación explicítanse os contidos traballados, así como a secuenciación dos mesmos.

UD 1. Técnicas de reconto

  • Permutacións
  • Combinacións
  • Variacións

UD 2. Probabilidade

  • Sucesos
    • Operacións con sucesos
    • Leis de Morgan
  • Cálculo de probabilidades 
    • Axiomática de Kolmogorov
    • Probabilidade
    • Experimentos simples
    • Experimentos compostos
  • Probabilidade condicionada
    • Independencia de sucesos
    • Regra do produto
  • Diagramas de probabilidade
    • Diagramas de árbore
    • Táboas de continxencia
    • Diagramas de Venn
  • Teoremas de probabilidade
    • Teorema da probabilidade total
    • Teorema de Bayes

UD 3. Distribucións de probabilidade

  • Variables aleatorias discretas
    • Función de probabilidade
    • Función de distribución
    • Parámetros 
  • Variables aleatorias continuas
    • Función de densidade
    • Función de distribución
  • Modelización de fenómenos estocásticos
    • Distribución de probabilidade Binomial.
    • Distribución de probabilidade Normal.
  • Aproximación da Binomial á normal.

UD 4. Ferramentas tecnolóxicas para o cálculo de probabilidades

  • Calculadoras gráficas e científicas
  • Folla de cálculo
  • Software estatístico 
  • Linguaxes de programación
  • Aplicacións e ferramentas en línea

UD 5. Exercicios ABAU

  • Exercicios das ABAU dende o ano 2018 ao 2023

UD 6. O estudo estatístico bidimensional

  • Fases e das tarefas
  • Elaboración e presentación
  • Análise e descrición 
  • Ferramentas tecnolóxicas

En todas as unidades didácticas:

  • Planificación e expresión verbal do proceso de resolución de problemas.
  • Análise dos resultados obtidos: revisión das operacións utilizadas, coherencia das solucións coa situación, revisión sistemática do proceso, procura doutros xeitos de resolución e identificación de problemas parecidos.
  • Elaboración e presentación oral e/ou escrita de informes científicos sobre o proceso seguido na resolución dun problema, utilizando as ferramentas tecnolóxicas axeitadas.
  • Utilización de medios tecnolóxicos no proceso de aprendizaxe.
  • Planificación e realización de proxectos e investigacións matemáticas a partir de contextos da realidade ou do mundo das matemáticas, de xeito individual e en equipo.
  • Práctica de procesos de matematización e modelización, en contextos da realidade.
  • Confianza nas propias capacidades para desenvolver actitudes axeitadas e afrontar as dificultades propias do traballo científico.