Tarefa
- Agrupamento:
- Grupos mixtos de 4-5 personas

Actividade: Deseño dunha investigación científica e identificación de variables
Obxectivo: aprender a identificar as variables independente, dependente e estranas nunha investigación, así como a deseñar estratexias para controlar as variables estrañas.
Instrucións:
Elixe un dos seguintes temas de investigación sinxelos:
- Efecto da temperatura sobre a velocidade de disolución do azucre en auga salgada.
- Influencia da luz sobre o crecemento dos tomates
- Efecto do tipo de música no tempo de concentración para realizar un exercicio de memorización.
Para o tema elixido, completade o seguinte deseño experimental:
- Variable independente.
- Variable dependente.
- Variables estrañas: identifica tres variables estranas posibles.
- Un método para controlar as variables estrañas indicadas.
Revisade, antes de comezar, este exemplo:
Tema: Influencia da luz sobre o crecemento das plantas
Variable independente: a cantidade de luz recibida (horas de luz ao día).
Variable dependente: o crecemento das plantas (medido en centímetros cada semana).
Variables estrañas e como controlalas:
Tipo de solo: usar o mesmo tipo de solo para todas as plantas.
Cantidade de auga: regar todas as plantas coa mesma cantidade de auga diariamente.
Temperatura ambiente: manter as plantas no mesmo lugar para asegurar que a temperatura sexa igual para todas.
Presentación do traballo: Cada grupo presentará o seu deseño ao resto da clase, explicando as variables e a forma de controlalas.
Reflexión final: Discutide a importancia de controlar as variables estrañas para asegurar que os resultados sexan válidos e fiábeis.
Lembrade
Variable dependente: o que queremos medir e investigar.
Variable independente: o que controlamos no experimento para ver a súa influencia na variable dependente.
Variables estrañas: todas aquelas variables que pode interferir non resultados e facelos pouco fiables, e que motivan o control experimental.