Avaliación colaborativa das preguntas de investigación

No grupo clase, revisade as preguntas de investigación formuladas polos grupos de investigación e verificade se cumpren os criterios establecidos, propoñendo melloras e fomentando a reflexión en equipo.
Preparación
Cada grupo de investigación debe ter definida a súa pregunta de investigación e preparada unha breve exposición que inclúa:
- A formulación da pregunta.
- A razón pola que pensan que é investigable.
- Unha idea xeral de como planean investigala.
Exposición
Cada grupo presenta a súa pregunta ao grupo-clase. A exposición debe durar entre 3 e 5 minutos e incluír unha xustificación breve que relacione a pregunta cos criterios de preguntas investigables:
- A pregunta non é unha comprobación simple nin unha resposta SI/NON.
- Permite analizar relacións entre variables.
- É viable no contexto escolar (recursos, tempo, materiais).
Rolda de valoración
O grupo-clase analiza cada pregunta á luz dos criterios establecidos e comenta ao grupo con respecto:
- Cumpre os criterios? (SI ou NON, con xustificación).
- Propostas de mellora: que cambios ou axustes poderían facerse para que a pregunta sexa máis clara ou interesante?
Valoración da proposta
Cada grupo anota as suxestións recibidas e, despois de todas as exposicións, reúnese durante 10 minutos para decidir:
- Que melloras implementarán na súa pregunta.
- Se manterán a pregunta orixinal ou a reformularán.
Versión final
Tras valorar as suxestións, os grupos de investigación comparten a versión final da súa pregunta coa clase e co docente, explicando brevemente que cambios fixeron e por que.
Propostas para a reflexión final
Cantas preguntas se modificaron?
Pensades que as aportacións foron positivas?
Como vos sentistes cando houbo unha proposta de mellora da vosa pregunta?