Saltar navegación

Guía de lectura

Introdución

A arte grega non só é admirada pola súa beleza estética senón tamén polo seu profundo significado filosófico. No diálogo 'Fedro' de Platón, atopamos unha reflexión sobre como a arte e a beleza se entrelazan coa filosofía da época. Sócrates, a través da súa conversa con Fedro, explora a idea de que a arte non só imita a natureza, senón que tamén busca capturar a esencia da vida humana e o divino.

Neste contexto, Sócrates discorre sobre o concepto de beleza e como se manifesta tanto nos corpos humanos como nas obras de arte. A beleza non é só unha cuestión de admiración superficial, senón unha ponte cara a un entendemento máis profundo da harmonía e proporción que reside en todo. Ao falar das estatuas de Fidias, considerado un dos máis grandes escultores da antigüidade, Sócrates destaca a capacidade do arte para comunicar sen palabras, evocando emocións e pensamentos que transcenden o material do que están feitas.

Este extracto é esencial para os estudantes que comezan no estudo do arte grego, xa que lles permite comprender a importancia da forma e contido na arte clásica e como a filosofía influenciou estas expresións artísticas. A relación entre a estética e a filosofía é unha pedra angular da educación clásica grega.

Contexto histórico e cultural

Duración:
60'
Agrupamento:
O grupo completo

Os estudantes mostrarán na clase unha presentación esquemática do desenvolvemento histórico da arte na Grecia antiga.

 

Definición do vocabulario clave

Canon:

Proporción: 

Armonía: 

Idealismo:

Realismo:

Fidias: 

Escultura:

Templo:

Acrópole:

Discusión en clase

Duración:
20
Agrupamento:
O grupo completo

Promoveráse un debate a partir das seguintes cuestións: Cal crees que é o papel da beleza na sociedade actual? E na Grecia clásica?

Investigación

Duración:
60'
Agrupamento:
Individualmente ou en grupo

Cada alumno escolle unha obra de arte grega (escultura, templo, cerámica) para investigar e presentar como exemplifica os ideais de beleza discutidos.
 

Análise comparativa

Duración:
60'
Agrupamento:
Grupo pequeno

Os alumnos compararán as esculturas de Fidias ou outros artistas gregos con obras de arte doutras culturas ou períodos.

Redacción e reflexión

Duración:
20
Agrupamento:
Individualmente

Cada estudante fará unha entrada no seu diario reflexionando sobre a súa comprensión da arte e como esta pode influenciar a súa visión do mundo actual. Estas reflexións serán compartidas en clase, para xerar un diálogo sobre a permanencia dos ideais clásicos.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)