Obxectivos de Aprendizaxe:
- Entender o realismo político e as relacións de poder na Atenas clásica.
- Analisar o diálogo como un exemplo de argumentación e retórica.
- Reflexionar sobre as implicacións éticas do imperialismo e a guerra.
Actividades Previas á Lectura:
Investigación e Discusión: Os estudantes investigarán o contexto da Guerra do Peloponeso e o imperialismo ateniense. Discutirase en clase o concepto de "realismo político" e como se manifesta no diálogo.
Vocabulario Clave: Introducir termos como "imperialismo", "realismo político", "ética", "retórica", "diálogo", "democracia" e "oligarquía".
Durante a Lectura:
Diario de Dobre Entrada: Os estudantes manterán un diario onde por un lado anotarán citas do texto que ilustren as tácticas argumentativas e polo outro lado as súas reflexións persoais sobre estas citas.
Análise Crítica: Identificar e discutir os argumentos presentados por Atenas e Melos, avaliando a súa validez e as súas implicacións morais.
Actividades Post-Lectura:
Debate: Organizar un debate onde un grupo de estudantes represente a Atenas e outro a Melos, defendendo as súas respectivas posicións.
Ensaio Comparativo: Os estudantes escribirán un ensaio comparando o "Diálogo Melio" con un conflito contemporáneo, analizando similitudes e diferenzas.
Avaliación:
Presentación Grupal: En grupos, os estudantes presentarán unha análise do "Diálogo Melio", enfocándose nun aspecto específico como a estratexia argumentativa, a ética ou a política.
Exame: Un exame escrito que inclúa preguntas de desenvolvemento sobre os temas tratados no diálogo e a súa relevancia histórica e contemporánea.
Recursos Adicionais:
- Artigos académicos sobre a ética na guerra e o imperialismo.
- Extractos de obras de filósofos como Platón e Aristóteles sobre ética e política.
- Vídeos educativos sobre a Guerra do Peloponeso e a historia de Atenas.