Saltar navegación

UDI_3_PLANIFICACION

 

PMAR 2º ESO. ÁMBITO LINGÜÍSTICO E SOCIAL.
UDI 3

 

 

PMAR 2º ESO. ÁMBITO SOCIOLINGÜÍSTICO UDI 3

 

Obxectivos

Contidos

Criterios de avaliación

Estándares de aprendizaxe

Competencias clave

Contidos transversais

ÁMBITO LINGÚÍSTICO

Comunicación escrita

A

B

E

H

Coñecemento e uso progresivo de estratexias que faciliten a comprensión global dun texto en todas as fases do proceso lector: antes da lectura (identificando o obxectivo, activando o coñecemento previo,…), durante a lectura (recorrendo ao contexto de palabras ou frases para solucionar problemas de comprensión, usando dicionarios,…) e despois da lectura (extraendo a idea principal, resumindo, interpretando e valorando o sentido de palabras, frases e texto).

Lectura, comprensión, interpretación e valoración de textos escritos en relación co ámbito de uso: ámbito persoal e familiar (diarios, notas, cartas, invitacións, etc.), ámbito escolar (resumos, esquemas, murais, etc.) e ámbito social (noticias procedentes dos medios de comunicación e de Internet) e en relación coa finalidade que perseguen: narracións (contos, relatos tradicionais, chistes, cancións, etc.), descricións e instrucións da vida cotiá.

Actitude progresivamente crítica e reflexiva ante a lectura, organizando razoadamente as ideas e expoñéndoas e respectando as ideas dos demais.

Aplicar estratexias de lectura para a comprensión e interpretación de textos escritos.

Ler, comprender, interpretar e valorar textos escritos propios do ámbito persoal e familiar, ámbito escolar e ámbito social, captando o seu sentido global, identificando a información relevante, extraendo informacións concretas, realizando inferencias, determinando a actitude do falante e valorando algúns aspectos da súa forma e o seu contido.

Manifestar unha actitude crítica ante a lectura de calquera tipo de textos ou obras literarias, a través dunha lectura reflexiva que permita identificar posturas de acordo ou desacordo, respectando en todo momento as opinións dos demais.

Pon en práctica diferentes estratexias de lectura en función do obxectivo e o tipo de texto, actualizando coñecementos previos e traballando os erros de comprensión.

Realiza lectura expresiva de textos de diversa índole.

Utiliza diferentes instrumentos de aprendizaxe para a comprensión de palabras ou enunciados descoñecidos (contexto, dicionario…) e incorpóraos ao seu repertorio léxico.

Recoñece e expresa o tema, a idea principal, as ideas secundarias, así como as relacións entre elas.

Recoñece e expresa o tema e a intención comunicativa de textos narrativos, descritivos e instrutivos, identificando a tipoloxía textual seleccionada e a organización do contido.

Interpreta, explica e deduce a información dada en diagramas, gráficas ou outros elementos visuais.

Comprende e segue instrucións de certa complexidade que lle permiten desenvolverse en situacións da vida cotiá e en procesos de aprendizaxe.

Identifica e expresa as posturas de acordo e desacordo sobre aspectos parciais, ou globais, dun texto.

Elabora a súa propia interpretación sobre o significado dun texto.

Respecta as opinións dos demais.

CM

CCL

CSC

educación cívica e constitucional

desenvolvemento da igualdade efectiva entre homes e mulleres

pluralidade

ÁMBITO SOCIAL

Idade Media

A

G

A Idade Media. Concepto de Idade Media e as súas subetapas: Alta, Plena e Baixa Idade Media. A “caída” do Imperio Romano en Occidente: división política e invasións xermánicas. Os reinos xermánicos e o Imperio Bizantino (Oriente). O feudalismo. O Islam e o proceso de unificación dos pobos musulmáns. A Península Ibérica: a invasión musulmá (Al Ándalus) e os reinos cristiáns.

Describir a nova situación económica, social e política dos reinos xermánicos.

Caracterizar a Alta Idade Media en Europa recoñecendo a dificultade da falta de fontes históricas neste período.

Explicar a organización feudal e as súas consecuencias.

Analizar a evolución dos reinos cristiáns e musulmáns, nos seus aspectos socio-económicos, políticos e culturais.

Entender o proceso das conquistas e a repoboación dos reinos cristiáns na Península Ibérica e as súas relacións coa Al-Ándalus.

Compara as formas de vida (en diversos aspectos) do Imperio Romano coas dos reinos xermánicos.

Utiliza as fontes históricas e entende os límites do que se pode escribir sobre o pasado.

Caracteriza a sociedade feudal e as relacións entre señores e campesiños.

Comprende as orixes do Islam e o seu alcance posterior.

Explica a importancia da Al-Ándalus na Idade Media.

Interpreta mapas que describen os procesos de conquista e repoboación cristiás na Península Ibérica.

Explica a importancia do Camiño de Santiago.

CSC

CD

CAA

CCEC