Nesta sección é onde nos dedicamos a explicar as relacións entre os datos que creemos que se aprecian a partir dos datos obtidos.
Unha estratexia sólida para dar contido a esta sección consiste en pór en relación os resultados obtidos cos obxectivos que nos marcabamos nas fases iniciais do traballo e que iamos tentar clarificar. Teremos que ver, por tanto, si o groso de datos que conseguimos avala realmente os nosos obxectivos e podemos persuadir diso ao lector.
Si o noso obxectivo era demostrar unha relación entre datos, temos que explicar claramente que datos apoian esa relación, e por que creemos que sucede así. Da mesma forma, cando os datos non apoien esa relación temos que indicarllo ao lector, e tentar explicar por que sucede así.
Si o noso obxectivo era simplemente descritivo e non desexamos pór de relevo correlacións entre datos ou relacións de causa e efecto, debemos tamén ofrecer algunha interpretación dos datos persoal. Unha simple clasificación de datos por algún criterio concreto (a influencia do mito nunha época concreta, por exemplo), indicaranos en que épocas deuse esa influencia con máis forza e en cales menos, e podemos, coa axuda doutros datos do noso traballo, ofrecer unha interpretación deste feito.
Sexa do tipo que sexa o noso traballo, esta sección debe dar conta de nosa propia forma de ver o que achegan os datos, para que o lector, que xa coñece os datos “espidos” a través da lectura dos resultados, poida estar de acordo connosco e asumila como certa, ou formar a súa propia opinión ofrecendo unha interpretación diferente.
Un risco típico deste apartado do documento de investigación, no que caen moitos investigadores noveis, consiste en forzar os datos para adaptalos a súa propia interpretación, cando estes realmente non a apoian. É o que se chama rumbo do investigador, xa sexa con mala fe ou non, e debemos evitalo custe o que custe, pois a un lector con experiencia indícalle que non pode confiar nos argumentos do investigador e debe, por tanto, actuar con suma cautela ante as súas afirmacións.
Unha boa forma de limitar o rumbo e apoiar de paso a interpretación que fixemos dos nosos resultados resulta de comparala co que outros autores dixeron ou escrito sobre o tema que estudamos. Debemos sospeitar que algo falla si observamos que ningún autor dos que lemos para a confección do traballo coincide coa nosa interpretación.
É certo que cabe a posibilidade de descubrir nós algo xamais visto por ningún autor anteriormente e que, por tanto, nós teñamos máis coñecemento que calquera sobre o tema; pero esa posibilidade é tan mínima que deberiamos refugala, porque o risco de estar errados é verdadeiramente moitísimo maior. En todo caso, recorrer a un experto coñecedor da materia podería darnos pistas sobre isto.