Saltar navegación

A literatura polo camiño dos cantares

Exercicios

1- Cu-co

O predominio ou repetición dun son está na base da "aliteración". Na seguinte estrofa:

No sono do cuco novo
Hai un namoro namoro,
Cu-có de alba lixeira,
Cu-có para o vento tolo
.

Que vogais predominan? 

As vogais u e 

Habilitar JavaScript

2- Responde

O tempo non é, acaso,

o túnel no que entro

devagariño para a eternidade?

Como se denomina este tipo de pregunta poética que non espera resposta? Pregunta .


Habilitar JavaScript

3- Onomatopea

Non te cases cun ferreiro, quiriquí

que éche malo de lavar, cacaracá

cásate cun mariñeiro, quiriquí

que che vén lavado do mar, cacaracá.

E o quiquiriquí e o cacaracá

e a vaca marela e o leite que dá.

As seguintes palabras imitan sons que emiten os animais. Son a base dalgunhas palabras que creamos, coma "oubear" (verbo creado sobre a imitación do son que emiten os lobos ou cans: "oouuuu") ou "cacarexar" (verbo creado sobre a imitación do son que emiten as galiñas: "ca-ca-") . Xoga a inventar unha palabra con cada unha das onomatopeas desta imaxe: miau, guau, paspallás... (Exercicio nº 1 da táboa de actividades)

4- Proposta de actividade

lobo oulando

Estoun soio coma un lobo    

oubeando cara á noite.

                (U. Novoneyra)

Agora ti: ao xeito de Novoneyra, constrúe un dístico empregando algunha das palabras da imaxe anterior (3-onomatopea) que reproducen sons. (Exercicio nº 2 da táboa de actividades)

5- Responde

Maruxiña, se é que coces

faime un bolo,

se mo fas, faimo de trigo

que de centeo non cho como.


A palabra que aparece en negriña no cantar precedente é unha figura retórica que consiste na invocación a un ser presente ou ausente; denomínase: .

Habilitar JavaScript

6- Proposta de actividade: Chuvia de ideas


Escoitamos a gravación do arquivo de son e cada alumno reprodúceo cunha palabra. Co programa de balde wordle creamos un mosaico con todas as creacións. (Exercicio nº 3 da táboa de actividades).