A literatura polo camiño dos cantares
2.4- Exercicios globais de autoavaliación
1
Nos seguintes fragmentos poéticos de Avilés de Taramancos (de “Cántico a arbre”, O tempo no espello) sinala o nome dos recursos estilísticos resaltados.
2
Nos seguintes fragmentos poéticos (de M. Antonio e Rosalía de Castro) sinala o nome dos recursos estilísticos resaltados.
3
Indica o referente das seguintes imaxes:
4
Identifica os recursos estilísticos dos seguintes versos:
5
No seguinte poema, localiza o maior número posible de recursos da forma e de recursos do contido. (Exercicio nº 4 da táboa de actividades)
“AI, CAPITÁN”
¿Chorar, chorar, mentres o barco rompe
contra o solpor, na noite!
A túa pipa non verán meus ollos
fomegar máis;
nin o teu riso, para sempre inmenso
abrente na mar.
Lume che din, cinza me queda. ¡Cinza,
capitán!
Soia a sirea do teu barco
toda a eternidá.
Fume nos ollos, area fría
nas miñas maus.
E en boca que perdín, a lagoa pipa
fumando a miña vida, capitán.
¡Chorar, chorar,
como sempre choraron as mulleres,
ai capitán, con barcos ou sen eles!
Xosé María Díaz Castro, Nimbos, 1961.
Recursos da forma:
Recursos do contido:
6- Exercicio de creatividade
Este poema describe unha aldea atrapada pola neve. Transfórmao: cambia cada palabra que teña relación cun contexto rural por outra dun entorno urbano. Non importa que cambie o sentido do poema. Exercicio nº 5 da táboa de actividades.
Agonía branca
A nevada perdura;
os camiños morren nos neveiros,
que xa teñen altura
máis medrada que os altos palleiros;
nas cortes e as casas,
días e día e días a pena represa;
aínda quentan as brasas,
gran e fariña xa faltan na artesa;
berro doente dos gados,
a fame, mortal para cabras e ovellas,
mirra os amamantados;
nin fume pode saír polas tellas.
Buliga xente polas lombas brancas,
carimbando a neve,
apelicada debaixo das chancas;
os mozos, caixón breve,
vellas de martelo, abade, oración,
a coro en fía rezada
na voz fatigosa do grave patrón;
diante, cruz alzada.
Mesta polvoriña varou ao cabreiro,
no oficio aínda novo,
cadáver de días na foz do lumbeiro,
respectouno o lobo.
Valentín Paz Andrade
7- Localiza a palabra definida
Atendendo á definición, completa o nome do recurso estilístico definido:
8
Para rematar as actividades poéticas, cada alumno/a comporá un poema. Non é preciso que sexa longo. Tanto o tema como a medida, estrofa e a rima son de elección libre. Procura empregar algunhas das figuras retóricas que vimos. A continuación envíalla ao teu profesor/a e colócaa na táboa de actividades (nº 6).
Unha vez que todos os alumnos rematen os seus poemas poñeranse en común (no blog do profesor/a, na wiki ou no taboleiro da aula). Os alumnos escollerán o seu favorito entre as achegas dos seus compañeiros/as e darán a súa opinión sobre el no exercicio nº 7 da táboa de actividades.