Saltar navegación

Vexetais

Audioguía Vexetais

Lemos o mar

“- Plantaron unha nova árbore na fraga.

E a noticia, divulgada polas follas do eucalipto que rozaban o piñeiro, e polas do castiñeiro que rozaban o

Telégrafo
Telegraph phone on line (Dominio público)


eucalipto, e polas do carballo que tocaban as do castiñeiro, e as do bidueiro que se mesturaban coas do carballo, espallouse por toda a espesura. Os toros máis elevados miraban por riba das copas, e cando o vento separaba a fronde, os máis afastados asomábanse para mirar.

 - Como é? Como é?

 - Pois é -dixo o piñeiro- dunha especie moi rara. Ten o toro negro ata máis dunha vara por riba da terra, e despois semella dun branco cincento. Resulta moi refinado.

 - É moi refinado, moi refinado! –transmitiron unhas follas a outras.

 - Os seus froitos –continuou o piñeiro reparando nos illadores- son brancos coma pedras de seixo e máis lisos e brillantes cás follas do acivro.

Deixou que a nova chegase aos confíns da fraga e seguiu:

 -  As súas polas son delgadísimas e tan longas que non podo ver onde remata. Oito esténdense cara onde o sol nace e oito cara onde o sol morre. Nin se torcen nin se pingan, e é imposible distinguir nelas un nó, nin unha folla nin un gromo. Penso que quizais non sexa esta a súa época de agromar, pero non o sei. Nunca vin unha árbore semellante.” O bosque animado. W Fernández Flórez

Le o texto con atención e contesta ás seguintes preguntas:

  1. Resume o texto nun máximo de tres liñas.
  2. Engade no teu glosario as palabras que tiveches que buscar no dicionario.
  3. Por que cres que o texto vén acompañado dunha imaxe dun poste de teléfono?
  4. O bosque animado, de Wenceslao Fernández Flórez, comeza con esta curiosa conversación entre os vexetais que viven nunha fraga. Que é unha fraga? Localiza unha fraga próxima á túa localidade.Fraga

    As fragas son lugares dunha enorme calidade ecolóxica que é importante protexer.

     

Imos ao laboratorio

  Evidentemente as plantas non falan pero, son capaces de comunicarse entre elas? Poden responder aos cambios na luz, humidade...?   Probemos, colle unhas lentellas e a túa capacidade de observación e analicemos ata que punto unha planta pode notar un cambio e responder ante el.

  Que material necesitas?

  • Unhas lentellas
  • Dous botes anchos do mesmo tamaño e forma aproximadamente.
  • Algodón
  • Auga
  •  Cal é o procedemento?
  • Empeza como si foras a cociñar as lentellas poñéndoas en remollo durante unhas doce horas.
  • Enche con algodón os dous botes e coloca varias lentellas dentro. Procura que queden desordenadas (unhas arriba, outras nun lado...) e non moi cerca unhas doutras.
  • Molla o algodón e deixa os botes cerca da luz varios días. (Vixía que non seque o algodón)
  • Vai anotando o que sucede. Procura tomar anotacións sempre ás mesmas horas do día, por exemplo, ás oito da mañá e ás oito da noite)
  • Unha vez que as plantas crezan uns dous centímetros tumba un dos botes e continúa observando e anotando varios días. Que sucede? Crecen igual as plantas dos dous botes?
  • Busca unha explicación científica para o sucedido.

 

 

  No reino vexetal diferenciamos: musgos, fentos, ximnospermas e anxiospermas. Todos estes grupos de organismos son: autótrofos, pluricelulares e están formados por células eucariotas vexetais que se organizan formando tecidos.