Saltar navegación

Relación co currículo de 1ºESO

Obxectivos

Contidos

Criterios de avaliación

Estándares de aprendizaxe

Competencias clave

 

Bloque 1: Habilidades, destrezas e estratexias. Metodoloxía científica

  • h
  • o

B1.1. O vocabulario científico na

expresión oral e escrita.

B1.1. Utilizar adecuadamente o vocabulario

científico nun contexto preciso

e adecuado ao seu nivel.

BXB1.1.1. Identifica os termos máis

frecuentes do vocabulario científico,

e exprésase de xeito correcto tanto

oralmente como por escrito.

  • CCL
  • CMCCT
  • b
  • e
  • f
  • g
  • h
  • m
  • o

B1.2. Metodoloxía científica: características

básicas.

B1.3. Experimentación en bioloxía e

xeoloxía: obtención, selección e interpretación

de información de carácter

científico a partir da selección e a

recollida de mostras do medio natural ou doutras fontes.

B1.2. Procurar, seleccionar e interpretar

a información de carácter

científico, e utilizala para formar

unha opinión propia, expresarse con

precisión e argumentar sobre problemas

relacionados co medio natural

e a saúde.

BXB1.2.1. Procura, selecciona e

interpreta a información de carácter

científico a partir da utilización de diversas

fontes.

BXB1.2.2. Transmite a información

seleccionada de xeito preciso, utilizando

diversos soportes.

BXB1.2.3. Utiliza a información de

carácter científico para formar unha

opinión propia e argumentar sobre

problemas relacionados.

  • CD
  • CAA

 

 

 

 

 

 

 

 

  • CD
  • CCL

 

 

  • CAA
  • CCL
  • b
  • f
  • g

B1.4. Planificación e realización do

traballo experimental, e interpretación

dos seus resultados.

B1.5. Normas de seguridade no

laboratorio, e coidado dos instrumentos

e do material.

B1.3. Realizar un traballo experimental

coa axuda dun guión de prácticas

de laboratorio ou de campo, describir

a súa execución e interpretar os

seus resultados.

BXB1.3.1. Coñece e respecta as

normas de seguridade no laboratorio,

e coida os instrumentos e o material

empregado.

 

BXB1.3.2. Desenvolve con autonomía

a planificación do traballo experimental,

utilizando tanto instrumentos

ópticos de recoñecemento como

material básico de laboratorio, argumenta

o proceso experimental seguido,

describe as súas observacións

e interpreta os seus resultados.

  • CMCCT
  • CSC

 

 

 

 

 

 

 

  • CSIEE
  • CMCCT
  • CAA

 

Bloque 2. A Terra no universo

  • f
  • M

B2.18. Contaminación das augas

doces e salgadas.

B2.14. Xustificar e argumentar a

importancia de preservar e non contaminar

as augas doces e salgadas.

BXB2.14.1. Recoñece os problemas

de contaminación de augas doces e

salgadas, en relación coas actividades

humanas

  • CSC

 

Bloque 3. A biodiversidade no planeta Terra

  • f
  • l
  • m

B3.1. Concepto de biodiversidade.

Importancia da biodiversidade.

 B3.2. Sistemas de clasificación dos

seres vivos. Concepto de especie.

Nomenclatura binomial.

 B3.3. Reinos dos seres vivos: Moneras,

Protoctistas, Fungi, Metafitas e

Metazoos.

B3.1. Recoñecer a importancia da

biodiversidade e as características

morfolóxicas principais dos grupos

taxonómicos.

BXB3.1.1. Estima a importancia da

biodiversidade e aplica criterios de

clasificación dos seres vivos, relacionando

os animais e as plantas

máis comúns co seu grupo taxonómico.

  • · CCEC
  • · CMCCT
  • F

B3.1. Concepto de biodiversidade.

Importancia da biodiversidade.

B3.2. Sistemas de clasificación dos

seres vivos. Concepto de especie.

Nomenclatura binomial.

B3.3. Reinos dos seres vivos. Moneras,

Protoctistas, Fungi, Metafitas e

Metazoos.

B3.2. Categorizar os criterios que

serven para clasificar os seres vivos

e identificar os principais modelos

taxonómicos aos que pertencen os

animais e as plantas máis comúns.

BXB3.2.1. Identifica e recoñece

exemplares característicos de cada

un destes grupos, e salienta a súa

importancia biolóxica.

  • CMCCT
  • F
  • m

B3.1. Concepto de biodiversidade.

Importancia da biodiversidade.

B3.2. Sistemas de clasificación dos

seres vivos. Concepto de especie.

Nomenclatura binomial.

B3.3. Reinos dos seres vivos. Moneras,

Protoctistas, Fungi, Metafitas e

Metazoos.

B3.3. Describir as características

xerais dos grandes grupos taxonómicos

e explicar a súa importancia

no conxunto dos seres vivos.

BXB3.3.1. Discrimina as características

xerais e singulares de cada grupo

taxonómico.

  • CMCCT
  • f

B3.4. Invertebrados: poríferos, celentéreos,

anélidos, moluscos, equinodermos

e artrópodos. Características

anatómicas e fisiolóxicas.

B3.5. Vertebrados: peixes, anfibios,

réptiles, aves e mamíferos. Características

anatómicas e fisiolóxicas

B3.4. Caracterizar os principais grupos

de invertebrados e vertebrados.

BXB3.4.1. Asocia invertebrados

comúns co grupo taxonómico ao que

pertencen.

BXB3.4.2. Recoñece exemplares de

vertebrados e asígnaos á clase á

que pertencen.

  • CMCCT

 

 

  • CMCCT
  • B
  • e
  • g

B3.7. Clasificación de animais e

plantas a partir de claves dicotómicas

e outros medios

B3.6. Utilizar claves dicotómicas ou

outros medios para a identificación e

a clasificación de animais e plantas.

BXB3.6.1. Clasifica e identifica animais

e plantas a partir de claves de

identificación.

  • CAA

 

  • g
  • l
  • ñ

B3.8. Identificación de plantas e

animais propios dalgúns ecosistemas,

especies en extinción e especies

endémicas. Adaptacións dos

animais e as plantas ao medio. Biodiversidade en Galicia.

B3.7. Determinar a partir da observación

as adaptacións que permiten

aos animais e ás plantas sobrevivir

en determinados ecosistemas, con

especial atención aos ecosistemas galegos.

BXB3.7.1. Identifica exemplares de

plantas e animais propios dalgúns

ecosistemas ou de interese especial

por seren especies en perigo de extinción

ou endémicas.

 

BXB3.7.2. Relaciona coa súa adaptación

ao medio a presenza de determinadas

estruturas nos animais e

nas plantas máis comúns.

 

BXB3.7.3. Identifica exemplares de

plantas e animais propios dos ecosistemas

galegos.

  • · CMCCT

 

 

 

 

 

  • CAA
  • CMCCT

 

 

 

 

  • CCEC

 

 

 

Bloque 4. Os ecosistemas

  • F

B4.1. Ecosistema: identificación dos

seus compoñentes.

B4.2. Factores abióticos e bióticos

nos ecosistemas.

B4.3. Ecosistemas acuáticos.

B4.1. Diferenciar os compoñentes

dun ecosistema

BXB4.1.1. Identifica os compoñentes

dun ecosistema.

  • CMCCT
  • F
  • g
  • m

B4.5. Factores desencadeantes de

desequilibrios nos ecosistemas.

B4.6. Estratexias para restablecer o

equilibrio nos ecosistemas.

B4.2. Identificar nun ecosistema os

factores desencadeantes de desequilibrios

e establecer estratexias para

restablecer o seu equilibrio.

BXB4.2.1. Recoñece e enumera os

factores desencadeantes de desequilibrios

nun ecosistema.

  • CMCCT
  • A
  • g
  • m

B4.7. Accións que favorecen a conservación

ambiental.

B4.3. Recoñecer e difundir accións

que favorezan a conservación ambiental.

BXB4.3.1. Selecciona accións que

preveñen a destrución ambiental.

  • CSC
  • CSIEE

 

Bloque 5. Proxecto de investigación

  • B
  • c

B5.1. Método científico. Elaboración

de hipóteses, e a súa comprobación

e argumentación a partir da experimentación

ou da observación.

B5.1. Planear, aplicar e integrar as

destrezas e as habilidades propias

do traballo científico.

BXB5.1.1. Integra e aplica as destrezas

propias do método científico

  • CAA
  • CMCCT
  • B
  • f
  • g

B5.1. Método científico. Elaboración de hipóteses, e a súa comprobación

e argumentación a partir da experimentación

ou da observación.

B5.2. Elaborar hipóteses e contrastalas a través da experimentación ou

da observación, e a argumentación.

BXB5.2.1.Utiliza argumentos que xustifiquen as hipóteses que propón.

  • CCL
  • E

B5.2. Artigo científico. Fontes de

divulgación científica.

B5.3. Utilizar fontes de información

variada, e discriminar e decidir sobre

elas e sobre os métodos empregados

para a súa obtención.

BXB5.3.1. Utiliza diferentes fontes de

información, apoiándose nas TIC,

para a elaboración e a presentación

das súas investigacións.

  • · CMCCT
  • CD
  • A
  • b
  • c

B5.3. Proxecto de investigación en

equipo: organización. Participación e

colaboración respectuosa no traballo

individual e en equipo. Presentación

de conclusións.

B5.4. Participar, valorar e respectar o

traballo individual e en equipo.

BXB5.4.1. Participa, valora e respecta

o traballo individual e en grupo

  • CSC
  • CSIEE
  • A
  • b
  • d
  • h
  • o

B5.3. Proxecto de investigación en

equipo: organización. Participación e

colaboración respectuosa no traballo

individual e en equipo. Presentación

de conclusións.

B5.5. Expor e defender en público o

proxecto de investigación realizado.

BXB5.5.1. Deseña pequenos traballos

de investigación sobre animais

e/ou plantas, os ecosistemas do seu

contorno ou a alimentación e a nutrición

humana, para a súa presentación

e defensa na aula.

 

 

 BXB5.5.2. Expresa con precisión e

coherencia as conclusións das súas

investigacións, tanto verbalmente

como por escrito.

  • · CAA
  • · CMCCT
  • · CSIEE
  • · CD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • CCL
  • CCEC