Saltar navegación

Mans á obra

Por onde empezamos?

O primeiro que temos que facer é buscar un nome e un logo que nos defina.

  1. Buscade na Rede nomes e logos de emisoras de radio para facervos unha idea de como as persoas profesionais elaboran unha imaxe da súa emisora.
  2. Elixe os catro logos e nomes que máis che gusten.
  3. Elabora un documento cos nomes e logos de cinco emisoras de radio. 
  4. Poñede en común no equipo os documentos que elaborastes.
  5. Escollede entre todos os propostos o que máis vos guste e analizádeo seguindo a seguinte guía:

Escala de valoración dun logo dunha emisora de radio

Podes descargala en ODT desde aquí.

Decidimos

Pictograma que representa unha elección entre dúas opcións

Partindo do modelo de análise do apartado anterior, buscamos un nome e creamos un logo para a nosa emisora de radio. Lembra que debe cumprir cos requisitos que se describen na escala da actividade anterior e que os teus mestres e as túas mestras valorarán o voso traballo con esa mesma escala.

Logo imos elaborar un documento base que conteña ese nome e ese logo. Empregarémolo para todos os nosos escritos.

Lectura facilitada

Imos buscar un nome para a nosa radio.

Tamén imos crear un logo.

Lembrade que o nome e o logo deben cumprir uns requisitos.

Os nosos mestres valorarán o noso traballo con eses requisitos.

Despois, imos facer un documento.

Nese documento estará o nome e o logo.

Usaremos ese documento para todos os nosos escritos.

Cheda di Cadaquén asume o seu rol

Pictograma que representa as profesións da radio

Agora é o momento de repartir traballo entre todas as persoas do grupo. Lembramos que na radio traballan redactores e redactoras, xornalistas, técnicos e técnicas de son e locutores e locutoras.

Partindo desa idea imos facer un primeiro repartimento de tarefas tendo en conta que nas sucesivas partes do reto debemos ir cambiando de rol.

Que fará cada quen?

Xornalistas: investigan sobre os datos importantes da celebración que imos traballar. 

Redactores e redactoras: redactan o guión a partir das informacións dos e das xornalistas. Se precisamos entrevistar a alguén, farán tamén as preguntas.

Locutores e locutoras: son os encargados e as encargadas de ler os textos elaborados. Se hai que facer unha entrevista serán tamén as persoas encargadas.

Técnicos e técnicas de son: encárganse de toda a parte técnica do equipo de gravación.
 

Lectura facilitada

Agora imos repartir o traballo no grupo.

Lembramos que na radio hai redactores, xornalistas, técnicos de son e locutores.

Imos facer un primeiro reparto de tarefas.

Nas seguintes partes, cambiaremos os roles.

Que vai facer cada persoa?

Os xornalistas van buscar datos importantes da celebración.

Os redactores van escribir o guión coa información dos xornalistas.

Se hai que entrevistar a alguén, os redactores farán as preguntas.

Os locutores van ler os textos escritos.

Se hai unha entrevista, os locutores tamén a farán.

Os técnicos de son encárganse de todo o equipo de gravación.

Investigamos

O seguinte paso vai ser decidir cales van ser as dúas celebracións sobre as que imos traballar. É unha decisión que tomaremos de maneira conxunta despois dun debate onde argumentaremos as nosas preferencias.

Unha vez decidido elaboraremos un documento co nome e co logo do noso equipo para recoller a información. 

Seguimos este modelo.

Táboa de recollida de información para un podcast

Podes descargalo en formato editable desde aquí.

Lumen di Como facemos

Xa temos o equipo dividido en diferentes roles que poderemos intercambiar ou xuntar, dependendo da tarefa a realizar. Neste caso organizarémonos así:

  • As persoas redactoras danlle forma ao documento
  • Os e as xornalistas preguntan ás persoas implicadas e recollen información.

Primeiro guión

Pictograma que representa un texto con instrucións

Facemos unha posta en común de todo o equipo da información recollida. A partir de aí retomamos os roles asignados:

  • As persoas redactoras e xornalistas elaboran o guión.
  • As persoas locutoras e técnicas de son buscan música e efectos sonoros para incluír.
  • Facemos a gravación do noso podcast: as persoas locutoras e técnicas de son gravan.
  • Editamos a nosa gravación para engadir efectos e música se é preciso.

Lumen di Documento base para elaborar o podcast

Para escribir o guión do podcast podedes empregar o seguinte documento:

Táboa para facer un guión dun podcastPodes descargalo en formato editable desde aquí.

Rúbrica

Os nosos podcasts avaliaranse seguindo esta rúbrica. Fíxate no que se che vai pedir.

Rúbrica para avaliar un podcast
 ExcelenteSatisfactorioMellorableInsuficiente
PronunciaciónO ou a estudante articula perfectamente as palabras e o texto enténdese con claridade. (4)O ou a estudante articula as palabras con certa claridade e o texto pode entenderse na súa maioría. (3)O ou a estudante algunhas veces articula ben as palabras, pero o texto frecuentemente non se entende. (2)O ou a estudante de cando en cando articula as palabras e o texto non se entende. (1)
EntoaciónNon hai erros. O ton é moi atractivo. (4)Algún erro illado, pero na súa maioría o ton é preciso e seguro. (3)Algunhas veces o ton é preciso, pero hai erros frecuentes ou repetitivos. (2)Hai moi poucas veces en que o ton sexa preciso ou seguro. (1)
ContidosOs textos están ben redactados e reflexan claramente o acontecido na celebración proposta. (4)Os textos están ben redactados aínda que non sempre se entende ben o que aconteceu na celebración proposta. (3)Os textos teñen algúns erros de redacción que puntualmente dificultan a comprensión. (2)Os textos teñen moitos erros de redacción e non se entende ben o que se pretende narrar. (1)
Incorpora opinións importantesPediuse a opinión a persoas de interese para completar a información e o que achegaron é moi interesante. (4)Pediuse a opinión a persoas de interese para completar a información pero o que achegaron non ten moito interese (3)Pediuse a opinión a persoas que non tiñan moita información que achegar polo que non enriqueceron o podcast coas súas opinións. (2)Non se incluíu a opinión de persoas que participaron na celebración. (1)
Calidade técnicaAs gravacións de audio son correctas. Mestúrase voz e base musical correctamente e aplícanse efectos que facilitan a comprensión. (4)As gravación de audio son correctas. A mestura de voz e base musical é correcta pero non se empregan efectos ou estes non contribúen a mellorar a comprensión (3)Algunhas gravacións de audio teñen erros de montaxe. Non se empregan efectos e a mestura de voz e música non está ben realizada (2)As gravacións de audio teñen moitos erros e non se empregan efectos nin música de fondo (1)
Proceso de elaboraciónTodas as persoas do equipo participaron activamente nas tarefas propostas e colaboraron axudando as demais persoas. (4)A maior parte das persoas do equipo participaron activamente nas tarefas propostas e colaboraron axudando as demais persoas. (3)A metade das persoas do equipo participou activamente nas tarefas propostas e colaboraron axudándose entre si. (2)Só unha persoa do equipo (ou ningunha) participou de forma activa nas tarefas propostas e non houbo colaboración nin axuda entre eles e elas. (1)

Elaboración propia - Proxecto cREAgal. Rúbrica para avaliar un podcast (CC BY-NC-SA)

  • Actividade
  • Nome
  • Data
  • Puntuación
  • Notas
  • Reiniciar
  • Imprimir
  • Aplicar
  • Nova xanela

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)