Saltar navegación

1.2. En galego e para nós?

 

Glosario

Acadar

Alcanzar

Definición:

Conseguir algo.

Exemplo:

A atleta acadou o primeiro posto na carreira.

Entoación

Falar a un mesmo

Definición:

Forma de falar para tratar de comunicar algo.

Exemplo:

Para facer teatro hai que darlle unha boa entoación á nosa voz.

Locutor, locutora

Locutores

Definición:

Persoa que se encarga de ler as noticias, presentar os programas de radio ou televisión etc.

Exemplo:

O locutor comentaba as incidencias do partido cos xogadores.

Rol

Oficio

Definición:

Función que debe cumprir unha persoa nunha situación concreta.

Exemplo:

Ese actor facía na película o rol de policía comprensivo.

Atréveste?

Imaxe dunha nena con traxe medieval e un micro

A radio é unha ferramenta marabillosa para exercitarse no uso e no poder da palabra. Só cun uso correcto da linguaxe, coas súas palabras e silencios, lograremos transmitir e comunicar novas ou as nosas opinións.

Ao longo deste REA imos aprender moitas cousas sobre a radio e, unha vez que as saibas, ímosche propoñer que fagas un programa de radio xunto cos teus compañeiros e coas túas compañeiras. Trátase de gravar un programa que recolla a información das conmemoracións máis importantes do noso colexio ao logo deste curso: Magosto, Nadal, Entroido, Día da Paz, 8M, Día das Letras Galegas… Sería un programa feito por nós e para nós!

Pero para iso, o primeiro é o primeiro. Nunha emisora de radio cada persoa ten un rol ou traballo específico que desenvolver. Na vosa tamén. Teredes que formar grupos de catro persoas e asignar a cada integrante do grupo un rol, que poderá ser de locutor ou locutora, redactor ou redactora, xornalista, técnico ou técnica de son.

Lectura facilitada

A radio é moi boa para aprender a usar as palabras.

Con palabras e silencios, podemos contar noticias e as nosas ideas.

Neste proxecto, vas aprender moito sobre a radio.

Despois, imos propoñerche que fagas un programa de radio.

Farao cos teus compañeiros e compañeiras.

O programa será para contar as festas importantes do colexio.

Por exemplo, o Magosto, Nadal, Entroido, Día da Paz, 8M, Día das Letras Galegas.

Será un programa feito por vós e para vós!

Traballo en Equipo na Radio

Para iso, primeiro de todo: Nunha emisora de radio, cada persoa ten un traballo especial.

No voso programa, tamén será así.

Teredes que facer grupos de catro persoas.

Cada un terá un traballo:

Locutor/a: a persoa que fala no programa.

Redactor/a: a persoa que escribe os textos.

Xornalista: a persoa que busca as noticias.

Técnico/a de son: a persoa que manexa o son.

Cal vai ser o reto?

Un micrófono con letras arredor

Para acadar este reto propoñémosche:

Reto 1:

Gravade dous podcasts que recollan algunha das conmemoracións que se celebraron no cole durante o curso. Debedes elixir aquelas que máis vos gustaron ou nas que tivestes unha maior participación. Deberedes decidir en grupo.

Reto 2:

Gravade unha entrevista a algunha persoa relevante que visitara ou que dalgunha maneira tivera relación co colexio, coa súa contorna ou con algunha das celebracións. A decisión será tamén debatida e acordada por todas as persoas do grupo.

Reto final:

Co material que elaborastes nos retos 1 e 2 debedes montar un programa de radio. Teredes que buscarlle un nome atractivo e unha cabeceira con música que vos identifique.

Con todos os grupos que acaden o reto final montaremos a Feira da Radio, un espazo onde amosaremos as nosas habilidades no manexo das técnicas que empregan a diario os profesionais da radio. Adiante!

Lectura facilitada

Para facer este reto propoñémosche:

Reto 1:
Gravade dous podcasts sobre algunha das festas do cole deste curso.
Escollede as que máis vos gustaron ou nas que participastes máis.
Decidide en grupo.

Reto 2:
Gravade unha entrevista a unha persoa importante.
Pode ser alguén que visitou o cole, que coñeza o cole, a contorna ou as festas.
O grupo decidirá quen será.

Reto final:
Con todo o material dos retos 1 e 2, facedes un programa de radio.
Poñédelle un nome que guste e escollede unha música para comezar.

Todos os grupos que fagan o programa participarán na Feira da Radio.
Alí mostraremos as vosas habilidades de radio.

Adiante!

Que vas conseguir

Pictograma que representa un neno valenteSe acadades o reto final conseguiredes:

1. Coñecer o funcionamento da radio: tipos de programas, profesións relacionadas coa radio, publicidade…

2. Ser capaces de redactar correctamente os textos que nos serven de guións.

3. Participar en debates cos compañeiros e coas compañeiras para tomar decisións consensuadas.

4. Ler textos con entoación axeitada.

5. Manexar un programa de gravación de audio como Audacity.

Lectura facilitada

Se acadades o reto final conseguiredes:

1. Coñecer o funcionamento da radio.

2. Ser capaces de redactar correctamente os guións.

3. Participar en debates cos compañeiros e coas compañeiras.

4. Ler textos con entoación axeitada.

5. Manexar un programa de gravación de audio como Audacity.

Diario de aprendizaxe

Diario de aprendizaxe

Parabéns! Remataches a fase 1. É hora de achegarte ao teu diario de aprendizaxe.

No diario verás unha serie de preguntas. Algunhas para facer de xeito individual e outras en grupo.

Ánimo!

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)