O tamaño da mostra é o número de observacións realizadas no estudo estatístico.
Aínda que é un concepto relativamente sinxelo, a elección do tamaño da mostra é unha determinación crítica. Unha mostra demasiado pequena produce resultados pouco fiables, mentres que unha mostra demasiado grande require moito tempo e recursos.
Para determinar o tamaño dunha mostra, hai que ter en conta varios factores:
- Tamaño total da poboación que se estuda
- Marxe de erro.
- Nivel de confianza.
- Desviación típica que esperas ver nos datos
É a porcentaxe de veces que se espera reproducir unha estimación entre os límites superior e inferior do intervalo de confianza.
Se α é o nivel de significación, o nivel de confianza é 1 - α .
A marxe de erro cuantifica o erro cometido ao utilizar un estatístico para estimar un valor dunha poboación.
Para un intervalo de confianza, a marxe de erro é a distancia dende o estatístico utilizado ata cada valor do intervalo de confianza. Se o intervalo é simétrico, a marxe de erro é o radio do intervalo.
Unha enquisa que pretenda sacar conclusións sobre o conxunto de Galicia, por exemplo, necesitará un tamaño de mostra moito maior que aquela centrada especificamente en Ferrol.
A desviación típica é a medida de como está espallado un conxunto de datos respecto da súa media. Canto maior sexa a dispersión, maior será a desviación típica.
Por exemplo, as mostras do solo dun parque probablemente terán unha desviación típica moito menor no seu contido de radón que as mostras dos solos recollidos de toda a cidade.