Saltar navegación

INTRODUCCIÓN Á ROBÓTICA

Obxectivos

  1. Aplicar o aprendido á programación do robot educativo Ranger.
  2. Familiarizarse coa estructura e os componentes do Ranger.
  3. Entender a función de cada un dos componentes: cerebro e sensores.
  4. Comparar Scratch con M-block.
  5. Crear programas sinxelos con M-block
  6. Probar o funcionamento dos programas creados no robot

IDEAS BÁSICAS PARA TRABALLAR CON M-BLOCK

  • M-block é prácticamente igual a Scratch
  • Conta coa categoría de instruccións "Robots" na que se atopan os comandos particulares para programar os Robots
  • Cando o programa utilice os diferentes sensores, hai que crear a variable que corresponde o sensor, exemplos:
    • Para o ultrasónico:   variable "distancia"
    • Para o sensor de luz: variable "Intensidade de luz"
    • Para o segue liñas: variable "liña"
  • O nome co que lle chamemos ás variables é indifirente.
  • Para conectar o robot ao ordenador débese utilizar o cable USB  e indicar en que porto está conectado, na pestaña "Conectar"
  • Para subir o programa ao robot débese utilizar a instrucción "subir a Arduino" na pestaña "Editar"

1. Para empezar

Para probar as instruccións básicas do programa M-block, fai que este avance durante 2 segundos e de seguido pare.

Comproba o funcionamento sen desconectar o robot do ordenador

2. COCHE DE POLICÍA

Ahora proba a engadir luces e sonido similares as das sirenas do coches de policías ou de bombeiros.

Comproba o funcionamento pero esta vez cargando o programa no robot.

Acórdate de que debes utilizar a instrucción para subir a Arduino

3. PROBA O SENSOR ULTRASÓNICO

Proba o sensor ultrasónico cun programa sinxelo.

Fai que o robot avance e que cando atope un obstáculo a menos de 10 cm se deteña.

Recorda que para activar o sensor debes utilizar a instrucción:

e de que previamente tés que ter creada a variable "distancia"

4. RETROCEDER AO ATOPAR OBSTÁCULOS

Ahora o teu robot debe retroceder durante ao menos dous segundos ao atoparse o obstáculo.

Reflexiona por que debes utilizar a instrucción:

4. ROBOTS ASUSTADOS

Completa o programa anterior engadíndolle luces vermellas e sonido de perigo cando o robot retroceda

Próbao en dous robots simultáneamente, enfrentándoos para que retrocedan cando se atopen.

5. AVANZAR E EVITAR OBSTÁCULOS

Neste caso o robot ao atoparse un obstáculo a menos de 10 cm debe xirar lixeiramente para evitalo e continuar avanzando. Esto debe facelo continuamente.

6. RODEAR UN OBSTÁCULO

Concreta o programa anterior da seguinte maneira: ahora o teu robot non solo debe evitar o obstáculo debe rodealo o suficiente para poder continuar a traxectoria como tiña previsto.

7. CONTROL DA VELOCIDADE MEDIANTE UNHA FONTE DE LUZ

Ahora debes utilizar o sensor de luz.

Fai que una fonte de luz coma a dunha linterna incida sobre un ou dous sensores de luz e que a velocidade do robot ao avanzar sea proporcional a esa velocidade: a máis intensidade de luz, máis velocidade.

Ademáis o robot debe deterse cando a luz que incida sobre el, sea menor dun valor determinado.

Recorda que a instrucción para utilizar o seguedor de luz é:

Previamente terás que ter creada a variable "intensidade de luz"

7. SEGUELIÑAS

Por último, vas probar o sensor SEGUELIÑAS.

Crea o programa que lle permite ao robot avanzar encima dunha liña sen salirse dela.

Recorda a instrucción para o segueliñas