obxec |
Contidos |
Citerios de avaliación |
Etándares de aprendizaxe |
compet. clave |
||||
UNIDADE 1: Bloque 1. Habilidades, destrezas e estratexias. Metodoloxía científica. |
||||||||
h |
B1.1. O vocabulario científico na expresión oral e escrita. |
B1.1. Utilizar adecuadamente o vocabulario científico nun contexto preciso e adecuado ao seu nivel. |
BXB1.1.1. Identifica os termos máis frecuentes do vocabulario científico, expresándose de forma correcta tanto oralmente como por escrito. |
CCL CMCCT |
||||
b e f g h k |
B1.2. A metodoloxía científica. Características básicas. B1.3. A experimentación en bioloxía e xeoloxía: obtención, selección e interpretación de información de carácter científico a partir da selección e recollida de mostras do medio natural ou outras fontes. |
B1.2. Buscar, seleccionar e interpretar a información de carácter científico e utilizar dita información para formarse unha opinión propia, expresarse con precisión e argumentar sobre problemas relacionados co medio natural e a saúde. |
BXB1.2.1. Busca, selecciona e interpreta a información de carácter científico a partir da utilización de diversas fontes. |
CD CAA |
||||
BXB1.2.2. Transmite a información seleccionada de xeito preciso utilizando diversos soportes. |
CD CCL |
|||||||
BXB1.2.3. Utiliza a información de carácter científico para formarse unha opinión propia e argumentar sobre problemas relacionados. |
CAA CCL |
|||||||
b f g |
B1.4. Planificación e realización do traballo experimental e interpretación dos seus resultados. B1.5. Normas de seguridade no laboratorio e coidado dos instrumentos e material. |
B1.3. Realizar un traballo experimental coa axuda dun guión de prácticas de laboratorio ou de campo describindo a súa execución e interpretando os seus resultados. |
BXB1.3.1. Coñece e respecta as normas de seguridade no laboratorio, respectando e coidando os instrumentos e o material empregado. |
CMCCT CSC |
||||
BXB1.3.2. Desenvolve con autonomía a planificación do traballo experimental, utilizando tanto instrumentos ópticos de recoñecemento, como material básico de laboratorio, argumentando o proceso experimental seguido, describindo as súas observacións e interpretando os seus resultados |
CSIEE CMCCT CAA |
|||||||
Bloque 2. A Terra no universo |
||||||||
f |
B2.1. Os principais modelos sobre a orixe do Universo. |
B2.1. Recoñecer as ideas principais sobre a orixe do Universo e a formación e evolución das galaxias. |
BXB2.1.1. Identifica as ideas principais sobre a orixe do universo. |
CMCCT |
||||
f j |
B2.2. Compoñentes do Universo. B2.3. Características do Sistema Solar e dos seus compoñentes. B2.4. Concepcións sobre o Sistema Solar ao longo da historia. |
B2.2. Expoñer a organización do Universo e do Sistema Solar así como algunhas das concepcións que sobre o devandito sistema planetario se tiveron ao longo da Historia. |
BXB2.2.1. Recoñece os compoñentes do Universo e do Sistema Solar describindo as súas características xerais. |
CMCCT |
||||
f |
B2.5. Os planetas no Sistema Solar. |
B2.3. Relacionar comparativamente a posición dun planeta no sistema solar coas súas características |
BXB2.3.1. Precisa que características se dan no planeta Terra, e non se dan nos outros planetas, que permiten o desenvolvemento da vida nel. |
CMCCT |
||||
f |
B2.6. O planeta Terra. Características. |
B2.4. Localizar a posición da Terra no Sistema Solar. |
BXB2.4.1. Identifica a posición da Terra no Sistema Solar. |
CMCCT |
||||
f |
B2.7. Os movementos da Terra, a Lúa e o Sol e as consecuencias dos mesmos. |
B2.5. Establecer os movementos da Terra, a Lúa e o Sol e relacionalos coa existencia do día e a noite, as estacións, as mareas e as eclipses. |
BXB2.5.1. Categoriza os fenómenos principais relacionados co movemento e a posición dos astros, deducindo a súa importancia para a vida. |
CMCCT |
||||
BXB2.5.2. Interpreta correctamente en gráficos e esquemas, fenómenos como as fases lunares e as eclipses, establecendo a relación existente coa posición relativa da Terra, a Lúa e o Sol. |
CMCCT |
|||||||
f |
B2.8. A xeosfera. Estrutura e composición da codia, manto e núcleo. |
B2.6. Identificar os materiais terrestres segundo a súa abundancia e distribución nas grandes capas da Terra. |
BXB2.6.1. Describe as características xerais dos materiais máis frecuentes nas zonas externas do planeta e xustifica a súa distribución en capas en función da súa densidade. |
CMCCT |
||||
BXB2.6.2. Describe as características xerais da codia, o manto e o núcleo terrestre e os materiais que os compoñen, relacionando ditas características coa súa situación. |
CMCCT |
|||||||
f g l |
B2.9. Os minerais e as rochas: as súas propiedades, características e utilidades. B2.10. Xestión sostible dos recursos minerais. Recursos minerais en Galicia. |
B2.7. Recoñecer as propiedades e características dos minerais e das rochas, distinguindo as súas aplicacións máis frecuentes e destacando a súa importancia económica e a xestión sostible. |
BXB2.7.1. Identifica minerais e rochas utilizando criterios que permitan diferencialos. I |
CMCCT CAA |
||||
BXB2.7.2. Describe algunhas das aplicacións máis frecuentes dos minerais e rochas no ámbito da vida cotiá. |
CCEC |
|||||||
BXB2.7.3. Recoñece a importancia do uso responsable e a xestión sostible dos recursos minerais. |
CSC |
|||||||
f |
B2.11. A atmosfera. Composición e estrutura. O aire e os seus compoñentes. Efecto invernadoiro. Importancia da atmosfera para os seres vivos. |
B2.8. Analizar as características e composición da atmosfera e propiedades do aire |
BXB2.8.1. Recoñece a estrutura e composición da atmosfera |
CMCCT |
||||
BXB2.8.2. Recoñece a composición do aire, e identifica os contaminantes principais relacionándoos coa súa orixe. |
CMCCT |
|||||||
BXB2.8.3. Identifica e xustifica con argumentacións sinxelas, as causas que sustentan o papel protector da atmosfera para os seres vivos. |
CMCCT |
|||||||
b e f g k |
B2.12. Contaminación atmosférica. Repercusións e posibles solucións. |
B2.9. Investigar e recoller información sobre os problemas de contaminación ambiental actuais e as súas repercusións, e desenvolver actitudes que contribúan a súa solución. |
BXB2.9.1. Relaciona a contaminación ambiental co deterioro do medio ambiente, propoñendo accións e hábitos que contribúan a súa solución. |
CSC CSIEE |
||||
f k |
B2.12. Contaminación atmosférica. Repercusións e posibles solucións. |
B2.10. Recoñecer a importancia do papel protector da atmosfera para os seres vivos e considerar as repercusións da actividade humana na mesma. |
BXB2.10.1. Relaciona situacións nas que a actividade humana interfire coa acción protectora da atmosfera. |
CSC |
||||
f |
B2.13. A hidrosfera. Propiedades da auga. Importancia da auga para os seres vivos. |
B2.11. Describir as propiedades da auga e a súa importancia para a existencia da vida. |
BXB2.11.1. Recoñece as propiedades anómalas da auga relacionándoas coas consecuencias que teñen para o mantemento da vida na Terra. |
CMCCT |
||||
f k |
B2.14. A auga na Terra. Auga doce e salgada. B2.15. Ciclo da auga. B2.16. A auga como recurso. |
B2.12. Interpretar a distribución da auga na Terra, así coma o ciclo da auga e o uso que fai dela o ser humano. |
BXB2.12.1. Describe o ciclo da auga, relacionándoo cos cambios de estado de agregación desta. |
CMCCT |
||||
a f g k |
B2.17. Xestión sostible da auga. |
B2.13. Valorar e identificar a necesidade dunha xestión sostible da auga e de actuacións persoais, así como colectivas, que potencien a redución no consumo e a súa reutilización. |
BXB2.13.1. Comprende e identifica o significado de xestión sostible da auga doce, enumerando medidas concretas que colaboren nesa xestión. |
CSC CSIEE |
||||
f k |
B2.18. Contaminación das augas doces |
B2.14. Xustificar e argumentar a importancia de preservar e non contaminar as augas doces |
BXB2.14.1. Recoñece os problemas de contaminación de augas doces e relaciónaos coas actividades humanas |
CSC |
||||
f |
B2.19. A biosfera. Características que fixeron da Terra un planeta habitable. |
B2.15. Seleccionar as características que fan da Terra un planeta especial para o desenvolvemento da vida. |
BXB2.15.1. Describe as características que posibilitaron o desenvolvemento da vida na Terra. |
CMCCT |
||||
Bloque 3. A biodiversidade no planeta Terra |
||||||||
f j k |
B3.1. Recoñecer a importancia da biodiversidade |
BXB3.1.1. Estima a importancia da biodiversidade |
CCEC CMCCT |
|||||
g j |
B3.8. Identificación de plantas e animais propios dalgúns ecosistemas, especies en extinción e especies endémicas. Adaptacións dos animais e as plantas ao medio. A biodiversidade en Galicia. |
B3.7. Determinar a partir da observación as adaptacións que permiten aos animais e ás plantas sobrevivir en determinados ecosistemas con especial atención aos ecosistemas galegos. |
BXB3.7.1. Identifica exemplares de plantas e animais propios dalgúns ecosistemas ou de interese especial por seren especies en perigo de extinción ou endémicas. |
CMCCT |
||||
BXB3.7.2. Relaciona a presenza de determinadas estruturas nos animais e plantas máis comúns coa súa adaptación ao medio. |
CAA CMCCT |
|||||||
BXB3.7.3. Identifica exemplares de plantas e animais propios dos ecosistemas galegos. |
CCEC |
|||||||
f |
B4.4. Ecosistemas terrestres. |
B4.1. Diferenciar os distintos compoñentes dun ecosistema. |
BXB4.1.1. Identifica os distintos compoñentes dun ecosistema. |
CMCCT |
||||
f g k |
B4.5. Factores desencadeantes de desequilibrios nos ecosistemas. B4.6. Estratexias para restablecer o equilibrio nos ecosistemas. |
B4.2. Identificar nun ecosistema os factores desencadeantes de desequilibrios e establecer estratexias para restablecer o equilibrio do mesmo. |
BXB4.2.1. Recoñece e enumera os factores desencadeantes de desequilibrios nun ecosistema. |
CMCCT |
||||
a g k |
B4.7. Accións que favorecen a conservación do medio ambiente. |
B4.3. Recoñecer e difundir accións que favorecen a conservación do medio ambiente. |
BXB4.3.1. Selecciona accións que preveñen a destrución do medioambiente. |
CSC CSIEE |
||||
Bloque 5. Proxecto de investigación |
||||||||
b c |
B5.1. O método científico. Elaboración de hipóteses, comprobación e argumentación das mesmas a partir da experimentación ou a observación. |
B5.1. Planear, aplicar, e integrar as destrezas e habilidades propias do traballo científico. |
BXB5.1.1. Integra e aplica as destrezas propias do método científico. |
CAA CMCCT |
||||
b f g |
B5.1. O método científico. Elaboración de hipóteses, comprobación e argumentación das mesmas a partir da experimentación ou a observación. |
B5.2. Elaborar hipóteses e contrastalas a través da experimentación ou a observación e a argumentación. |
BXB5.2.1. Utiliza argumentos xustificando as hipóteses que propón. |
CCL |
||||
e |
B5.2. O artigo científico. Fontes de divulgación científica. |
B5.3. Utilizar fontes de información variada, discriminar e decidir sobre elas e os métodos empregados para a súa obtención. |
BXB5.3.1. Utiliza diferentes fontes de información, apoiándose nas TIC, para a elaboración e presentación das súas investigacións. |
CMCCT CD |
||||
a b c |
B5.3. Proxecto de investigación en equipo. Organización. Participación e colaboración respectuosa no traballo individual e en equipo. Presentación de conclusións. |
B5.4. Participar, valorar e respectar o traballo individual e en equipo. |
BX.B5.4.1. Participa, valora e respecta o traballo individual e en grupo. |
CSC CSIEE |
||||
a b d h |
B5.3. Proxecto de investigación en equipo. Organización. Participación e colaboración respectuosa no traballo individual e en equipo. Presentación de conclusións. |
B5.5. Expoñer, e defender en público o proxecto de investigación realizado. |
BXB5.5.1. Deseña pequenos traballos de investigación sobre animais e/ou plantas, os ecosistemas da súa contorna ou a alimentación e nutrición humana para a súa presentación e defensa na aula. |
CSIEE CD |
||||
BXB5.5.2. Expresa con precisión e coherencia tanto verbalmente como por escrito as conclusións das súas investigacións. |
CCL CCEC |
As viaxeiras do vento
Relación co curriculo de 1º ESO
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Compartir igual 4.0