Saltar navegación

3. As posibilidades da palabra

 

Glosario

Achado

Encontrar

Definición:

Obxecto, dato ou elementos que se atopa por casualidade ou como resultado dunha busca, e que resulta ter valor ou interese.

Exemplo:

Durante a escavación no castro, a arqueóloga fixo un achado sorprendente: unha peza de cerámica decorada que podería ter moitos anos. 

Artellar

OrdenarDefinición: 

Organizar ou poñer en orde as partes de algo para que teña sentido e sexa fácil de entender. 

Exemplo:

Se queremos que o proxecto sexa un éxito, temos que artellar os pasos a seguir.

Azar

SorpresaDefinición: 

Referido a un feito que acontece sen que ninguén o teña previsto ou poida controlar, como unha casualidade. 

Exemplo:

As dúas chegamos á escola á mesma hora, sen falar nin quedar antes; foi puro azar. 

Coavaliación

CorrixirDefinición: 

A coavaliación é unha técnica de avaliación na que o alumnado valora o traballo dos seus compañeiros e compañeiras.

Exemplo: 

Durante este tema o alumnado terá que coavaliarse varias veces.

Contexto

ComprenderDefinición: 

Conxunto de circunstancias que rodean un acontecemento e que axudan a comprendelo mellor. 

Exemplo:

Para aprobar o exame, non só é importante recordar as datas, senón tamén o contexto histórico no que se desenvolveron os feitos. 

Defensor ou defensora

Avogado defensorDefinición:

Persoa que defende ou protexe algo ou alguén. 

Exemplo:

No debate, Xacobe actuou como defensor das propostas ambientais, argumentando que era preciso actuar de xeito inmediato para protexer o medio ambiente. 

Dito

FraseDefinición:

Frase feita ou expresión coñecida que se emprega para transmitir unha idea ou un concepto. 

Exemplo: 

Os ditos populares transmítense de xeración en xeración. 

Eido

TodoDefinición: 

Conxunto de todo o relacionado con algo.

Exemplo: 

No eido persoal podemos atopar elementos como as cartas.

Imparcial

ImparcialDefinición: 

Que actúa buscando a verdade. Unha persoa imparcial trata de ser xusta e obxectiva.

Exemplo: 

O xulgado do concurso de poesía foi imparcial, escolleu a persoa gañadora sen influenciarse polas súas amizades.

Imperativo

MandarDefinición:

Que expresa unha orde. 

Definición: 

Cando a mestra di: “Anotade as tarefas para a casa na axenda” está empregando a forma imperativa do verbo, porque está dando unha orde. 

Implicar

FacerDefinición: 

Quere dicir que algo está metido ou que ten que ver con outra cousa. 

Exemplo: 

Se chove, iso implica que debemos levar paraugas. 

Intervención 

IntervirDefinición: 

Fai relación a cando alguén participa nunha situación para axudar, falar ou cambiar algo. 

Exemplo: 

Alén levantou a man para facer unha intervención no debate sobre o emprego do galego nas redes sociais. 

Orador ou oradora

Técnicas para falar en públicoDefinición: 

Persoa que fala diante doutras para contar ou explicar algunha idea ou dar unha opinión. 

Exemplo:

Durante a reunión, o orador explicou con moita claridade como organizar os equipos para o proxecto de ciencias da natureza. 

Podcast

Falar á vezDefinición:

Audio que podes escoitar por Internet cando queiras. Pode tratar sobre contos, música, deporte e moitos outros temas. 

Exemplo:

Na clase fixemos un podcast sobre o emprego da lingua galega por parte dos mozos e mozas. Foi moi divertido!

Rol

TiDefinición:

Fai referencia ao papel ou función que desempeña unha persoa nun grupo ou situación.

Exemplo: 

No noso grupo de traballo de ciencias, eu teño o rol de secretaria. 

Rúbrica

ListaDefinición: 

Unha rúbrica é unha táboa ou cadrado que serve para saber como se vai avaliar un traballo ou unha tarefa.

Exemplo:

A mestra ensinounos a rúbrica para saber que cousas tiñamos que facer ben no traballo sobre o xornal.

Unificar

UnirDefinición: 

Xuntar ou unir varias cousas ou partes para facer que todo sexa unha soa, formando un conxunto. 

Exemplo: 

Todo o alumnado de 6º unificou as súas ideas para crear a imaxe da mascota da biblioteca da escola. 

Veraz

VerdadeDefinición:

Que é conforme á verdade, de xeito obxectivo; correspondendo á realidade con exactitude. 

Exemplo: 

Xoán explicou de maneira veraz o que aconteceu na aula, sen ocultar nada e contando todo tal como sucedeu.

Xustificar

CorrectoDefinición:

Explicar ou dar razóns para demostrar que algo é correcto.

Exemplo:

Cando cheguei tarde á clase de matemáticas, miña nai tivo que xustificar a demora explicando a miña asistencia a unha consulta médica. 

Conectando

Á hora de escribir un xornal, existen diferentes formas de facelo segundo o que se queira contar. Non é o mesmo escribir unha noticia sobre un novo programa de radio que explicar a opinión sobre un tema determinado. É importante, por tanto, saber que cando se fai un xornal, se empregan diferentes textos e xéneros discursivos, en función do que se queira contar ou transmitir. 

Ao longo deste apartado aprenderás sobre as diferentes tipoloxías textuais e xéneros discursivos.  Fíxate ben en todo e presta atención ás estruturas e diferentes clasificacións. De igual xeito, tamén verás aspectos relacionados coas redes sociais tan presentes no día a día.

Verás como todo o aprendido é súper interesante para abordar o reto final con éxito! Ánimo e a por todas!

ÉxitoUnir

Lectura facilitada

Cando escribimos un xornal usamos diferentes tipos de textos. 

Podemos escribir sobre unha noticia ou dar a nosa opinión. 

Neste tema aprenderás os tipos de textos e formas de escribir. 

Tamén sobre as redes sociais. 

Todo o que vas aprender será útil para conseguir o reto final. 

Ánimo!

Artellando os pasos a seguir

Para conseguir acadar con éxito o reto final proposto é fundamental tomar conciencia do que se debe saber e do que se ten que facer. É dicir, de cales van ser os coñecementos a adquirir e os pasos a seguir. 

Os pasos a seguir e as estratexias a aplicar para acadar cada un deles non serán poucos, pero pódense resumir nos seguintes máis importantes: 

  1. Coñece os distintos tipos de xéneros discursivos e clasifica os mesmos.
  2. Aprende sobre as tipoloxías textuais, poñendo especial énfase nas súas características.
  3. Escribe mellor e intentando non cometer erros nin faltas de ortografía. Ten en conta tamén a coherencia, a cohesión e a adecuación.
  4. Revisa as túas producións escritas e as dos teus compañeiros e compañeiras co obxectivo de melloralas.

PegadasMellorarCompañeiro

Lectura facilitada

Para conseguir o reto final hai que: 

  1. Coñecer os diferentes tipos de xéneros. 
  2. Aprender as características dos textos. 
  3. Escribir mellor. 
  4. Ter ideas claras e organizadas. 
  5. Revisar o que escribimos. 

A confianza é a chave

O traballo que te espera non é pouco, pero non te preocupes! 

Ao longo desta fase 3 irás aprendendo pouco a pouco todo o necesario para converterte nun/ha auténtico/a xornalista!

O máis importante é que confíes non só nas túas capacidades, senón nas dos teus compañeiros e compañeiras! 

Apóiate neles e nelas e busca a súa axuda sempre que o precises e, por suposto, propón a túa. 

Seguro que conseguirás acadar o reto con éxito!

Feito con eXeLearning (Nova xanela)