Saltar navegación

Reto 3. Guía e mapa da escola

Para saber máis

Imaxe do ODS 11 alianzas para lograr os obxectivos.Axudar as persoas a saber onde están e indicar como chegar aos lugares importantes é algo moi necesario. Con isto garantides que calquera persoa se saiba orientar en lugares públicos, por exemplo. Este tipo de traballo faravos conscientes da accesibilidade ou non a un determinado lugar.

O voso reto pode axudar a dar a coñecer a todas as persoas o acceso a un centro escolar. Pode servir tamén para ver se os espazos do voso centro son accesibles para todas as persoas.

De aí que escoller o reto da guía e mapa da escola será unha oportunidade estupenda para facer un documento que axude en todos eses aspectos.

Lectura facilitada

Axudar as persoas a saber onde están é necesario.

Indicar ás persoas como chegar

aos lugares é importante.

Con isto garantides que calquera persoa

se saiba orientar en lugares públicos.

Este traballo faravos conscientes

da accesibilidade dun lugar.

O voso reto axudará a coñecer o voso centro.

Servirá tamén para ver se os espazos

son accesibles para todas as persoas.

Faredes un documento que axude en todos eses aspectos.

Imaxe do ODS 11 alianzas para lograr os obxectivos.

Introdución

Para este reto xa experimentamos e vimos unha guía de viaxe que empregamos no apartado 3.2. Temos que aplicala para que todo o alumnado e incluso as visitas poidan empregala e manexarse na nosa escola porque o centro, ás veces, é un labirinto. Poderiades facer unha guía para revolver este problema? Seredes quen de facilitar os desprazamentos pola escola?

Teremos que recordar o que é unha guía de viaxe atractiva, a súa estrutura, as normas de estilo e as regras de ortografía que vimos ao longo da nosa unidade. 

Pictograma dunha guía da escola

Lectura facilitada

Para este reto xa vimos unha guía de viaxe.

Esta información estaba no apartado 3.2.

Temos que aplicala para que todo o alumnado

poida orientarse na escola.

As visitas tamén a usarán

para moverse na nosa escola.

Xa sabedes que todo lugar novo é un labirinto ás veces.

Poderiades facer unha guía para revolver este problema? 

Así será máis doado manexarse pola escola. 

En resumo, debedes crear unha guía da vosa escola. 

Grazas a ela o alumnado novo poderá

consultala, seguila e sentirse mellor.

Recordade o que é unha guía de viaxe.

A guía debe ser atractiva á vista.

Lembrade a súa estrutura, as normas de estilo

e as regras de ortografía. 

Precisas axuda?

Podes volver atrás para repasar as características da guía que atoparás ao comezo do punto 3.2. Guía da nosa lingua e da fala de cada quen.

Como podemos facer?

Estrutura e adaptación do texto

Recorda que as guías teñen unhas características concretas e cun formato moi rechamante. Iso ten que ser así para suxerir e convencer o público da viaxe ou proposta. Aquí poñeremos un exemplo para que vos poidades guiar.

1. Primeiro, no encabezamento, necesitamos escoller* un título suxestivo para convencer da viaxe ou percorrido. Que sexa rechamante. 

Por exemplo: con letras de tamaño grande, coloridas, sombreadas ou 3D. 

*O título definitivo 

pode ser revisado 

ao final do reto 

para que se axuste 

máis.

2. Ademais do título hai que describir tamén o lugar, neste caso a escola, realzando as cousas e lugares positivos. Tamén é moi importante facer un mapa para orientarse.

Por exemplo: "A nosa escola atópase nun entorno natural e ao carón do mar, ten unha horta". O mapa pode facer o percorrido básico para o alumno novo.

Escola

mapa escola

3. Tamén se poden indicar os elementos necesarios para ese percorrido ou viaxe. O mapa é imprescindible para moverse no centro.  Por exemplo: mapa, estoxo con material na mochila, portátil cargado no maletín de Edixgal, chándal o día de educación física ou a merenda para o recreo. 

Mochila

4. Pódense tamén destacar as actividades e celebracións do centro ou consellos para manexarse por el.  Por exemplo: as actuacións do colexio no Nadal, Día das letras galegas e saídas escolares. Atallos para chegar a sitios...

 festas

5. Para a elaboración da guía vaise traballar en equipo. Todas as persoas deben colaborar. Por exemplo: cada persoa integrante do equipo vai ser a encargada dunha parte e durante o proceso poderanse incorporar tamén ideas e modificacións. Traballo cooperativo

Investigador

Deseñador

Redactor

Coordinador 

6. Finalmente, como resultado obteredes unha guía que poderá ser exposta de distintos xeitos.   Por exemplo: fisicamente, dixitalmente ou empregando tecnoloxía dixital e manual como os códigos QR. Encerado interactivo 

Contido

Unha vez que teñades decidida a vosa guía, tedes que repartir o traballo de cada fase. Pero recordade que a busca de información é moita e  débese tamén repartir de xeito equitativo. Aquí veredes algunha da información que necesitaredes.

Agora, debedes pensar ou observar cales destas ideas poden ser axustadas ao voso grupo e ao contido que queredes poñer. Aquí tedes suxestións de contidos que podedes necesitar. Premede nos títulos en maiúscula e teredes máis información.

PARTES DA ESCOLA HORARIOS do recreo, biblioteca, comedor, extraescolares, titorías etc. FUNCIONAMENTO da biblioteca matinal e polas tardes.
ACTIVIDADES, SAÍDAS E EXCURSIÓNS FESTIVIDADES E ACTUACIÓNS Funcionamento doutras aulas:  aula STEAM/ POLOS CREATIVOS / INFORMÁTICA...

Como vedes, son moitas as partes que temos que ter en conta á hora de facer unha guía. Non dubidedes en pedir axuda á túa mestra ou ao teu mestre para consultar algún destes conceptos.  

As normas de estilo e regras

Xa vimos anteriormente o que son as normas de ortografía, pero precisamos tamén normas de estilo e formato nunha guía. 

A guía ten que ser atractiva e chamar a atención das cousas máis importantes. Así o novo alumnado ou as persoas visitantes que necesitan coñecela terano máis fácil para moverse polo centro.

A continuación amósase unha serie de suxestións para mellorar estas dúas normas da guía pola escola: 

Revisar a ortografía de cada parte lendo individualmente os textos para atopar erros.  Repasar cada norma xeral ortográfica como: acentuación, puntuación, repetición de palabras... Formato da letra: máis grande para o título, cores que destaquen, fondo claro, posible subliñado e letra grosa. Emprego de instrucións adecuadas con formas verbais: imperativo, infinitivo ou presente. 

Materiais

Despois da procura de información de todo o que necesitamos, que temos que facer? 

A nosa guía vai ser un documento que deberá estar á vista de todas e todos, por iso é aconsellable realizala nun material que se poida transportar, ensinar e estar á vista ao entrar na escola ou mesmo na páxina web do centro. 

Deseguido, imos ver unha listaxe de material que poderedes empregar para a realización da vosa guía para o colexio: 

1. O voso portátil Edixgal para poder procurar información, gardala, buscar imaxes e realizar o deseño da guía. Teredes unha folla de contido na que facer anotacións e inserir todo o necesario.

Portátil

2. Mapa personalizado do colexio. Aquí poderedes escoller o deseño do mapa que máis vos guste.

  mapa do escola

3. Material funxible, como poden ser as cartolinas, papeis, rotuladores, tesoiras etc. 

Materiais

4. Calquera outro material que consideredes oportuno para realizar a vosa guía dixital ou manual. As guías dixitais pódense expoñer non só na páxina web do centro senón tamén cun código QR para escanear con teléfonos móbiles. 

Lectura facilitada

Estrutura e adaptación do texto.

Recorda que as guías teñen

unhas características concretas 

cun formato moi rechamante.

Iso é así para suxerir e convencer da viaxe ou proposta.

Aquí poñeremos un exemplo para que vos poidades guiar.

1. Primeiro no encabezamento

necesitamos escoller un título suxestivo e rechamante.

Así convencemos da viaxe ou percorrido.

2. Ademais do título hai que describir tamén o lugar.

Neste caso é a vosa escola.

Podedes inserir algunha foto. 

Tedes que realzar as cousas e lugares.

Tamén é moi importante facer un mapa da escola.

3. Debedes indicar os elementos necesarios

para ese percorrido ou viaxe.

Podedes indicar as cousas necesarias

para levar á escola.

4. Debedes destacar algunhas actividades,

celebracións do centro e tamén

consellos para manexarse pola escola

5. Para a elaboración da guía traballaredes en equipo.

Porén, debedes repartir as tarefas.

Debedes axudarvos no proceso. 

6. Finalmente, obteredes unha guía.

Poderá ser exposta de distintos xeitos.  

Contido

Unha vez que decidides a vosa guía,

tedes que repartir o traballo de cada fase.

Así que debedes repartir o contido por igual.

Aquí veredes algunha da información que necesitades.

Aquí tedes algunhas ideas de contidos.

PARTES DA ESCOLA: no exterior conta con

campos deportivos, xardíns, galiñeiro, entre outros.

HORARIOS do recreo, biblioteca, comedor,

extraescolares, titorías e moitos máis.

FUNCIONAMENTO da biblioteca matinal

dunha hora semanal de lectura.

Empréstito por curso, entre outros.

ACTIVIDADES, SAÍDAS E EXCURSIÓNS: saída fin de curso,

visita a museos, asistencia a obras de teatro e moitos máis.

FESTIVIDADES E ACTUACIÓNS: festa de fin de ano,

actuacións do día das letras galegas, pasarrúas de entroido etc.

Funcionamento doutras aulas: aula STEM,

POLOS CREATIVOS e INFORMÁTICA...

Son moitas as partes que temos

que ter en conta á hora de facer unha guía.

Non dubides en pedir axuda á túa mestra ou ao teu mestre

para consultar algún destes conceptos. 

As normas de estilo e regras.

Xa vimos anteriormente o que son as normas de ortografía.

Tamén precisamos normas de estilo e formato nunha guía. 

A guía ten que ser atractiva, 

chamar a atención das cousas máis importantes.

Non esquezades

revisar a ortografía de cada parte

lendo individualmente os textos para atopar erros.

Repasar cada norma xeral ortográfica.

Como: acentuación, puntuación, repetición de palabras...

Formato da letra: máis grande para o título,

cores que destaquen,

fondo claro, posible subliñado e letra grosa.

Emprego de instrucións adecuadas

con formas verbais: imperativo, infinitivo ou presente. 

Materiais.

Despois da procura de información,

que temos que facer? 

A nosa guía vai ser un documento á vista de todas e todos.

Por iso, debedes realizala nun material

que se poida transportar, ensinar e

estar á vista na entrada ou na páxina web do centro. 

Posibles materiais para a

realización da vosa guía polo colexio: 

1. O voso portátil Edixgal

para á procura de información,

poder gardala e buscar imaxes.

Tamén para o deseño en formato dixital.

Teredes unha folla de contido

na que facer anotacións e inserir todo o necesario.

2. Mapa personalizado do colexio.

Aquí poderedes escoller o deseño do mapa.

3. Material funxible, como poden ser as cartolinas,

papeis, rotuladores, tesoiras etc. 

4. Calquera outro material que consideredes

oportuno para realizar a vosa guía dixital ou en papel...

As guías dixitais pódense expoñer na páxina web do centro.

Ademais podedes empregar

o código QR que recoñecen todos os móbiles

para compartila.

Folla de anotación de contidos

A continuación ides aprender a usar o voso ordenador para recoller os contidos que precisaredes para resolver o reto. 

Por exemplo:

  • Contido 1: Fotos da pista de fútbol para a guía.
  • Contido 2: Pista de fútbol
    • Nesta pista poderás xogar de 11:05 a 11:30 excepto os mércores, que é o día sen balóns.

Usamos o ordenador

Pictograma portátil No voso equipo Edixgal ides abrir a ferramenta de traballo LibreOffice Writer seguindo os pasos xa vistos. Se tes dúbidas consulta aquí. 

 

Utilizamos a folla de contidos

No Pictograma escribir nun tecladoprocesador de textos LibreOffice Writer ides recoller os contidos que precisedes para facer a mellor guía e mapa da vosa escola. Podedes usar a folla de contidos facilitada tal e como vistes no vídeo anterior. 

Utilizade esta folla para recoller todos os contidos que se vos vaian ocorrendo para a elaboración do voso texto instrutivo. Podedes cubrir tantas follas de contidos como precisedes.

Modelo de recollida de contidos

Podes descargar a folla de contidos e cubrila. Lembra gardala ao remate. Consulta coa mestra ou co mestre o xeito de cubrila

Lectura facilitada

Utilizade a folla descargable

para recoller todos os contidos necesarios. 

Podedes cubrir tantas follas de contidos como precisedes. 

Logo, escolleredes o que sexa máis importante

para a vosa guía como texto instrutivo.

Por exemplo:

Contido 1: Fotos da pista de fútbol para a guía.

Contido 2: Pista de fútbol.

  • Nesta pista poderás xogar de 11:05 a 11:30
  • excepto os mércores que é o día sen balóns.

Usa esta folla para recoller todos os contidos que se vos ocorran.

Utiliza eses contidos para a elaboración dos vosos textos.

Usamos o ordenador

Ides usar o voso equipo ordenador.

Tedes que abrir a ferramenta de traballo LibreOffice Writer.

seguindo os pasos xa vistos.

Se tes dúbidas mira o vídeo.

 

Utilizamos a folla de contidos

Usaredes o procesador de textos LibreOffice Writer.

Recollede os contidos que precisedes.

Con eles faredes a mellor guía e mapa da vosa escola.

Podedes usar a folla de contidos facilitada.

Mirade de novo o vídeo anterior se tedes dúbidas. 

Podes cubrir tantas follas de contidos como precises.

Modelo de recollida de contidos

Podes descargar a folla de contidos e cubrila.

Lembra gardala ao remate.

Consulta coa mestra ou co mestre o xeito de cubrila

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)