Saltar navegación

Reto 1. A receita da aula

 

Glosario

Convivencia 

Pictograma da convivencia de persoas

Definición:

As relacións que se producen entre persoas que conviven.

Exemplo:

Despois da receita, a convivencia da aula é marabillosa. 

Enquisa

Pictograma dunha enquisa

Definición:

Conxunto de preguntas que se fan a un número determinado de persoas para saber a súa opinión sobre un asunto ou obter datos. 

Exemplo:

Nas eleccións realizan enquisas todos os días. 

Material funxible

Pictograma dunha cartolina

Definición:

É todo aquel material que se gasta ao empregalo. 

Exemplo:

Na aula empregamos todos os días material funxible. 

Para saber máis

Imaxe do ODS 16En moitas ocasións o clima da aula pode non ser o axeitado. As relacións co resto de persoas da aula e co profesorado poden afectarnos a moi distintos niveis. Por este motivo ter claros os límites e establecer unhas pautas de convivencia saudables para todas as persoas é algo moi importante.

O voso reto pode axudar a solucionar ese problema dando pautas tanto para previr os conflitos como dando consellos ou indicacións de como solucionalos.

De aí que escoller o reto da receita na aula será unha oportunidade estupenda para facer un documento que axude en todos eses aspectos.

Lectura facilitada

En ocasións o clima da aula

pode non ser o axeitado.

As relacións co resto de persoas da aula

e co profesorado poden afectarnos.

É importante ter claros os límites.

É importante establecer

unhas pautas de convivencia saudables na aula.

O voso reto pode axudar a solucionar ese problema.

Axudaredes dando pautas para previr os conflitos.

Axudaredes dando consellos

ou indicacións de como solucionar conflitos.

Escoller o reto da receita na aula

será unha oportunidade estupenda

Faredes un documento

que axude en todos eses problemas.

Imaxe do ODS 3

Introdución

Agora que xa sabemos o que son as receitas de cociña e que a nosa aula non sempre funciona como debería, anímaste a poñerlle remedio?

Imos crear a receita perfecta para que a convivencia sexa mellor para todas as persoas e logremos un clima idóneo para a aprendizaxe. Teremos que recordar a receita, a súa estrutura e as regras de ortografía que vimos ao longo da nosa unidade. 

Pictograma cabeceira receita da aula

Precisas axuda?

Ao longo do deseño do reto podes ter algunha dúbida, para iso podes revisar o punto 3.5 para obter máis información da receita e o punto 3.4 para as regras de ortografía. Lembrade anotar algunha característica deste tipo de textos porque a precisaredes para a presentación final.

Como podemos facer?

Estrutura e adaptación do texto

Recorda que todas as receitas seguen unha mesma estrutura. A continuación poñeremos un exemplo para que vos poidades guiar.

1º Encabezamento: debemos pensar entre todos un título que sexa rechamante. 

2º Número de comensais: aquí a receita indicará a que persoas van dirixidas as normas que imos propoñer. 

3º Ingredientes: aquí poderemos recoller todas as situacións que evitan manter un bo clima na aula. 

4º Tempo de preparación: esta receita terá un tempo de preparación de X sesións. 

5º Elaboración: neste apartado as persoas integrantes do grupo terán que deseñar como se van levar a cabo as normas e estratexias para conseguir o noso ansiado clima perfecto.  

6º Resultado: finalmente obteremos as normas que serán visibles para todas as persoas da nosa aula e calquera outra que veña de visita. 

Contido

Unha vez que teñamos decidida a nosa receita, temos que pensar ben as dificultades diarias que podemos ver, sentir ou oír. 

  • Pictograma calma na aula Sempre se mantén un ambiente tranquilo e silencioso na aula? 
  • Pictograma respecto quenda Respectamos as quendas das demais persoas? 
  • Pictograma prestar atención Prestamos atención cando outra persoa ten a palabra? 
  • Pictograma prestar atención aula Prestamos atención a todas as explicacións da aula? 
  • Pictograma material O material é respectado por todas e todos? 

Estas son algunhas das moitas dificultades que podemos atopar dentro da aula. Son unha pequena mostra que podes tomar como guía. Agora, deberás pensar ou observar cales son as máis importantes para o ti e o voso grupo e decidir cales ides tratar. Tamén deberedes facer unha breve enquisa ás compañeiras e aos compañeiros para mellorar a vosa receita e ter en conta as opinións dos vosos compañeiros e compañeiras. 

Unha vez teñades escollidas as vosas dificultades poderedes comezar a cociñar. 

E que máis precisades saber para o voso reto? 

A convivencia, ás veces, pode parecer difícil, pero seguindo unha serie de normas sinxelas lograremos o noso obxectivo dun ambiente respectuoso, cooperativo e seguro. A continuación móstrase unha serie de termos que vos pode axudar a desenvolver unha receita de normas moi saborosa: 

Respecto Colaboración Participación Tranquilidade
Responsabilidade  Diálogo Comunicación Interacción

Como ves, son moitos os termos que temos que ter en conta á hora da convivencia, por iso se tes algunha dúbida con algún podes utilizar o dicionario de Real Academia Galega.

As normas de estilo e regras

Xa vimos anteriormente o que son as normas de ortografía, pero precisamos tamén normas de estilo e formato nunha receita. 

A receita ten que ser atractiva e chamar a atención das cousas máis importantes para o novo alumnado ou ás persoas visitantes que necesitan coñecela para moverse por ela. 

A continuación amósase unha serie de suxestións para mellorar estas dúas normas da receita da aula: 

Revisar a ortografía de cada parte lendo individualmente os textos para atopar máis erros.  Repasar cada norma xeral ortográfica como: acentuación, puntuación, repetición de palabras... Formato da letra: máis grande para o título, cores que destaquen, fondo claro, posible subliñado e letra grosa. Emprego de instrucións adecuadas con formas verbais: imperativo, infinitivo ou presente. 

Como vedes, son moitas as partes que tedes que ter en conta á hora de facer unha receita. Non dubidedes en pedir axuda á túa mestra ou ao teu mestre para consultar algún destes conceptos. 

Materiais

Unha vez realizado toda a procura de información, que temos que facer? 

A nosa receita vai ser un documento que deberá estar á vista de todas e todos, por iso é aconsellable realizala nun material que se poida colocar na aula. De seguido imos ver unha listaxe de material que poderedes empregar para a realización da receita: 

1. Pictograma portátil O voso portátil Edixgal, para a procura de información e poder gardala, buscar imaxes, o deseño da receita ou mesmo a escritura das normas da aula. 

2. Pictograma receitario Receitario: aquí poderedes escoller o deseño de receita que máis vos agrade. 

3. Pictograma material funxible Material funxible, como poden ser as cartolinas, papeis, rotuladores, tesoiras etc. 

4. Pictograma lapis de cores Calquera outro material que consideredes oportuno para realizar a vosa receita. 

Lectura facilitada

Estrutura e adaptación das receitas de cociña.

Exemplo de estrutura:

Escolle un título atractivo para a portada.

Pensa no apartado dos ingredientes, son as situacións a evitar na aula.

A continuación a elaboración, é o deseño das normas e estratexias.

Acabado e presentación, obtención das normas para a nosa aula. 

Contido: preguntas importantes a considerar para resolver o problema.

Cuestións específicas do reto: pensar en cuestións relevantes.

Posibles solucións para o problema.

As normas de estilo e as regras de ortografía son importantes.

Lista de materiais necesarios para a elaboración do manual.

Portátil, materiais funxibles e outros materiais poden ser útiles.

Importante ter unha copia dixital e dispoñible para acceso fácil.

Non dubides en pedir axuda á mestra ou ao mestre en caso de dúbida.

Pensamos e facemos a enquisa

Como acabas de ler arriba no apartado do contido, imos comezar coa recollida dos nosos "ingredientes". Vai ser como ir ao mercado e facer a compra. Recorda que estes ingredientes van ser aquelas situacións que impiden que na aula teñamos un bo clima de traballo.

Por exemplo, se o desafío é mellorar o clima da aula, algunhas preguntas que podes facer na enquisa son:

  1. Pódese escoitar con claridade as explicacións da aula? (Puntúa de 1 a 5, sendo 1 nunca e 5 sempre).
  2. Escóitanse berros na aula? (Puntúa de 1 a 5, sendo 1 nunca e 5 sempre).
  3. Existen outros conflitos na aula? (Puntúa de 1 a 5, sendo 1 nunca e 5 sempre). 

Estes só son uns exemplos, agora tócache deseñar outras preguntas. A continuación, unha pequena guía:

Usamos o equipamento EDIXGAL

Pictograma portátil No voso equipo Edixgal ides abrir a ferramenta de traballo LibreOffice Writer seguindo os pasos xa vistos. Se tes dúbidas consulta aquí. 

Utilizamos a folla de contidos

No Pictograma escribir nun tecladoprocesador de textos LibreOffice Writer ides recoller as posibles situacións que non permiten unha correcta convivencia na aula para poder levar a cabo a receita. Podedes usar a folla de contidos facilitada.

Preparamos a enquisa

Pictograma enquisa O seguinte paso será a realización da enquisa en grupo: 

- Primeiro, tendo en conta a información e contidos que xa tedes, escollede as preguntas para facer ao resto do alumnado da aula. 

- Descargade o seguinte ficheiro que vos servirá de guía para a enquisa.  Podedes duplicar o ficheiro para cubrilo dixitalmente por cada persoa ou solicitar á mestra ou ao mestre que vos facilite copias en papel unha vez lle engadades as vosas preguntas. Descargádeo aquí en formato editable. Para analizar os resultados da enquisa tedes este outro documento; veredes que é moi sinxelo. Solicitade á mestra ou ao mestre que vola facilite.

- Repartídevos e realizade a enquisa ao resto de compañeiros e compañeiras da aula.

- Por último, analizade os resultados da enquisa e tede en conta esa información para buscar posibles solucións ao problema.

A traballar

Pictograma traballo grupalAgora xa tedes todos os ingredientes e estades preparados e preparadas para poñervos a cociñar unha saborosa receita de aula. 

Lectura facilitada

Imos comezar coa recollida dos nosos "ingredientes".

Vai ser como ir ao mercado e facer a compra.

Recorda que estes ingredientes van ser aquelas situacións

que impiden que na aula teñamos un bo clima de traballo.

Por exemplo, se o desafío é mellorar o clima da aula,

algunhas preguntas que podes facer na enquisa son:

  1. Pódense escoitar con claridade as explicacións da aula?
  2. (Puntúa de 1 a 5, sendo 1 nunca e 5 sempre).
  3. Escóitanse berros na aula?
  4. (Puntúa de 1 a 5, sendo 1 nunca e 5 sempre).
  5. Existen outros conflitos na aula?
  6. (Puntúa de 1 a 5, sendo 1 nunca e 5 sempre). 

Estes só son uns exemplos.

Agora tócache deseñar outras preguntas.

A continuación unha pequena guía:

Usamos o equipamento EDIXGAL

No voso equipo Edixgal ides abrir

a ferramenta de traballo LibreOffice Writer.

Seguide os pasos xa vistos.

Se tes dúbidas consulta aquí. 

Utilizamos a folla de contidos

No procesador de textos LibreOffice Writer

ides recoller as posibles situacións

que non permiten unha correcta convivencia na aula.

Podedes usar a folla de contidos facilitada.

Preparamos a enquisa

O seguinte paso será a realización da enquisa en grupo: 

- Primeiro escollede as preguntas

para facerlle ao resto do alumnado da aula. 

- Descargade o seguinte arquivo

que vos servirá de guía para a enquisa

Podedes duplicar o arquivo

para cubrilo dixitalmente por cada persoa.

Podedes solicitar á mestra ou ao mestre

que vos facilite copias en papel.

Nese caso lembrade engadir as vosas preguntas. 

Descargádeo aquí en formato editable

Para analizar os resultados da enquisa

 tedes este outro documento.

Pedide á mestra ou ao mestre 

que vola facilite impresa.

- Repartídevos e realizade a enquisa

ao resto de compañeiros e compañeiras da aula.

- Por último, analizade os resultados da enquisa.

Tede en conta esa información

para buscar posibles solucións ao problema.

A traballar

Agora xa tedes todos os ingredientes.

Estades preparados para poñervos a cociñar

unha saborosa receita de aula. 

Folla de anotación de contidos

Utilizade esta folla para recoller todos os contidos que se vos vaian ocorrendo para a elaboración do voso texto instrutivo. Podedes cubrir tantas follas de contidos como precisedes.

Modelo de recollida de contidos

Podes descargar a folla de contidos e cubrila. Lembra gardala ao remate. Consulta coa mestra ou co mestre o xeito de cubrila

Lectura facilitada

Usa esta folla para recoller todos os contidos que se che ocorran.

Utiliza eses contidos para a elaboración do teu texto instrutivo.

Podes cubrir tantas follas de contidos como precises.

Modelo de recollida de contidos

Podes descargar a folla de contidos e cubrila.

Lembra gardala ao remate.

Consulta coa mestra ou co mestre o xeito de cubrila

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)