Empezamos a traballar na guía para percorrer a vosa escola polos puntos máis importantes. A intención é dar a coñecer as virtudes do centro e coñecelo mellor. Tanto para novo alumnado do centro como para posibles visitas.
Lectura facilitada
Ides a traballar na guía
para percorrer a vosa escola.
A intención é dar a coñecer
as virtudes do centro e coñecelo mellor.
Tanto para novo alumnado do centro
como para posibles visitas.
Poñemos o título da guía e inserimos algunha foto
Agora que xa tedes o reto escollido e os contidos comezade por poñerlle un título rechamante.
Pódese empezar a crear o título seguindo este titorial:
Escollede un título que axude rapidamente a recoñecer o tipo de guía. Logo buscade unha posible foto da escola ou facédea co voso portátil.
Inseride despois do título a foto e escollede o seu lugar no documento. O título pódese realizar no LibreOffice Draw empregando as letras tipo "banner" chamadas "Fontwork". Atoparedes a opción no despregable de inserir.
A continuación, veredes un exemplo de onde podedes engadir o voso título:
1. Como poño o título?
Se decidides realizar a guía co voso portátil podedes usar a aplicación LibreOffice Draw. Poderedes incluír un título cun formato predefinido do Draw. A ruta nos despregables é a seguinte: INSERIR > Fontwork.
O voso deseño
Escribide o voso título como se observa na imaxe.
Inserimos a foto no documento
No documento de LibreOffice Draw inseride a foto do voso centro, ben a atopada na web ou ben a feita co voso portátil.
Premede na icona da foto ou no despregable INSERIR > IMAXE > ruta no ordenador da foto.
Buscade a foto e seleccionádea para poder introducila dentro do documento. Escollede o tamaño e a disposición da imaxe no documento.
Como poño o título?
Se decidides realizar a vosa guía nun formato físico, nunha cartolina ou papel, seguide o mesmo esquema proposto:
Lectura facilitada
Agora que xa tedes o reto escollido e os contidos.
Comezade por poñerlle un título rechamante.
Nesta primeira fase tedes que indicar
o máis importante.
O título pódese empezar a crear
seguindo este titorial:
Escollede un título
que axude rapidamente
a recoñecer o tipo de guía.
Logo buscade unha posible foto da escola.
Tamén podedes facela co voso portátil.
Inseride despois do título a foto.
Escollede o seu lugar.
O título pódese realizar no LibreOffice Draw.
Podedes empregar as letras tipo "banner"
chamadas "Fontwork" no despregable de inserir.
1. Como poño o título?
Se decidides realizar a guía co voso portátil
podedes usar a aplicación LibreOffice Draw.
Poderedes incluír un título cun formato predefinido do Draw.
A ruta nos despregables é a seguinte: INSERIR > Fontwork.
O voso deseño
Se queredes podedes deseñar
o voso título na aplicación Draw ao voso gusto.
Escribide o texto desexado.
Inserimos a foto no documento
No documento aberto de LibreOffice Draw
inseride a foto do voso centro,
ben a atopada na web
ou ben a feita co voso portátil.
Premedes na icona da foto
ou no despregable
INSERIR > IMAXE > ruta no ordenador da foto.
Buscade a foto e seleccionádea
para poder introducila
dentro do documento.
Escollede o tamaño.
Escollede a posición da imaxe no documento.
Como poño o título?
Se decidides realizar a vosa guía
nun formato físico, nunha cartolina ou papel,
seguide o mesmo esquema proposto:
Descrición e mapa
Primeiro debemos chegar ao acordo dunha descrición da escola enumerando as cousas e partes positivas do destino a onde imos ir.
Completade cada persoa do grupo esta listaxe de cousas positivas para engadir na descrición breve do lugar. Comparade os resultados das listaxes e escollede as mellores para crear a descrición.
Cousas positivas da escola
Cousas negativas da escola
Lugares a destacar da escola
Lectura facilitada
Primeiro debemos chegar ao acordo
dunha descrición da escola.
Para iso imos enumerar as cousas
e partes positivas do destino nunha listaxe.
Completade cada persoa do grupo
esta listaxe de cousas positivas.
Comparade os resultados das listaxes
e escollede as mellores para crear a descrición.
Finalmente, facedes unha descrición breve do lugar.
Cousas positivas da escola
Cousas negativas da escola
Lugares a destacar da escola
Lembra que só hai que mencionar as cousas positivas para destacar o lugar que se visita.
Fíxate no modelo de exemplo.
LISTAXE DE COUSAS POSITIVAS
As listaxes fanse para descubrir distintas ideas e contrastalas coas partes negativas para tomar unha decisión.
DESCRICIÓN DA ESCOLA EN POSITIVO
Despois de anotar as cousas máis destacables e positivas podedes empezar polo lugar exacto mencionando a localización. Unha recomendación é que comecedes do máis xenérico (a escola) ao máis concreto (salón de actos, biblioteca, entre outros).
CREACIÓN DUN MAPA DA ESCOLA
Podedes seguir estes pasos para poder realizar un mapa no voso portátil.
Lectura facilitada
Lembra que hai que mencionar
as cousas positivas para destacar o destino.
Segue as indicacións deste modelo.
Fíxate no modelo de exemplo.
LISTAXE DE COUSAS POSITIVAS
As listaxes fanse para descubrir
distintas ideas
e contrastalas coas partes negativas
para tomar unha decisión.
DESCRICIÓN DA ESCOLA EN POSITIVO
Despois de anotar as cousas máis destacables e positivas
podedes empezar polo lugar exacto mencionando a localización.
Unha recomendación é que comecedes do máis xenérico (a escola)
ao máis concreto (salón de actos, biblioteca, entre outros).
CREACIÓN DUN MAPA DA ESCOLA
Podedes seguir estes pasos
para poder realizar un mapa no voso portátil.
Lembrade que só hai que mencionar as cousas positivas para destacar o lugar que se visita.
Logo debedes elaborar unha redacción para cada zona. Debedes ser persoas concisas pero dar a información máis interesante e necesaria.
Se queredes, podedes utilizar textos parecidos aos que seguen.
O colexio fai distintas actividades___ e saídas como ___
Podedes descargar este exemplo e cubrilo. Lembrade gardalo ao remate. Consultade coa mestra ou co mestre o xeito de cubrila.
Por outro lado, non podedes esquecer unha peza clave como é o mapa da escola. Axudará a situarse e entender a situación ao alumnado novo ou incluso ás persoas visitantes da escola.
Podedes empregar a ferramenta do LibreOffice Draw tamén para deseñar o percorrido da escola.
Outra idea pode ser usar unha rosa dos ventos no mapa ou plano. Iso indicará cara onde está orientada a escola con respecto aos puntos cardinais.
Se vos é útil, deseñade ou debuxade un mapa coma este no voso proxecto e inseride a rosa dos ventos indicando os puntos cardinais correctos.
CIDADE, ALDEA, VILA, BARRIO
Buscade nun mapa ou en Google Maps o lugar exacto, PROVINCIA e COMUNIDADE AUTÓNOMA, pódense incluír as COORDENADAS GPS.
PRE-ESCOLAR (0 a 3 anos), INFANTIL, PRIMARIA, SECUNDARIA.
PATIOS DE INFANTIL, PRIMARIA, DINÁMICOS, CAMPOS DEPORTIVOS, AREERIO, XARDÍN, HORTA, GALIÑEIRO entre outros
AULAS DE INFANTIL, PRIMARIA, MÚSICA, LÍNGUA ESTRANXEIRA, XIMNASIO, INFORMÁTICA, STEAM OU POLOS CREATIVOS e moitos máis.
BIBLIOTECA, SALÓN DE ACTOS, SALA DE MESTRES E MESTRAS, DIRECCIÓN, SECRETARÍA, AULA PT, AULA DE AL, BAÑOS, COMEDOR entre outros.
SAÍDA Á NEVE, SAÍDA FIN DE CURSO, EXCURSIÓNS, VISITAS CULTURAIS, ACTUACIÓNS, PASARRÚAS DE ENTROIDO, CONTACONTOS E ACTIVIDADES DA BIBLIOTECA.
Lectura facilitada
Lembrade que só hai que mencionar
as cousas positivas para destacar
o lugar que se visita.
Debedes elaborar unha redacción para cada zona.
Procurade ser persoas concisas,
pero dar a información máis interesante e necesaria.
Busca nun mapa ou en Google Maps o lugar exacto, PROVINCIA e COMUNIDADE AUTÓNOMA, pódense incluír as COORDENADAS GPS.
PRE-ESCOLAR (0 a 3 anos), INFANTIL, PRIMARIA, SECUNDARIA.
PATIOS DE INFANTIL, PRIMARIA, DINÁMICOS, CAMPOS DEPORTIVOS, AREERIO, XARDÍN, HORTA, GALIÑEIRO, entre outros
AULAS DE INFANTIL, PRIMARIA, MÚSICA, LÍNGUA ESTRANXEIRA, XIMNASIO, INFORMÁTICA, STEAM OU POLOS CREATIVOS e moitos máis.
BIBLIOTECA, SALÓN DE ACTOS, SALA DE MESTRES E MESTRAS, DIRECCIÓN, SECRETARÍA, AULA PT, AULA DE AL, BAÑOS, COMEDOR, entre outros.
SAÍDA A NEVE, SAÍDA FIN DE CURSO, EXCURSIÓNS, VISITAS CULTURAIS, ACTUACIÓNS, PASARRÚAS DE ENTROIDO, CONTACONTOS E ACTIVIDADES DA BIBLIOTECA.
Necesitas axuda?
Ides poñer todas as partes en pequenas montaxes usando Draw.
Indicaredes peculiaridades do voso centro ou información de interese.
As cuestións estéticas (cambios de letras, tamaños de fonte...) poden ser atopadas dentro do LibreOffice Draw ou Writer e no apartado inserir: imaxe, texto, táboa, Fontwork etc
Lembrade que só hai que mencionar aspectos ou cousas positivas para destacar o lugar que se visita.
Logo debedes redactar eses aspectos. Procurade ser persoas concisas e claras nas explicacións.
Non esquezades que para buscar imaxes gratuítas para o mapa podedes usar Arasaac
Se precisades outro tipo de información dalgún lugar podedes pescudar na Wikipedia, na páxina web do propio centro ou en Google Maps.
Lectura facilitada
Ides poñer todas as partes en
pequenas montaxes usando Draw.
Indicaredes peculiaridades
do voso centro ou información de interese.
As cuestións estéticas (cambios de letras, tamaños de fonte...)
poden ser atopadas dentro do LibreOffice Draw ou Writer
e no apartado inserir: imaxe, texto, táboa, Fontwork etc
Lembrade que só hai que mencionar
aspectos ou cousas positivas para destacar
o lugar que se visita.
Logo debedes redactar eses aspectos.
Procurade ser persoas concisas e claras nas explicacións.
Aquí iredes indicando as distintas partes do contido que podedes engadir na guía da escola.
PARTES DA ESCOLA
Pensade nas partes importantes da escola que vai necesitar o alumnado novo os primeiros días e as partes xenéricas que pode necesitar calquera persoa visitante.
Pódense organizar por grupos ou por orde de importancia para o alumnado ou para as persoas visitantes.
Facede fotos co portátil aos lugares que queredes destacar, logo podedes poñer un pé de foto e algún texto explicativo da parte da escola.
Foto da parte da escola escollida
Pé de foto debaixo da foto
Pequena descrición da zona
Collede o voso portátil para facer algunha foto realista do voso centro e introducídea no documento do LibreOffice Draw.
HORARIOS
Pensade nos horarios máis importantes: recreos, comedor, biblioteca, extraescolares ou lectura.
Podedes empregar unha táboa inserida no documento para organizar os horarios xerais da escola:
ENTRADA
RECREO
MERENDA
LECTURA
BIBLIOTECA DA MAÑÁ
COMEDOR
BIBLIOTECA DA TARDE
EXTRAESCOLARES
SAÍDA
EXCURSIÓNS E SAÍDAS ESCOLARES
Aquí podedes poñer algunha viaxe ou saída escolar que soe facer a escola.
No deseño podedes describir e engadir fotos simplemente ou incluso máis detalles.
Así podedes comentar non só os motivos das saídas e os cursos, senón tamén a frecuencia e duración que teñen esas saídas.
Podedes usar unha táboa coma esta.
EVENTO
CURSO
FRECUENCIA
DURACIÓN
SAÍDA A NEVE
5º / 6º EP
1 por curso escolar
4 días
SAÍDA FIN DE CURSO
Excursións
Actuación letras galegas
Actividade na biblioteca
...
OUTROS CONTIDOS:
Neste apartado poñeredes os contidos que consideredes importantes para a vosa guía do centro.
Lectura facilitada
Aquí iredes indicando as distintas partes
do contido que podedes engadir na guía da escola.
PARTES DA ESCOLA
Pensade nas partes importantes da escola
que vai necesitar o alumnado novo os primeiros días.
Pensade as partes xenéricas
que pode necesitar calquera persoa visitante.
Pódense organizar por grupos
ou por orde de importancia para o alumnado ou persoas visitante.
Facede fotos co portátil aos lugares que queredes destacar.
Logo podedes poñer un pé de foto
e algún texto explicativo da parte da escola.
Foto da parte da escola escollida
Pé de foto debaixo da foto
Pequena descrición da zona
Collede o voso portátil para facer algunha foto realista
do voso centro e introducídea
no documento do LibreOffice Draw.
HORARIOS
Pensade nos horarios máis importantes:
recreos, comedor, biblioteca, extraescolares ou lectura.
Podedes empregar unha táboa inserida no documento
para organizar os horarios xerais da escola:
ENTRADA
RECREO
MERENDA
LECTURA
BIBLIOTECA DA MAÑÁ
COMEDOR
BIBLIOTECA DA TARDE
EXTRAESCOLARES
SAÍDA
EXCURSIÓNS E SAÍDAS ESCOLARES
Aquí podedes poñer algunha viaxe
ou saída escolar que soe facer a escola.
No deseño podedes describir e engadir
fotos simplemente ou incluso máis detalles.
Así podedes comentar non só os motivos das saídas
e os cursos, senón tamén a frecuencia
e duración que teñen esas saídas.
Podedes usar unha táboa coma esta.
EVENTO
CURSO
FRECUENCIA
DURACIÓN
SAÍDA A NEVE
5º / 6º EP
1 por curso escolar
4 días
SAÍDA FIN DE CURSO
Excursións
Actuación letras galegas
Actividade na biblioteca
...
OUTROS CONTIDOS:
Neste apartado poñeredes os contidos
que consideredes importantes para a vosa guía do centro.
Revisión de erros
Lembrade que hai que revisar os textos de cada parte do traballo para limpar erratas e faltas de ortografía.
Lectura facilitada
Lembrade que hai que revisar
os textos de cada parte do traballo
para limpar erratas e faltas de ortografía.
Como se avalía o reto
Tede en conta que se vai avaliar como o facedes. Esta rúbrica axudaravos a saber que debedes ter en conta.