SOMOS FAUNA

Lugo
Belén L. Arenal. Lugo (CC BY-NC-SA)

John Muir. (1838-1914) , escribiu esta frase con 73 anos ao volver dunha viaxe ao Amazonas, convencido de que a natureza é a única casa do

J. Muir
Francis M. Fritz. John Muir sitting on a boulder, with arm resting on staff. (CC BY-NC)

Félix Rodríguez de la Fuente
Paco Marí. Félix Rodríguez de la Fuente realizando una exhibición con una rapaz en el hipódromo de Lasarte (CC BY-NC)

ser humano, de aí que ao saír da súa casa, se dese conta de que realmente estaba entrando no que considera o verdadeiro fogar, a natureza.

Lexendario naturalista que inspirou o ecoloxismo moderno. Cofundador do Sierra Club —unha organización dedicada á defensa da integridade dos espazos naturais que ten agora 1,3 millóns de membros—, Muir foi, como escriben algúns dos seus biógrafos, o "santo patrón da natureza virxe" e o responsable, co seu carácter " soñador" e o seu activismo lírico, de estender a idea de que a terra, os mares, os cursos de auga, as árbores e a creación enteira nos axudan a cultivar a humildade e ser mellores persoas. Foron as ideas de Humboldt, entre outros, as que o levaron a perseverar na conservación da natureza.

Di Miguel Delibes de Castro que, salvando as distancias, Muir lle lembra a Félix Rodríguez de la Fuente e a súa capacidade para impactar á sociedade española de finais do século XX. Se Félix salvou o lobo e outras especies ameazadas da fauna ibérica, Muir salvou o salvaxe Oeste.

Humboldt
Friedrich Georg Weitsch. Portrait of Alexander von Humboldt (CC BY-NC)

(1928-1980) foi un naturalista e divulgador ambientalista español, defensor da natureza, e realizador de documentais para radio e televisión, destacando entre eles a exitosa e influente serie O home e a Terra (1974-1980). Licenciado en medicina e autodidacta en bioloxía, foi un personaxe polifacético de gran carisma cuxa influencia perdurou a pesar do paso dos anos. Contribuíu en gran medida á concienciación ecolóxica de España nunha época na que o país aínda non contaba cun movemento de defensa da natureza. A súa repercusión foi internacional e calcúlase que as súas series de televisión, emitidas en numerosos países e plenamente vixentes hoxe en día, foron vistas por varios centos de millóns de persoas. Wikipedia.

(1769-1859) É considerado o «pai da xeografía moderna universal». Foi un naturalista dunha polivalencia extraordinaria, que non volveu repetirse tras a súa desaparición. As súas viaxes de exploración levárono desde Europa a América do Sur e do Norte ata Asia Central. Especializouse en diversas áreas da ciencia como a etnografía, a antropoloxía, a física, a zooloxía —especialmente en ornitoloxía—, a climatoloxía, a oceanografía, a astronomía, a xeografía, a xeoloxía, a mineraloxía, a botánica, a vulcanoloxía e o humanismo. Wikipedia.