Cando usalas e como se escriben
En Python, unha clase é un molde ou modelo que se utiliza para crear obxectos.
Define:
- Os atributos (ou propiedades): Estas son as características ou datos que terán os obxectos creados a partir da clase.
- Os métodos: Son as accións ou funcionalidades que os obxectos creados poderán realizar.
A clase é, entón, unha definición xeral, e os obxectos creados a partir da clase son as instancias concretas que empregan esa definición.
As clases permiten organizar o código e reutilizalo facilmente, sendo ideais para proxectos máis complexos. A Programación Orientada a Obxectos (POO) utilízase para modelar entidades do mundo real cunha estrutura clara.
Código Python: Estrutura básica dunha clase
class NomeDaClase:
# Constructor para definir atributos
def __init__(self, atributo1, atributo2):
self.atributo1 = atributo1 # Inicializa o atributo1
self.atributo2 = atributo2 # Inicializa o atributo2
# Método exemplo
def metodo_exemplo(self):
print("Este é un método!")
- class NomeDaClase: Usamos a palabra clave class para definir unha clase.
- __init__: É o constructor, un método especial que se executa automaticamente cando creamos un obxecto da clase. Serve para inicializar atributos.
- self: Refírese á propia instancia do obxecto creado.
Código Python:Exemplo de clase "Can"
class Can:
def __init__(self, nome, raza):
self.nome = nome # Atributo nome
self.raza = raza # Atributo raza
def ladrar(self): # Método
print(f"{self.nome} di: Guau Guau!")
# Crear obxectos a partir da clase
meu_can = Can("Rex", "Labrador")
outro_can = Can("Linda", "Pastor Alemán")
# Usar os métodos e atributos
print("O nome do meu can é:", meu_can.nome) # Acceder ao atributo nome
print("A raza do meu can é:", meu_can.raza)
meu_can.ladrar() # Chamar ao método ladrar
outro_can.ladrar()
- A clase Can define como é un can (ten un nome e unha raza, e pode ladrar).
- O constructor __init__ inicializa os atributos do can (nome e raza).
- O método ladrar realiza unha acción asociada ao can.
- Creamos obxectos concretos (meu_can e outro_can) que representan cans específicos.
A diferenza entre clases e obxectos
Clase: É o modelo ou a definición. Por exemplo, "Can" é unha clase que describe como debe ser un can.
Obxecto: É unha instancia concreta desa clase. Por exemplo, "Rex" e "Linda" son dous obxectos creados a partir da clase "Can".