Saltar navegación

2.2. A ollada crítica

 

Glosario

Conduta deportiva

Pictograma que representa a unha persoa axudando a levantarse do chan a outra

Definición:

Comportamento correcto e respectuoso cos contrincantes, co árbitro e co público, xogando sen facer trampas. É dicir, "xogo limpo".

Exemplo:

Axudar a levantarse a alguén do chan, animar aos compañeiros, falar educadamente cos árbitros, dar a man aos contrarios...

Conduta antideportiva

Pictograma que representa a dúas persoas pelexando

Definición:

É unha ofensa que fai un deportista a un rival, ao público, ao árbitro, a un compañeiro, e incluso ao propio deporte, incumprindo as regras da deportividade e do xogo limpo.

Exemplo:

As pelexas, os insultos, as burlas a un opoñente ou a un árbitro, unha celebración excesiva despois dun gol ou finxir unha lesión.

Reflexionamos xuntos

Duración:
5
Agrupamento:
Toda a clase

Cales son os principais problemas que vos encontrades á hora de facer deporte e competir?

Que cousas positivas ou negativas vedes na competición?

Viviches algunha situación positiva nalgunha competición? E algunha negativa?

Que pensas que é "Xogo en equipo"? E "Xogo Limpo"?

Investigando para o nosa noticia

Pictograma que representa unha lupa sobre un papel con información

No noso día a día, nos xogos, nos recreos, nas clases de Educación Física... vemos moitas situacións das que falabamos antes.

Ides poñervos no rol de xornalista de investigación, e observar cales son as condutas deportivas ou antideportivas que vedes nos vosos xogos, nos recreos e nas clases de E.F. ao longo desta semana. 

Facilitámosvos unha pequena FICHA DE OBSERVACIÓN, para que rexistredes os datos da vosa investigación. Despois, poñerémolo en común co resto da clase. Deste xeito, descubriremos o que facemos ben e o que non para poder poñelo en práctica na nosa "Cooperation League".

Folla de observación.odt / Folla de observación.pdf (nova xanela)

Lectura facilitada

O deporte non é só gañar.

Non só e competir.

O deporte  tamén é xogar, gozar, divertirse, facer exercicio.

Na televisión, nos periódicos, na Internet... vemos CONDUTAS ANTIDEPORTIVAS.

Insultar aos árbitros ou xogadores.

Pelexar ou empurrar.

Facer trampas.

E  tamén vemos CONDUTAS DEPORTIVAS.

Aplaudir boas xogadas dos contrarios.

Dar a man aos árbitros e aos rivais.

Animar aos compañeiros.

Consolar aos xogadores que perden.

Axudar á chegar á meta a un contrario.

Estes si son valores deportivos. O "espírito olímpico".

Nos recreos e nas clases de Educación Física... vemos moitas destas situacións.

Ides ser periodistas de investigación.

Observade as condutas deportivas ou antideportivas que vedes nos recreos e nas clases de E.F. ao longo desta semana. 

Escribide na FICHA DE OBSERVACIÓN, os datos da vosa investigación.

Folla de observación.odt / Folla de observación.pdf (nova xanela)

Poñerémolo en común co resto da clase.

Saberemos o que facemos ben e o que non.

Poñerémolo en práctica na nosa "Cooperation League".

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)