Saltar navegación

Paso 6

Plan de seguridade intercentros

Como persoas organizadoras do evento debedes saber que a elaboración dun protocolo básico de seguridade para unha xornada deportiva intercentros vos permitirá adquirir a responsabilidade necesaria e, a maiores, faravos conscientes da importancia da seguridade en actividades no medio natural.

A continuación propóñensevos varios retos cun obxectivo claro: deseñar en equipos un protocolo básico de seguridade para a xornada deportiva intercentros que garanta o benestar de todas as persoas participantes. Ollo! Todos os retos están relacionados, polo que a comunicación entre grupos será fundamental para poder superar cada un deles.

Cada un/ha de vós poderedes decidir o reto no que queredes participar.

Descubrídeos nas seguintes lapelas!

Lectura facilitada

Como persoas organizadoras debedes saber que todo evento debe ter un protocolo básico de seguridade.

Crear o voso propio permitirá:

  • Adquirir responsabilidade.
  • Ser conscientes da importancia da seguridade en actividades no medio natural.

A continuación, propóñensevos varios retos cun obxectivo claro

  • Deseñar en equipos un protocolo básico de seguridade para a xornada deportiva intercentros que garanta o benestar de todas as persoas participantes.

Todos os retos están relacionados.

A comunicación entre grupos será fundamental para poder superalos.

Podedes decidir o reto no que queredes participar.

Descubrídeos nas seguintes lapelas!

Botiquín

O obxectivo neste reto é que identifiquedes o que debe conter un botiquín de primeiros auxilios tendo en conta o alumnado e a actividade deportiva ao aire libre que ides realizar.

Neste reto deberedes:

Pictograma de caixa de primeiros auxilios

- Investigar que materiais son esenciais.

- Reflexionar sobre que materiais poderían necesitarse se se coñecen alerxias ou condicións específicas do alumnado.

- Propoñer a persoa ou equipo encargado de levar o botiquín, e se é necesario contar con varias.

Produto final deste reto:

Checklist con todos os materiais que serán necesarios.

Esta checklist empregarase antes de saír, evitando esquecer algún material.

Puntos seguros

Neste reto deberedes identificar zonas seguras e deseñar puntos de encontro para facilitar evacuacións ordenadas se é necesario.

Que ides facer? Usar un mapa real do lugar onde se desenvolverá a xornada. O mapa ou plano pode ser físico ou dixital.

Que tedes que facer?

- Indicar nun plano do lugar no que se vai desenvolver a xornada deportiva o punto no que estará a persoa ou equipo encargado do botiquín. Recordade que o plano pode ser físico ou dixital.

- Localizar zonas seguras afastadas de riscos (auga, tráfico, desniveis…).

- Establecer un punto de encontro principal e secundarios.

- Marcar rutas seguras desde as diferentes zonas de actividades cara os puntos de encontro.

- Propoñer sinais visibles para indicar a localización destes puntos (pancartas, bandeiras, cores etc).

Produto final deste reto:

Pictograma mapaPlano co punto no que estará o botiquín, as zonas seguras, punto de encontro principal e os secundarios e rutas marcadas coas súas sinais.

Contactos emerxencia

O obxectivo neste reto é crear unha ficha ou cartel cos números e persoas clave en caso de emerxencia.

Que tedes que facer?

Pictograma de chamar ao 112- Buscar e apuntar os teléfonos oficiais: emerxencias (112), centro de saúde máis próximo, Policía Local, Protección Civil etc.

- Designar unha persoa adulta como “Coordinadora de Emerxencias”.

- Propoñer como comunicar incidencias leves ou necesidades inmediatas entre responsables (chifre, walkie-talkies, sinais visuais, carteis...).

Produto final deste reto:

Pictograma de lista- Crear unha ficha cos contactos de emerxencia locais.

- Propoñer un sistema de comunicación rápida co profesorado responsable (chifre, walkie-talkies, sinais visuais, carteis...).

Ficha médica

O obxectivo neste reto é asegurar que cada centro participante proporcione a información básica sobre as necesidades sanitarias e alimentarias do alumnado.

Que tedes que facer?

Nomear unha persoa ou grupo para comunicarse cos centros participantes a través dun mestre ou mestra para que as familias (a través do profesorado de cada centro) completen datos esenciais dos participantes.

Que información hai que recompilar?

Pictograma de exame para representar o concepto de cuestionario- Alerxias alimentarias ou médicas.

- Necesidades especiais (medicación, mobilidade, comunicación…).

- Persoa de contacto en caso de emerxencia.

- Crear un sinal ou sistema para que quen teña algunha condición específica estea identificado/a, sen vulnerar a súa intimidade (pulseiras de cores, por exemplo).

Produto final deste reto:

Crear un cuestionario (físico ou dixital) para recompilar a información dos participantes.

Reflexionade en grupo sobre como gardar e consultar esta información de forma segura e confidencial.

Organización de responsables

O obxectivo deste reto é asegurar a supervisión de cada zona e fomentar o protagonismo activo do alumnado como axudantes responsables.

Que tedes que facer?

- Dividir as zonas de actividade e asignar a cada unha persoa adulta responsable.

- Crear quendas ou grupos de alumnado axudante con funcións como:

  • Guías do grupo.
  • Apoio a compañeiros ou compañeiras con dificultades.
  • Control de materiais.
  • Comunicación entre zonas.
  • Deseñar unha forma de identificar o alumnado axudante (chalecos, brazaletes, tarxetas…).

Produto final deste reto:

Tarxeta identificativa para cada responsable do eventoLista de responsabilidades.

Identificación de axudantes.

Actividade grupal

Agora ides poñer en práctica o elaborado mediante unha dinámica simulada.

Como?

Escollede unha ou dúas situacións de emerxencias ficticias: unha caída, unha reacción alérxica, un alumno ou alumna que se perdeu...

Representade con roles: vítima, axudantes, profesorado responsable, contacto de emerxencia...

Avaliar se o protocolo funcionou ben. Tardouse moito? Faltou información? Todo o mundo soubo que facer?

Propoñede melloras e completade o plan final de seguridade intercentros co aprendido nesta actividade.

Se vos fixades, nesta actividade tamén teredes un reto e un produto final: a avaliación do simulacro máis as melloras para o plan de seguridade.

Lectura facilitada

Agora ides poñer en práctica o elaborado mediante unha dinámica simulada.

Como?

Escollede unha ou dúas situacións de emerxencias ficticias:

  • Unha caída.
  • Unha reacción alérxica.
  • Un alumno ou alumna que se perdeu.

Representade con roles:

  • Vítima.
  • Axudantes.
  • Profesorado responsable.
  • Contacto de emerxencia.

Avaliade se o protocolo funcionou ben:

  • Tardouse moito?
  • Faltou información?
  • Todo o mundo soubo que facer?

Propoñede melloras e completade o plan final de seguridade co aprendido nesta actividade.

Nesta actividade tamén teredes un reto e un produto final:

  • A avaliación do simulacro.
  • As melloras para o plan de seguridade.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)