Saltar navegación

1.5 solucions actividades

S1.             

    • Colectivamente, desenvolvemos actividade constante para obter alimentos, vestidos, materias e instrumentos necesarios para sobrevivir.

    • A actividade económica humana clasifícase en tres sectores: primario, secundario ou industrial, e terciario ou de servizos.

    • Ver ilustración.

S2.             

 

    • Primario. Extracción

    • Secundario. Transformación.

    • Terciario. Servizos.

S3.             

    • Os recursos poden ser renovables e non renovables.

    • Os recursos naturais esgótanse cando o consumo supera a formación do recurso; cando o tempo de consumo é máis curto có tempo de rexeneración

S4.             

    • O sector primario subministra alimentos e materias primas industriais.

    • Subministra materias primas ao sector industrial. Para transformalas.

    • Pertencen ao sector primario as actividades agrícolas, gandeiras, madeireiras, pesqueiras e mineiras.

    • As actividades do sector primario son importantes e necesarias porque abastecen os demais sectores económicos e axudan a desenvolver a vida na Terra.

S5.           

    • Factores que interveñen na formación de espazos agrarios:

    1. Físicos: clima, relevo, augas, solo e vexetación.

    2. Humanos: históricos, demográficos, económicos e políticos, técnicos.

    • Esquema de sistemas agrícolas:

    1. Sistemas agrícolas dos países subdesenvolvidos:

    2. Agricultura itinerante do lume.

    3. Agricultura intensiva de regadío.

    4. Agricultura de monocultivo.

S6.             

1979-1981 (exemplo)

1989-1991

1999-2001

2003

2004

 

1.01

0.97

1.03

1.09

 

 

 

solucion

S7.      

 

 

Burkina Faso

Colombia

España

EEUU

Mundo

  • Media persoa/ano

284’4

102’6 kg

613’4

767’7

354’7

 

 

 

  • A vista dos resultados obtidos nas actividades anteriores, compare o gran ... estadounidense/colombiano...

Non, é sete veces e media maior. Existe un grande desequilibrio.

  • A que países lles corresponde a maior porcentaxe de cereais, aos europeos ou aos norteamericanas? (...)

Aos norteamericanos, altamente tecnificados e con grandes extensións para plantacións.

  • En que continente están os maiores produtores?

Asia, pois os cereais son os alimentos básicos de millóns de habitantes que poboan este continente.

 

 

 

S8.          

    • A gandaría está relacionada coa agricultura, sobre todo coa intensiva.

    • Incrementouse a actividade gandeira porque moitas terras de cultivo se dedican agora a pasto.

    • O 38 % da produción mundial de cereais consómese na mantenza gandeira.

S9.    

      

    • Gandaría intensiva estabulada.

    • Gandaría extensiva.

    • Gandaría nómade.

    • Explotación gandeira mixta.

    • Das árbores aproveitamos a madeira e os froitos. Ademais do osíxeno.

    • A deforestación aumenta nas zonas frías: Canadá e Escandinavia; e nas zonas tropicais: Brasil, Malaisia e Indonesia.

    • Da deforestación derivan graves prexuízos ecolóxicos.

    • A silvicultura é a explotación sistemática dos recursos forestais.

S10.  

    • Das árbores aproveitamos a madeira e os froitos. Ademais do osíxeno.

    • A deforestación aumenta nas zonas frías: Canadá e Escandinavia; e nas zonas tropicais: Brasil, Malaisia e Indonesia.

    • Da deforestación derivan graves prexuízos ecolóxicos.

    • A silvicultura é a explotación sistemática dos recursos forestais.

S11.   

 

    • Características físicas do agro galego: clima favorable, temperatura suave, humidade a maior parte do ano, seca estival, solos areosos, alto contido de materia orgánica, acidez excesiva, infiltración, evaporación, lavado interno de substancias nutritivas e erosión.

    • A fertilidade dos solos galegos depende da infiltración da auga, da evaporación, da permeabilidade, do lavado interno das substancias nutritivas e da erosión.

 

    • Clasificación da agricultura polo grao de dedicación:

      • Agricultura de dedicación exclusiva.
      • Agricultura con complementos.
      • Agricultura como actividade complementaria.

 

    • Zonas de cultivo por altitude:
      • Zona baixa: de 0 a 200 m.

      • Zona alta: de 200 a 600 m.

 

S12.      

    • Esquema das zonas gandeiras:

      • Litoral ou baixa.
      • De montaña media.
      • De montaña árida.
      • Inculta e do cimbro.
    • Explotacións gandeiras:

      • Granxas familiares e de carácter mixto.
      • Granxas de maior tamaño.
      • A riqueza forestal de Galicia aprovéitase moi pouco.
      • Case a metade da madeira galega non sofre transformación aquí.

 

S13.

 

    • En Galicia existen desde antigo:

 

    1. Montes veciñais en man común.

    2. Propiedade colectiva de augas.

    3. Propiedade colectiva de pasteiros.

 

    • Resposta persoal.

 

S14.             

 

 

 

C

   

C

   

L

 

C

 

A

   

O

   

A

 

H

 

Z

D

 

R

   

T

 

I

C

A

 

E

T

 

L

E

 

C

A

     

I

 

E

X

 

L

O

 

P

 

Z

R

Ñ

   

E

B

 

A

 

A

 

A

 

T

 

A

 

P

         

E

 
   

E

         

C

 

C

E

L

U

L

O

S

A

A

 

S15.  

 

    • Pesca é a captura e extracción dos recursos do mar. Pode ser mariña ou fluvial.

    • A existencia de pesca nos mares depende de condicións xeográficas: topográficas, climáticas, e biolóxicas.

    • Condicións favorables son:

    1. Os zócolos continentais inferiores a 200 m de profundidade.

    2. As costas recortadas.

    3. As amplas plataformas litorais.

    4. As capas acuáticas temperadas polo Sol.

    5. A salinidade axeitada.

    6. As zonas de contacto entre correntes mariñas de distinta temperatura.

    7. O afloramento das augas profundas.

    8. A existencia de plancto.

S16.             

 

    • Caladoiros:

    1. Plataformas continentais.

    2. Zonas de contacto das correntes mariñas.

    3. Zonas litorais ou costeiras.

    • Clasificación dos mares pola temperatura: mares mornos, quentes e fríos.

    • Caladoiros mundiais: Atlántico norte europeo, Atlántico norteamericano, Asia oriental, mares dos Polos e mares tropicais.

    • Tipos de pesca: de grande altura, de altura, e de baixura ou costeira.

S17.      

 

    • Os produtos mariños son importantes porque xeran riqueza económica e son fonte cuantiosa de alimentos.

    • Esforzo pesqueiro é o número global de xornadas e horas de actividade pesqueira e o rendemento das capturas.

    • 200 millas.

S18.         

 

    • Outros intereses da fixación das 200 millas:

    1. Petróleo posible do fondo do mar.

    2. Minerais hipotéticos baixo as augas.

    • Moitos países racionalizan os seus recursos pesqueiros:

    1. Pechando os caladoiros ás flotas estranxeiras.

    2. Reducindo o esforzo pesqueiro doutros países con licenzas e cotas.

    • A acuicultura é o cultivo controlado de especies animais e vexetais en viveiros de auga salgada ou doce.

S19.

 

    • Galicia é a primeira zona pesqueira de España.

    • Galicia é a primeira zona pesqueira porque ten:

    1. Gran volume de pesca desembarcada.

    2. Flota numerosa.

    3. Moitos postos de traballo.

    • Condicións xeográfico-biolóxicas das augas mariñas galegas:

    1. Situación no Atlántico norte, a zona pesqueira máis rica do mundo.

    2. Gran lonxitude das costas recortadas.

    3. Riqueza das rías.

    4. Abundancia de plancto.

    5. Influencia beneficiosa das correntes mariñas.

    1. O afloramento favorece a fauna mariña porque soben as augas mariñas desde 200 ou 300 m de profundidade; son augas máis frías e máis ricas en nutrientes, que favorecen o desenvolvemento da vida mariña.

S20.

 

    • Os pesqueiros galegos traballan en caladoiros na costa galega, a unhas 12 millas: Potrero de fóra, Potrero de terra, Pau da Luz, caladoiro de Paredes, A Selva, O Fondón, Praia Grande, A Quiniela, Pozo da Nave, Canto Norte, Canto Vello, Canto Novo, Canto de Cíes e Serra da Guarda.

    • Marisqueo é a actividade de colleita de moluscos bivalvos e, por extensión, a actividade de buscar e coller marisco.

    • O marisqueo é unha actividade artesanal.

 

S21.

 

    • Galicia ten grandes reservas de ferro, chumbo, magnesita, titanio e granate.

    • Desde Galicia expórtase en cantidade granito, arxilas e lousas.

    • A rocha máis abundante de Galicia é o granito.

S22.

 

H

F

I

C

B

D

N

O

G

A

E

M

K

L

 

S23.

    • O sector secundario transforma as materias primas, procedentes do sector primario, para obter produtos elaborados ou semielaborados.

    • Materias primas transformadas polo sector secundario: vexetais, animais, minerais e semielaboradas.

    • A industria necesita fontes de enerxía.

    • As fontes de enerxía poden ser: renovables e non renovables.

 

S24.

 

Orixe animal

Orixe vexetal

Orixe mineral

Non enerxéticos

Enerxéticos

  • Materia prima

Carne, ovos, seda, conservas

Liño, cortiza, tabaco, cacao, algodón, remolacha azucreira

Fosfatos, xofre, titanio, fosfatos, diamantes, chumbo, granito, mármore

Petróleo, carbón

  • Industria

Alimentaria

Téxtil, papeleira

Construción, química, petroquímica, siderúrxica

Transporte, electrodomésticos

 

S25

    • Fontes de enerxía renovables: biomasa, hidroeléctrica, maremotriz, solar, xeotérmica e eólica.

    • Fontes de enerxía non renovables: carbón, gas natural, petróleo e nuclear.

 S26

    • Europa, Asia occidental e América Oriental. Son fundamentalmente países con amplas zonas costeiras e eixes importantes das rotas terrestres e mariñas no globo terráqueo.

    • África, Oceanía, Sudamérica. A falta de industria limita a creación de riqueza, de postos de traballo e desenvolvemento en xeral destes países. Non é a mesma explicación para todos, pois Oceanía non é un continente pobre, só viven dos outros sectores económicos; pola contra África e Sudamérica constitúen o Terceiro Mundo.

    • Nas costas hai maior concentración industrial que no interior, pois ofrece unha maior variedade de transportes. A maior parte dos transportes industrias realízanse por mar. Océano con concentración industrial: Atlántico.

S27

 

Afirmación (en negra o incorrecto e en gris a corrección)

V/F

  • As fábricas caracterízanse por usar maquinaria, man de obra especializada e grandes investimentos.

V

  • As industrias clasifícanse (pola función das materias primas e do mercado ao que se dirixen) en: industrias de base; de bens de equipo e lixeiras.

V

  • A industria de base transforma as materias primas en produtos semielaborados: industria química pesada; industria metalúrxica (siderúrxica, industria do automóbil...).

F

  • A industria de bens de equipo transforma produtos da industria base en maquinaria e aparellos. Están en complexos industriais. Man de obra cualificada e grandes investimentos (construción, electromecánica, aeronáutica, minaría, naval, telecomunciacións, aeroespacial, altos fornos, ...)

F

  • A industria lixeira transforma materias primas ou produtos semielaborados en obxectos para o consumo: electrónica, automobilística, química, editorial, téxtil, confección, ...

V

  • Os teléfonos móbiles, os ordenadores, as consolas de xogo, a televisión ... son produtos da industria de base. Lixeira

F

  • A empresa encárgase de organizar o capital. Organízanse por tamaño (grandes, medianas e pequenas); polo capital (público, privado ou mixto); pola súa organización (Sociedades anónimas e eliminadas). Limitadas

F

  • Os polígonos industriais son espazos amplos e ben comunicados para a situación de empresas e industrias.

V

  • Os parques tecnolóxicos son espazos onde se asentan as industrias de base.

Centros de investigación, empresas e industrias innovadoras que dispoñen de infraestruturas e servizos (centros de formación, restaurantes, aloxamentos, vixilancia, comunicacións,...

F

 

 S28

 

    • A industria actual tenta producir moito a prezos moi baixos.

    • A automatización industrial consiste na utilización de máquinas-ferramenta que realizan todo o proceso de fabricación. A localización da industria depende de:

    1. A abundancia de fontes de enerxía.

    2. A abundancia de materias primas.

    3. Dispoñibilidade de man de obra barata.

    4. Acceso fácil aos mercados.

    5. Posibilidade de promover os artigos.

    6. Presenza doutros complexos industriais.

    7. Existencia de infraestruturas.

S29

    • Resposta persoal.

    • Norte de Asturias e de Cantabria, País Vasco, Navarra, Barcelona, Valencia e Madrid.

S30

    • A enerxía hidroeléctrica.

    • Resposta persoal.

    • As industrias máis importantes de Galicia son as de construción naval, enerxía eléctrica, refinación de petróleo, obtención de alúmina-aluminio, cerámica e de materiais de construción, automóbiles, matadoiros industriais e industria alimentaria.

S31

    • R.D.Congo. É un país subdesenvolvido. Non ten costa mais o río Congo é navegable, que comunica o país co mar..

    • Alemaña, país desenvolvido. Situado no norte de Europa, con amplas zonas costeiras e boas comunicacións.

S32

    • 1. Terciario. / 2. Primario

S33

1: cubrir necesidades. 2: troco. 3: sal. 4: moeda. 5: vendedor/a. 6: mercadoría. 7: comprador. 8: supermercados. 9: Silleda. 10: exportacións. 11: importacións. 12: balanza comercial.13: acumulación. 14: forza de traballo. 15: salario.

S34

 

 

País

Exportacións (porcentaxe)

País

Importacións (porcentaxe)

  • Outros

19’3 + 11’4 + 9’4 + 8’5 + 8’4 + 4’0 + 3’1 + 2’8 = 66’9%

100 – 66’9 = 33’1%

  • Outros

15’0 + 14’5 + 8’5 + 5’8 + 4’9 + 4’3 + 3’7 + 3’3 = 60%

100 – 60 = 40%

 

EXPORTACIÓNS                                                                                     IMPORTACIÓNS

ExportaciónsImportacións

 

Francia e Alemaña (por vía férrea, estradas e rutas marítimas).

Pporto de Vigo-Saint Nazaire e vía aérea; Portugal (estrada, vía férrea). Reino Unido (rotas marítimas e aéreas).

 S33

 

  • Metro

Pasaxeiros, colectivo, público, terrestre e contaminante.

  • Hidroavión

Mercadorías, colectivo, privado, aéreo/fluvial e contaminante.

  • Bicicleta eléctrica

Pasaxeiros, individual, privado, terrestre e ecolóxico (non contaminante).

 

  S34

Recoñécese a liberdade e a gratuidade da educación. Non se cumpre, milleiros de nenos e nenas non poden acceder á educación, por ter que traballar, por non ter acceso a recursos educativos, por ser nenas (prima a educación dos homes fronte ás mulleres).

 

  S35

    • O 11’55 % da poboación mundial é analfabeta.

    • Porcentaxe subsahariana: X = 19’4%

    • 774 millóns mundo -------- 150 millóns subsahariano

    • 100 -------------------------- X

    • Estes datos din que dous de cada 10 persoas analfabetas do mundo viven no continente africano, moi por riba da media mundial.

  S36

 

País

Continente

Chegada de

turistas (millóns)

Ingresos xerados (miles de millóns) 2006

  • Francia

Europa

79'1

85.7

  • España

Europa

58'5

51.1

  • EEUU

América Norte

51'1

85.7

  • China

Asia

49'6

33.9

  • Italia

Europa

41'1

38.1

  • Reino Unido

Europa

30'7

33.7

  • Alemaña

Europa

23'6

32.8

  • México

América

21'4

-

Australia (8º)

  • Austria

Europa

20'3

16.9

10º

  • Rusia

Eurasia

20'2

-

Turquía (9º)

 

  S37

Os habitantes dos países do primeiro mundo teñen acceso aos centros de saúde, aos médicos e aos medicamentos, de forma xeral, isto non quer dicir que o seu funcionamento sexa todo o axeitado que debería. Mais, nos países subdesenvolvidos apenas hai hospitais cun número de médicos proporcional ao total da poboación. Por outra banda, as multinacionais farmacéuticas controlan as patentes dos medicamentos e dificultan o acceso destas poboacións a eles, o que provoca unha alta mortalidade. A maiores, nos países do terceiro mundo existen moitas doenzas apenas estudadas (malaria,...) para as que non se coñecen tratamentos curativos ou paliativos e que causan milleiros de mortes.

 S38

 

  • As nenas e mulleres, en xeral, deben dedicar unha media de catro horas para coller auga, un ben escaso no rural.

V

  • Longas guerras civís, que converteron aos nenos/as en soldados involuntarios, como o caso de Mozambique, e que limita o número de mestres para a súa formación.

V

  • Os nenos e nenas do terceiro mundo non teñen interese en aprender a ler ou escribir. Non o precisan para a súa vida cotiá.

F

 

 

A facilidade ou dificultade de acceso á educación marca o futuro humano: condiciona as opcións profesionais e laborais, non se pode garantir a igualdade de oportunidades e a promoción social.

 

 

Licenciado baixo a Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike License 3.0