Saltar navegación

1.2.3 Recursos forestais

As árbores son un elemento fundamental das paisaxes agrarias. As coníferas medran nas rexións de climas máis duros: na taiga, nas altas montañas e nas zonas semidesérticas. As anxiospermas esténdense polo resto do mundo.

 Desde sempre, as persoas aproveitaron as árbores: madeira como combustible ou para construír vivendas, mobles, apeiros… e froitos para alimentarse. Nos bosques fríos boreais e nas selvas ecuatoriais está a maior cantidade de árbores madeireiras: eucalipto, piñeiro, castiñeiro, nogueira, bidueiro, faia, abeto, ébano, caoba, cedro…

 Desde hai décadas estanse cortando bosques extensos para aproveitar a madeira industrialmente ou para implantar cultivos de cereais e explotacións gandeiras. Esta deforestación, moi intensa nas zonas frías e nas tropicais, desencadea graves prexuízos ecolóxicos.

 Silvicultura

 A silvicultura é a explotación sistemática dos recursos forestais que se practica nalgunhas zonas do planeta. Da silvicultura obtense madeira, cortiza e celulosa, o que ten propiciado, en moitos casos, a desaparición das árbores autóctonas que son substituídas por especies de rápido crecemento; no caso galego, eucaliptos e piñeiros por carballos ou castiñeiros.

Mapa forestal mundial

Mapa forestal mundial

Actividades propostas

S.1 Traballar.

    • Para que desenvolvemos as persoas como colectivo unha actividade constante?

    • Como se clasifica a actividade económica humana?

    • Identifique na ilustración das rodas dentadas cada unha das actividades e o sector correspondente.

 

S.2 Emparelle os termos da primeira liña cos da segunda:

Primario.             

Secundario.         .

Terciario.              .

S.3 Como poden ser os recursos? Cando se esgotan os recursos naturais?

S.4 Sector primario.

    • Que subministra o sector primario? A que outro sector? Para que?
    • Que actividades produtivas pertencen ao sector primario?

    • Por que son importantes e necesarias as actividades do sector primario?

S.5 Espazos agrarios.

  • Clasifique os factores que interveñen na formación dos espazos agrarios.

  • Esquema dos sistemas agrícolas atendendo ao desenvolvemento dos países

S.6 Produción de cereais. Observe a táboa e sitúe no mapa os países reflectidos.

 

 

Produción /1000 toneladas)

% mundial

1979-81

1989-91

1999-01

2003

2004

1979-81

1989-91

1999-01

2003

2004

Bangladesh

20.983

27.987

37.960

40.876

41.044

1.33

1.47

1.82

1.96

1.81

Bolivia

663

845

1.221

1.486

1.341

0.04

0.04

0.06

0.07

0.06

Brasil

30.805

37.702

50.148

67.453

63.812

1.96

1.98

2.41

3.23

2.81

Burkina Faso

1.166

1.975

2.698

3.564

2.902

0.07

0.10

0.13

0.17

0.13

China

286.488

390.171

420.308

376.123

413.166

18.21

20.49

20.16

18.03

18.20

Colombia

3.339

4.090

3.668

4.062

4.409

0.21

0.21

0.18

0.19

0.19

Francia

46.078

57.683

63.426

54.940

70.534

2.93

3.03

3.04

2.63

3.11

India

138.182

195.478

238.012

233.406

232.360

8.78

10.27

11.42

11.19

10.23

Romanía

18.109

18.286

15.479

12.962

24.314

1.15

0.96

0.74

0.62

1.07

Senegal

850

996

1.040

1.452

1.085

0.05

0.05

0.05

0.07

0.05

E. Árabes

1

2

0

0

0

0.00

0.00

0.00

0.00

0.00

España

14.709

19.306

20.198

21.412

24.747

 

 

 

 

 

MUNDO

1.573.227

1.903.961

2.084.615

2.085.774

2.270.360

100.00

100.00

100.00

100.00

100.00

 

  • Da táboa desapareceron as porcentaxes da produción española respecto da mundial. Calcúleas.

    1979-1981 (exemplo)

    1989-1991

    1999-2001

    2003

    2004

     

     

     

     

     

     

 

S.7 Calcule a cantidade media de quilos de cereais, no ano 2004, dos países da seguinte táboa. Cal é a media mundial?

 

 

 

Burkina Faso

Colombia

España

EEUU

Mundo

  • Poboación 2004

13.925.313

42.954.279

40.341.462

295.734.134

6400 m

 

Colombia (exemplo)

  • Poboación: 42.954.279

Produción cereais: 4.409 miles Tm (1 Tm = 1000 kg)

 

  • Cantidade diaria de cereais que lle corresponde de media a cada colombiano en 2004? (1 Kg = 1000 g)

 

 

 

  • Á vista dos resultados obtidos na actividade anterior, compare o gran do que dispón un estadounidense e un colombiano. É un reparto equitativo?

  • A que países lles corresponde a maior porcentaxe de cereais, aos europeos ou aos norteamericanos? Ten algunha relación coas técnicas de cultivo?

  • En que continente están os maiores produtores?

 

 

S.8 Gandaría.

    • Con que está relacionada a gandaría?

    • Por que se incrementa a actividade gandeira nas últimas décadas?

    • En que se emprega o 38 % da produción mundial de cereais?

S.9 Clasifique as explotacións gandeiras segundo a produción.

S.10 Recursos forestais.

    • Que aproveitamos das árbores os humanos?
    • Onde aumenta máis a desforestacción?

    • Que consecuencias derivan da deforestación masiva?

    • Que é a silvicultura?

Licenciado baixo a Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike License 3.0