Saltar navegación

5.1. Compartides a experiencia

 

Glosario

Coavaliación

Pictograma ARASAAC Avaliador

Definición:

Valoración do traballo que se fai entre compañeiros e compañeiras, ofrecendo opinións construtivas para axudar a mellorar.

Exemplo:

Despois de ver a presentación, fixemos unha coavaliación anotando os aspectos positivos e negativos.

Obxectividade

Fotogramas Freepik

Definición:

Dar unha opinión ou facer unha valoración sen deixarse levar polos sentimentos ou preferencias persoais.

Exemplo:

A pesar de ser o seu amigo, fixo unha valoración obxectiva do seu traballo.

Compartides o voso reto

Despois de vivir esta experiencia, seguro que descubriches moitas cousas novas. A literatura xa non será só un conxunto de contos: agora entenderás que é unha porta aberta á aprendizaxe, á creatividade e ao crecemento como persoas. Ademais, puidestes reflexionar sobre a importancia de coidar e valorar o galego, ao tempo que aprendemos a respectar outras linguas como parte da nosa riqueza cultural.

Chegou o momento de gozar co traballo feito polos compañeiros e compañeiras. Cada grupo dedicou tempo, ideas e ilusión ao seu marcapáxinas, polo que é importante observar con atención os detalles de cada proposta e recoñecer todo o esforzo implicado.

Lectura facilitada

Despois desta experiencia, aprendiches moitas cousas novas.

Agora xa sabes que a literatura non son só contos.

É unha porta para aprender, crear e medrar como persoas.

Tamén pensaches na importancia de coidar o galego.

Pero que tamén é importante respectar outras linguas.


Agora imos ver os traballos dos compañeiros e compañeiras.

Cada grupo puxo tempo, ideas e ilusión.

É importante mirar ben cada marcapáxinas.

Así podemos valorar o esforzo de todos e todas.

Preparando a vosa presentación: facédevos escoitar

Agora que xa rematastes o voso marcapáxinas, chega o momento de compartilo co resto da clase. Para facelo da mellor maneira posible, ides preparar a nosa exposición en equipo.

Que tedes que contar?

Podedes usar estas preguntas como guía para organizar a vosa presentación:

  • Por que escollestes ese conto? Que vos chamou a atención del?
  • Como é o voso marcapáxinas? Que partes ten? Como está feito?
  • Que mensaxe queredes transmitir co deseño? Que emocións ou ideas representa?
  • Houbo algún reto durante o proceso? Como o solucionastes?
  • Que foi o que máis vos gustou de traballar en equipo?

Que pasos podedes seguir?

  • Repartídevos a fala: cada membro do grupo pode contar unha parte.
  • Preparade un guión pequeno: con ideas clave (non hai que memorizalo todo!).
  • Ensaiade un pouco antes: para ver canto tempo vos leva e falar con seguridade.
  • Falade con voz clara e pausada.
  • Ollade o público, non só o papel ou o marcapáxinas.

Consello final

Lembrade que o importante é compartir o voso traballo con ilusión, non ser perfectos. Cada equipo fixo algo único e diferente, e temos moito que aprender uns dos outros.

Con obxectividade e amabilidade

Unha vez rematadas as presentacións, tocan as valoracións. A coavaliación é unha ferramenta moi útil: serve para aprender a dar opinións de forma amable e construtiva, e tamén para detectar que aspectos funcionaron ben e cales se poden mellorar noutras ocasións. Para iso realizaredes a seguinte actividade, onde poderedes expresar a vosa opinión con respecto e coidado.

Esta actividade poderá facerse individual ou en grupo, segundo sexa máis adecuado. 

Cada equipo terá que facer un pequeno póster no que haxa 3 grandes apartados:

  1. O que máis nos chamou a atención...
  2. Aprendemos algo grazas a este grupo?
  3. Un consello agarimoso para mellorar...

Escribiredes as vosas respostas en post-its e pegarédelos nos apartados correspondentes do póster do grupo ao rematar a súa presentación. 

Como nesta materia o uso da lingua é un aspecto esencial, tamén o avaliaredes. Como?

Cada persoa ou grupo coloca un adhesivo ou marca nunha escala debuxada na cartolina:

  • Sempre en galego
  • Case sempre en galego
  • Pouco uso do galego

Lectura facilitada

Despois das presentacións, imos facer as valoracións.

A coavaliación axuda a dar opinións con respecto.

Tamén serve para ver o que fixemos ben e o que podemos mellorar.


A actividade pode facerse en grupo ou individual.


Cada equipo fará un póster con 3 partes:

  • O que máis nos chamou a atención.
  • Aprendemos algo grazas a este grupo?
  • Un consello agarimoso para mellorar.

Escribide as vosas ideas en post-its.

Pegádeos no póster do grupo cando remate a súa presentación.


Tamén imos valorar como usamos o galego.

Colocaredes un adhesivo nunha escala que ten tres opcións:

  • Sempre en galego.
  • Case sempre en galego.
  • Pouco uso do galego.

Deixámosvos aquí algúns indicadores que vos facilitarán este traballo:

Aspectos a valorar Preguntas que me axudan a pensar
1. O que máis nos chamou a atención... Houbo algo creativo, divertido ou diferente? Sorprendeunos dalgunha maneira?
2. Aprendemos algo grazas a este grupo? Explicaron algo dun xeito que nos axudou a comprender mellor? Achegáronnos ideas novas?
3. Un consello agarimoso para mellorar... Que poderían facer diferente a próxima vez para que o resultado sexa aínda mellor?
4. Uso da lingua galega Falaron en galego durante a presentación? Empregaron vocabulario coidado?

Lectura facilitada

Deixámosvos aquí algúns indicadores que vos facilitarán este traballo:

Aspectos a valorar

Preguntas que me axudan a pensar

1. O que máis nos chamou a atención...

Houbo algo creativo, divertido ou diferente?

Sorprendeunos dalgunha maneira?

2. Aprendemos algo grazas a este grupo?

Explicaron algo dun xeito que nos axudou a comprender mellor?

Achegáronnos ideas novas?

3. Un consello agarimoso para mellorar...

Que poderían facer diferente a próxima vez?

4. Uso da lingua galega

Falaron en galego durante a presentación?

Empregaron vocabulario coidado?

Feito con eXeLearning (Nova xanela)