Saltar navegación

3. Pillade o tren

 

Glosario

Contorna

Pictograma ARASAAC Contorna

Definición:

Lugar físico ou social no que vivimos ou nos movemos. Pode ser a escola, a casa, a vila ou o mundo que nos rodea.

Exemplo:

Na miña contorna fálase galego e castelán.

Gramática

Icona Gramática

Definición:

Regras que nos axudan a construír frases e a usar ben as palabras, como saber cando unha palabra é feminina ou masculina, ou como se conxugan os verbos.

Exemplo:

Segundo a gramática, temos que poñer o artigo ‘a’ diante de palabras femininas como ‘a escola’.

Ortografía

Icona Ortografía

Definición:

Conxunto de regras que nos din como escribir correctamente as palabras dunha lingua.

Exemplo:

Grazas á ortografía sei que ‘casa’ leva ‘s’ e non ‘z’.

Pasamos á acción

A escribir

Agora que xa tedes a maleta feita, é o momento de subir ao tren...

Para chegar ao voso destino debedes facer varias paradas polo camiño. Primeiro pararedes na vosa parada especial: a biblioteca, para logo coñecer as linguas que se falan na vosa contorna

Na seguinte parada repasaredes as categorías gramaticais centrándovos no substantivo. Tamén identificaredes os prefixos e sufixos e coñeceredes o seu significado, melloraredes a vosa acentuación identificando e acentuando ditongos e hiatos.

Finalmente, escribiredes textos instrutivos para poder crear o voso marcapáxinas.

Ruta tren marcando páxinas

Lectura facilitada

Coa maleta feita, subimos ao tren.

Para chegar ao noso destino debemos facer varias paradas.

  1. Descubriremos o noso lugar especial: as bibliotecas
  2. Pararemos a coñecer as linguas que se falan na nosa contorna. 
  3. Repasaremos as categorías gramaticais, centrándonos nos substantivos. De paso, veremos os prefixos e sufixos. 
  4. Melloraremos a acentuación.
  5. Escribiremos textos instrutivos. 

Como o imos facer?

Para fomentar a lectura debemos ter en conta os seguintes pasos:

  1. Pensade un conto e no seu significado. Para iso faredes unha tormenta de ideas e un debate para escoller o mellor conto.
  2. Unha vez que tedes o voso conto, debedes ler, comprender e interpretar todos os elementos do conto.
  3. Para escribir as instrucións de como elaborar o voso marcapáxinas é preciso facelo dunha forma correcta, polo que debedes repasar a vosa ortografía e gramática. 
  4. Tamén é necesario que o voso marcapáxinas sexa creativo e para iso buscaredes deseños que poidan ser de interese.
  5. Deseñade o voso marcapáxinas coas súas instrucións, sempre tendo en conta o voso conto de referencia.

Lectura facilitada

Pasos a seguir para fomentar a lectura:

  1. Pensamos nun conto e no seu significado.
  2. Unha vez que temos o noso conto, debemos ler, comprender e interpretar todos os elementos do conto.
  3. Para escribir as instrucións de como elaborar o noso marcapáxinas é preciso facelo cunha ortografía e gramática correcta. 
  4. Buscaremos deseños que poidan ser de interese.
  5. Deseñamos o noso marcapáxinas coas súas instrucións.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)