Saltar navegación

3.2. Alterados e insostibles

 

Glosario

Quecemento global

Quecemento global

Definición:

Aumento da temperatura media a longo prazo na atmosfera e nos océanos.

Exemplo:

O quecemento global é unha evidencia dende finais do século XIX.

Recursos naturais

Petróleo

Definición:

Produtos da natureza empregados polo ser humano. Poden ser renovables ou non.

Exemplo:

O petróleo é un recurso natural non renovable.

A importancia do equilibrio

Os ecosistemas deben estar en equilibrio para ser sostibles.

Agora vas comprobar como poden chegar a perder o seu equilibrio debido ás actividades humanas e como se volven insostibles.

A nosa responsabilidade, como compoñentes dos ecosistemas, é procurar levar a cabo accións de conservación e incorporar ás nosas vidas hábitos sostibles medioambientalmente; é dicir, buscar o seu desenvolvemento sostible.

Imos ver como os alteramos para, a continuación, incorporar ás nosas vidas hábitos sostibles.

Lectura facilitada

Os ecosistemas deben estar en equilibrio para ser sostibles.

As actividades humanas poden facer perder ese equilibrio.

Debemos procurar levar a cabo accións de conservación.

Incorporar ás nosas vidas hábitos que permitan o desenvolvemento sostible.

Protección e conservación dos ecosistemas

A humanidade debe ser consciente da necesidade de protexer e conservar os nosos ecosistemas e os seus recursos naturais; da súa protección e conservación dependen as nosas posibilidades de supervivencia como especie.

Seguro que algunha vez escoitaches falar da problemática do quecemento global. É unha realidade na evolución do planeta nos últimos anos e un problema global que nos afecta a todas e todos.

Necesitamos o noso planeta para vivir; o necesitamos e é urxente protexelo e, na medida do posible, recuperalo e conservalo para as seguintes xeracións.

Para poder facelo é necesario acudir á ciencia e fuxir de argumentacións sen base científica e que poñen en dúbida, ou directamente negan, a situación na que se atopa agora mesmo o noso fogar: a nosa Ecosfera e os seus ecosistemas.

E, cada vez máis, temos as ferramentas para facelo; así, temos o coñecemento científico e temos tamén a tecnoloxía, cada vez máis precisa e con posibilidades de ser aplicable aos problemas medioambientais.

As listaxes de medidas posibles para vivir dun modo sostible son longas e moi variadas.

Pero, por desgracia, non son suficientes.

Debe a humanidade facer un gran cambio nos seus paradigmas e modos de vida, sempre respectando a diversidade social e cultural, pero sen esquecer un obxectivo que debe ser global: incorporar nas nosas vidas hábitos saudables para o medio natural e os compoñentes dos ecosistemas; é dicir, vivir de forma sostible.

Neste camiño cara á sostibilidade, a lexislación ambiental é fundamental pero é moi importante tamén a educación ambiental.

Coñecer a historia do noso planeta, a historia da súa relación coa especie humana, as condicións de equilibrio que permitiron a orixe e evolución dos organismos que forman a Biosfera na Terra e as súas posibilidades de recuperación (se a humanidade pon en marcha medidas e hábitos de sostibilidade) é fundamental para conservar e protexer os nosos ecosistemas, os nosos auténticos fogares.

Protección e conservación dos ecosistemas

Lectura facilitada

Necesitamos protexer e conservar os nosos ecosistemas e os seus recursos naturais.

Diso dependen as nosas posibilidades de supervivencia como especie.

Seguro que escoitaches falar do quecemento global.

É un problema global que nos afecta a todas e todos.

Necesitamos o noso planeta para vivir e conservalo para as seguintes xeracións.

Para poder facelo é necesario acudir á ciencia. 

As listaxes de medidas posibles para vivir dun modo sostible son longas e moi variadas.

Pero, por desgracia, non son suficientes.

A humanidade debe facer un gran cambio nos seus modos de vida.

Incorporar nas nosas vidas hábitos saudables para o medio natural e os compoñentes dos ecosistemas.

É dicir, vivir de forma sostible.

A lexislación ambiental é fundamental pero é moi importante tamén a educación.

Protexendo

Diario de aprendizaxeAlgunha vez participaches en PILABOT, a campaña de recollida de pilas en centros educativos? Aquí podes atopar información sobre ela : PILABOT

  • Descríbea brevemente no teu diario, ou se non busca información sobre algunha e resúmea en poucas liñas. Consideras que son necesarias? Por que?
  • Cres que calquera persoa pode iniciar unha campaña de protección do medio ambiente? Precisaría de coñecementos científicos?.

Redacta as túas respostas no diario de aprendizaxe e compárteas no grupo.

Lectura facilitada

Participaches nalgunha campaña de protección do medio ambiente?

Descríbea brevemente no teu diario.

Senón busca información sobre algunha e resúmea en poucas liñas.

Consideras que son necesarias? Por que?

Cres que calquera persoa pode iniciar unha campaña de protección do medio ambiente?

Precisaría de coñecementos científicos?.

Redacta as túas respostas, e compárteas no grupo.

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)