- Duración:
- 40 min
- Dinámica:
- en parellas ou pequenos grupos
Imos realizar unha actividade na que a través da visualización dun ecosistema calquera fagamos traballar a nosa memoria e sexamos quen de enumerar os seus compoñentes.
Mirando
- Adica dous minutos a contemplar todo o que se aprecia dende a xanela da túa clase, ou na pantalla da aula.
Bosquexando
- Coa axuda da túa parella, fai un bosquexo de:
- Os seres vivos que podes ver e/ou intuír que están aí, preferiblemente empregando cores verdes e azuis.
- A parte non viva que estás contemplando, e, de ser posible, empregando cores marróns e negras.
Atende á persoa profesora, porque terás que facer só unha das dúas posibilidades en 10 minutos!
Biótopo e biocenose
- Expoñede os bosquexos.
- Que diferenzas hai entre os dous grupos?. En voz alta, explicádeas, cando sexa a vosa quenda.
- Xa sabedes os nomes?
As relacións
- Tenta contestar a estas preguntas, xunto coa túa parella:
- Por que estás sentado e atendendo na aula?
- Que pasaría se estiveras de pé e bailando?
- Se estiveras na casa, ou na rúa, pasaría o mesmo?
- Decátaste de que as relacións modifican o nosos comportamento, as nosas accións? E que esas relacións modifican o aspecto do sitio onde estás?
Pois o mesmo sucede no medio ambiente: as relacións son unha compoñente fundamental nos ecosistemas.
Concluíndo e consolidando
- Agora xa non terás problema en realizar un bosquexo, debuxo ou esquema -no teu caderno-, onde figuren os tres compoñentes dos ecosistemas. Non esquezas poñerlle os seus nomes.