Saltar navegación

Discutir

Dinamómetros de segunda xeración

Icono de disuciónNesta sección imos reflexionar e discutir se o noso instrumento é valido.

O traballo principal será avaliar se o noso dinamómetro tal como o temos configurado pode identificar mensaxes de pouca forza argumentativa e suxerir estratexias para desactivalos axeitadamente.

Identificar para poder despois discutir. Respostas contraproducentes e o denominado efecto backfire.

Un dos efectos conseguidos cando argumentamos en contra é unha resposta defensiva que provoca que o intercambio de posicións, ideas e información non sexa leal e cooperativo senón pechado, sometido á finalidade de manter unha opinión.

Cómpre considerar que non todos os diálogos que mantemos son de tipo argumentantivo. É importante asegurar as normas de discusión argumentativa e que estean pactadas.

Coidar o clima de discusión. Nas discusións a implicación persoal e emocional pode chegar a ser moi intensa. O clima debe ser de compromiso coa resolución dunha diferencia de opinión. Polo tanto é importante que o intercambio sexa en referencia ás vosas opinións non á vosa relación.

Coidar a identidade do opoñente. As nosas crenzas forman unha parte importante da nosa identidade. Polo tanto, é importante que a reflexión sobre se unha opinión concreta é relevante pode implicar cambios. Trátase de axudar a expresar que identidade importante está en xogo e a reformulala para que asumir un resultado contrario sexa racional e non afecte á consideración dos que están a falar.

Actualizar os instrumentos

No laboratorio de Outeiro do Byte entenden que o antigo dinamómetro debe ser actualizado e deben atender a novos instrumentos. O voso grupo en colaboración co resto de grupos debe propoñer unha ferramenta que de conta da información que hai nunha mensaxe e de se está a facer unha crítica construtiva e positiva ou se a crítica que está a facer non ten base e parece deshonesta.

Que debemos acadar?

Nesta sección só tedes unha tarefa importante que facer: actualizar o dinamómetro e adaptalo ás redes sociais; o voso traballo, por tanto, pretende:

- Presentar cales son as formas de argumentar en diferentes contextos comunicativos da era virtual: redes sociais, plataformas de xestión de contidos, sistemas de mensaxería, foros,  etc.

Tarefa

Duración:
1 sesión
Agrupamento:
Grupo de traballo (3-5)

Reconstrúe o dinamómetro en función da súa utilidade de forza argumentativa en redes.

Trata de imaxinar como as distintas ideas do campo argumentativo poden ser aplicadas ás redes sociais e elabora unha pauta que poida ser empregada para un escenario real nunha rede social que sexa do voso coñecemento.