6.3 Solucións dos exercicios de autoavaliación

1.           Que condición é necesaria para realizar con éxito unha aprendizaxe?

  •  
  •  
  • Posuír unha boa capacidade lectora.
  •  

2.           Que elementos son necesarios para ser lector ou lectora eficaz?

  • Ter un proxecto de lectura, comprender ben o que se le, ler rapidamente e adecuar a velocidade de lectura ao tipo de texto que se le e á intención coa que se fai a lectura.
  •  
  •  
  •  

3.           A nosa actitude ante a lectura ten que ser sempre a mesma?

  •  
  •  
  •  
  • Non. Algúns textos requiren máis concentración (lectura atenta) e outros permiten unha lectura máis superficial (lectura rápida).

4.           Que é a lectura rápida?

  •  
  • É a que se fai sobre un texto cando o que se pretende é ter unha idea xeral do contido dese texto, fixándose nos datos e detalles máis salientables.
  •  
  •  

5.           Que é a lectura atenta?

  • É unha lectura intensiva, tendente a comprender o texto, é dicir, a captar como está organizado ese texto e cales son as ideas principais que se transmiten.
  •  
  •  
  •  

6.           Que defectos de lectura debemos suprimir?

  •  
  •  
  • A vocalización, os movementos de cabeza, os movementos de retorno e ir seguindo co dedo ou cun lapis as liñas do texto que se estea a ler.
  •  

7.           Que permiten os medios de información dixital?

  •  
  • Unha actualización constante das noticias e os sucesos que se producen ao longo das horas e dos días.
  •  
  •  

8.           Permiten os medios de información dixital que ao texto se lle acheguen elementos multimedia?

  •  
  •  
  •  
  • Si.

9.           Que efecto colateral produce a inmensa cantidade de información dispoñible nos medios dixitais?

  • Un exceso de información.
  •  
  •  
  •  

10.       Que pode facer na opción Idioma do dicionario do corrector ortográfico de OpenOffice?

  •  
  •  
  • Pór o idioma en que está o texto que se vaia corrixir.
  •  

11.       Que pode facer na opción Engadir do corrector ortográfico de OpenOffice?

  • Engadir ao dicionario de galego do OpenOffice a palabra sinalada en vermello, no caso de que a palabra sexa correcta.
  •  
  •  
  •  

12.       Indique cal das seguintes afirmacións é a correcta.

  •  
  • Na lingua galega non levan acento gráfico as palabras rematadas en –mente, as formas do demostrativo, os exclamativos e interrogativos directos e indirectos, nin os monosílabos, a excepción dos que precisan acento diacrítico.
  •  
  •  

13.       Sinale cal é a serie de palabras acentuadas correctamente na súa totalidade.

  •  
  •  
  • Dás (presente do verbo dar), cómpre (é mester), cha (che + a), dó (compaixón).
  •  

14.       Indique cal das seguintes oracións está correctamente acentuada en lingua galega.

  •  
  •  
  •  
  • Nós non sabiamos que iades facer vós.

15.       Elixa a opción correcta, canto á forma e á clasificación dos seguintes determinantes en lingua galega.

  •  
  •  
  • Estes (demostrativo), calquera (indefinido), os (artigo determinado), meus (posesivo).

16.       Sinale a afirmación verdadeira.

  • O artigo indeterminado contrae obrigatoriamente coas preposicións en, de e con, e o determinante demostrativo contrae coas preposicións de, en e co indefinido outro.
  •  
  •  
  •  

17.       Sinale a serie de palabras ou frases acentuadas correctamente en lingua castelá.

  •  
  • Decimoséptimo; dime qué esperas; hábilmente; ¡qué problema!
  •  
  •  

18.       Indique cal é a oración que está correctamente acentuada en lingua castelá.

  •  
  •  
  •  
  • No sé por qué se sirvió más té. Difícilmente lo tomará.

19.       Escolla a opción que clasifique correcta e ordenadamente, de esquerda a dereita, os determinantes que aparecen na seguinte oración en castelán: Algunos de mis amigos vinieron esta mañana a la manifestación muy cansados del viaje.

  •  
  •  
  • Indefinido, posesivo, demostrativo, artículo determinado, artículo determinado.
  •  

20.        Sinale cal das afirmacións é correcta.

  • Os determinantes demostrativos indican proximidade, distancia media ou distancia con relación ao falante.
  •  
  •  
  •  

Obra colocada bajo licencia Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License