Saltar navegación

5. Conclusión

Reflexionamos

Pictograma del Coliseo
Unha vez completamos o noso reto final, chega o momento de facer unha reflexión sobre todo o que aprendemos neste proceso. Posiblemente tralo traballo feito, comprendedes mellor as orixes, características e legado do Imperio romano. Cousas e feitos visibles aínda no presente e nas nosas cidades. Por iso, tamén deberedes ter novas ideas sobre a importancia e transcendencia de Roma e a súa historia, e como o seu legado aínda permanece vivo na realidade que nos rodea.

Polo tanto chega o momento de obter as nosas conclusións e facer unha posta en común sobre elas, posto que tamén é importante que todo reto teña unha fase final de conclusións e valoracións. 

Lectura facilitada

Xa remataches o reto final.

Chega o momento de reflexionar sobre o aprendido no proceso.

Agora, posiblemente comprendades mellor as orixes,

características e legado do Imperio romano, visible aínda hoxe.

Este legado permítenos valorar a importancia

e transcendencia de Roma e a súa influencia na realidade actual.

Chegou o momento de sacar conclusións,

compartilas e facer unha valoración final do traballo realizado.

Posta en común

Imaxe do diario de aprendizaxe no proxecto cREAgal. Amosa un lapis e un caderno co logotipo do proxecto na tapaChegou o momento da posta en común. Despois de rematar o reto e facer a vosa reflexión individual e como grupo, toca presentarlle o voso traballo e o proceso de aprendizaxe que vivistes ao resto da clase.

Despois cubride os apartados correspondentes da fase 5 do diario de aprendizaxe.

Aprendizaxe cooperativo

Grupo de traballoChega o momento da posta en común, para a cal cada grupo deberá facer unha pequena exposición das conclusións obtidas e dar a coñecer a súas valoracións e proposta ao resto dos grupos da aula. Para iso, podedes empregar diferentes formatos, segundo as indicacións que vos demos ao longo da unidade didáctica: 

  • Presentación dixital, con apoio oral na aula, mostrando os resultados obtidos.
  • Vídeo explicativo.
  • Mural físico ou interactivo.
  • Podcast.
  • Presentación oral dramatizada.

Lectura facilitada

 Cal cada grupo deberá facer unha pequena exposición das conclusións obtidas

e dar a coñecer a súas valoracións e proposta ao resto dos grupos da aula. 

O formato:

  • Presentación dixital, con apoio oral na aula, mostrando os resultados obtidos.
  • Vídeo explicativo.
  • Mural físico ou interactivo.
  • Podcast.
  • Presentación oral dramatizada.

Acadamos os obxectivos?

Pregunta

Ao longo da preparación deste reto descubrín que...

Respostas

Coñecía algunhas cousas sobre Roma e o Imperio romano e grazas a este traballo agora xa sei un pouco máis

Coñecía algunhas cousas sobre Roma e o Imperio romano e grazas a este traballo agora xa sei bastante máis.

Coñecía algunhas cousas sobre Roma e o Imperio romano e grazas a este traballo agora xa sei moitas cousas máis.

Retroalimentación

Pregunta

Grazas a estudar as obras de arte, as tradicións, as leis... que aínda seguen vixentes dende tempos dos romanos coñecín que...

Respostas

Calquera obxecto, incluso aqueles que teñen un uso máis cotián, poden ter unha orixe milenaria.

Fai falla unha equipa de gran variedade de investigadores para poder estudar en profundidade estes obxectos, leis, tradicións...

Debemos coidar o legado cultural da romanización porque é a base da nosa cultura. 

Retroalimentación

Pregunta

A historia de Roma foi un dos períodos máis importantes da Historia e non foi unha etapa homoxénea, senón que diferenciamos...

Respostas

Un período afastado e escuro chamada Monarquía romana, durante o que se sucederon diferentes reis de orixe etrusca.

República romana onde a simple cidade do Lacio pasa a conquistar toda a península itálica e outras posesións fóra dela, como o Levante ibérico.

E o Imperio romano, etapa de maior esplendor onde Roma dominou todo o Mediterráneo, gran parte de Europa, o norte de África e Oriente Próximo.

Retroalimentación

Pregunta

Realizar o reto supuxo planificar e elaborar unha investigación rigorosa, esixe un grande esforzo e a colaboración de todo o grupo. Cal dirías que foi a túa parte preferida neste proceso?

Respostas

A investigación das obras, tradicións, leis... Aprendín tanto nesta fase!

A planificación da presentación, vídeo, podcast ou exposición na aula. Pensar e expresar os nosos coñecementos foi fantástico!

A divulgación do noso traballo de investigación! Deixamos a todos e todas sorprendidos coas nosas achegas. 

Retroalimentación

Pregunta

O noso traballo de investigación non só nos permitiu aprender senón tamén ensinar as demais persoas. O alcance da nosa exposición fixo que mellorase o coñecemento de Roma e do Imperio romano...

Respostas

No alumnado da nosa clase

En todo o alumnado de 1º da ESO

En toda a comunidade educativa do noso centro: alumnado, profesorado, persoal...

Retroalimentación

Que pensades vós?

Diana valoración
Diana de valoración

Para saber cal é a valoración de todos e todas vós sobre a nosa exposición do legado do Imperio romano, e tamén dos e das que participaron na consecución deste reto, cubriredes a seguinte diana de valoración.

Atentos/as ás indicacións do profe Paco ao repartir estas dianas. 

Tranquilidade, non poñen nota!

Feito con eXeLearning (Nova xanela)