Saltar navegación

2.1. Grupos e chuvia de ideas

 

Glosario

Chuvia de ideas

Tres figuras de persoas e unha bombilla encendida que simulan unha chuvia de ideas

Definición:

Técnica de traballo na que un grupo de persoas ofrece moitas ideas diferentes sobre un tema, sen medo a equivocarse, para finalmente elixir unha ou varias.

Exemplo:

O alumnado de 1º de ESO ten que gravar una curtametraxe sobre a vida das persoas, para o cal, primeiro fará unha chuvia de ideas sobre os temas que podería tratar.

Desafío

Pictograma de enfrentar

Definición:

Proba ou reto ao que hai que enfrontarse co obxectivo de superalo, sendo valorado como unha situación ou experiencia difícil e/ou nova.

Exemplo:

O alumnado de 1º de ESO enfrontará varios desafíos nos que deberá desenvolver a súa creatividade.

Grupo

Pictograma de grupo

Definición:

Conxunto de persoas ou cousas que, polo xeral, están no mesmo lugar.

Exemplo:

Un grupo de persoas colaborando realizarán un traballo máis completo.

Elaboración grupos

Persoas confeccionando un puzzleA persoa docente achegará un papel con parte dunha definición relativa á plástica que debedes completar. Despois, debedes atopar ás outras 3 persoas que teñen os 3 anacos que faltan para completala. 

En canto reunades as 3 partes da definición, avisade á persoa docente

Fixádevos ben quen son esas 3 persoas, pois serán coas que traballaredes en grupo nas actividades grupais.

Lectura facilitada

A persoa docente achegará un papel con parte dunha definición relativa á plástica.

Debes completar esa definición e atopar ás outras 3 persoas que teñen os 3 anacos que faltan para completala. 

En canto reunades as 3 partes da definición, avisade á persoa docente.

Fíxate nesas 3 persoas, pois serán coas que traballarás en grupo nas actividades grupais.

Actividade chuvia de ideas

Unha vez elaborados os grupos, teredes que resolver tres desafíos creativos que se vos presentan a continuación. Debedes traballar en grupo e solucionar cada un deles. Unha vez rematados, expoñerédelos e reflexionaredes sobre isto.

Desafío 1

Folio e un lápizEscribide nunha cartolina palabras ou frases curtas que escoitaredes e que relacionedes con situacións de violencia de xénero.

Hai palabras en común?

Hai algunha que vos faga reflexionar especialmente?

Desafío 2

Poster cunha mensaxe de respeto á mullerBuscade en Internet ou en libros 3 exemplos de carteis que denuncien algún problema social.

Que mensaxe transmiten?

Que elementos visuais empregan para facelo?

Desafío 3

Rapaza cociñando

Facede unha lista de situacións cotiás que poidan representar desigualdade entre homes e mulleres (por exemplo, nas tarefas domésticas, no traballo, nos deportes ou nos medios de comunicación).

Despois, comentade en equipo como se poderían cambiar esas situacións para que fosen máis xustas e igualitarias.

Anotade as vosas ideas e propoñede exemplos concretos de accións que axuden a mellorar a igualdade no día a día.

Reflexión

Grupo de persoas reflexionandoPoñede en común, co resto da clase, as vosas listas de palabras do desafío 1 e as desigualdades detectadas no desafío 3.

Hai algunha idea que vos sorprendera ou fixera reflexionar?

Credes que os carteis poden axudar a cambiar a mentalidade das persoas?

Lectura facilitada

Unha vez elaborados os grupos, teredes que resolver tres desafíos creativos, presentados a continuación.

Debedes traballar en grupo e solucionar cada un deles.

Unha vez rematados, expoñerédelos e reflexionaredes sobre isto.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)