Saltar navegación

2.1. Dando vida a Franki

 

Glosario

Anaco

Pictograma no que se representa un círculo do que se extrae unha pequena parte

Definición:

Parte pequena extraída doutra maior.

Exemplo:

Vou comer un anaco de torta.

Braille

Pictograma que representa a lectura en braille

Definición:

Sistema de lectura e escritura para persoas con discapacidade visual por medio do tacto.

Exemplo:

O sistema braille permite ás persoas cegas comunicarse de forma escrita.

Inhibir

Pictograma que indica o botón de silencio do volume

Definición:

Impedir a actividade dun órgano.

Exemplo:

Inhibir o son.

Megapíxel

Pictograma dunha cámara fotográfica

Definición:

Referido ao tamaño das imaxes. Un megapíxel equivale a un millón de píxeis.

Exemplo:

Para conseguir unha boa imaxe debe ter moitos píxeis.

Ton muscular

Pictograma sobre os músculos do corpo humano

Definición:

Tensión dun músculo que lle permite realizar as funcións que lle corresponden.

Exemplo:

O deporte mellorou o seu ton muscular.

Érase unha vez.... un monstro

Unha desapracible noite de novembro contemplei a fin dos meus esforzos. Cunha ansiedade que lindaba coa agonía, coloquei ao meu redor os instrumentos que me ían permitir infundir un sopro de vida á cousa inerte que xacía aos meus pés. Era xa a unha da madrugada; a choiva golpeaba as fiestras sombriamente, e a candea case se consumira, cando, á feble luz da chama, vin como a criatura abría os seus ollos amarelentos e apagados. Respirou profundamente e un movemento convulsivo sacudiu o seu corpo.

Mary W. Shelley

Acabas de ser testemuña do nacemento da nosa criatura. O que antes eran anacos de diferentes seres agora forman parte dun ser que acaba de cobrar vida.

Que cousas están pasando no corpo de Franki para poder afirmar que está vivo? Lembra todo o que aprendiches en cursos anteriores sobre o funcionamento do corpo humano.

Lectura facilitada

No libro cóntase o momento exacto no quea criatura empeza a vivir.

Que cousas están pasando no corpo de Franki para poder afirmar que está vivo?

Lembra todo o que aprendiches en cursos anteriores sobre o funcionamento do corpo humano.

Técnica: O que sei e o que sabemos...

⇨ Escribe individualmente no post-it todo o que lembres sobre o funcionamento do corpo humano.

⇨ Pega o teu post-it na folla do equipo explicando todo o que sabes.

⇨ Escoita atentamente o que saben os teus compañeiros.

⇨ O mestre, por quendas, pedirá aos diferentes equipos que compartan en voz alta as súas ideas.

Lectura facilitada

⇨ Escribe individualmente no post-it todo o que lembres sobre o funcionamento do corpo humano.

⇨ Pega o teu post-it na folla do equipo.

⇨ Explica todo o que sabes.

⇨ Escoita atentamente o que saben os teus compañeiros.

⇨ O mestre preguntará a todos os equipos.

Sabías que...

Lectura facilitada

Sabías que...

A vista
… o ollo humano capta imaxes cunha calidade 20 veces superior á do teu teléfono móbil?

O oído
... cando durmimos os nosos oídos seguen activos?

O olfacto
... o olfacto é o primeiro sentido que se desenvolve?

O gusto
... o 25 % das persoas son «supertasters»?

O tacto
... hoxe en día atopamos o braille en diferentes obxectos da vida diaria?

Os ósos
... cando un bebé nace, o seu esqueleto ten máis de 300 ósos, pero que ao crecer algúns deles únense, pasando a ser 206 ósos.

Os músculos
... durante a noite os músculos reláxanse, o fluxo sanguíneo aumenta e os tecidos crecen e se reparan.

O sistema nervioso
… hai máis neuronas nun ser humano que seres humanos na Terra?

Feito con eXeLearning (Nova xanela)