Saltar la navegación

3.3 Ahondar

Preguntas Verdadero/Falso

Indica si son verdaderos o falsos los siguientes enunciados.
Recuerda que este ejercicio tiene sentido una vez se ha trabajado el texto previo de la sección "desarrollar". Esta actividad puede realizarse individualmente o con alguna estructura cooperativa simple (como 1-2-4 o Think-Pair-Share)

Pregunta 1

Los textos argumentativos carecen de una estructura definida ya que dependen del estilo personal del autor/a

Pregunta 2

Los argumentos generados por IA siempre incluyen calificadores y refutaciones, como los textos humanos.

Pregunta 3

Según Aristóteles, la argumentación efectiva depende solo de la lógica del discurso (logos).

Asignar compoñentes do esquema argumentativo

A partir das categorías que emprega Toulmin para un texto argumentativo, identifica nestes exemplos as categorías de tese (claim), proba (ground), garantía (warrant) e calificador (qualifier) na súa redacción. 

Texto 1: Os asistentes de voz e a privacidade

Os asistentes de IA como Alexa ou Google Assistant recollen máis datos persoais dos necesarios ( ). Un informe de Amnistía Internacional revela que estes dispositivos almacenan conversacións mesmo tras desactivar o micrófono ( ) . Se unha tecnoloxía recolle datos sen consentimento explícito, vulnera dereitos fundamentais ( ) Non obstante, algúns dispositivos permiten agora borrar historiais manualmente ( ) Por iso, debería ser obrigatorio que as IA explicasen de forma transparente os datos que almacenan.

Texto 2: IA en videoxogos e adicción

Os algoritmos de IA en videoxogos como Fortnite están deseñados para crear dependencia ( ). Estudos neurocientíficos demostran que estes xogos activan a mesma área cerebral que as apostas ( ). Se unha tecnoloxía explota mecanismos psicolóxicos para prolongar o uso, é antiética ( ). A OMS inclúe a adicción a videoxogos na súa clasificación de enfermidades ( ).

Habilitar JavaScript

Mapa conceptual cooperativo

Duración:
25
Agrupamento:
Grupo de traballo (3-4 membros)

Nesta tarefa elaboraredes un mapa conceptual colectivo sobre "Argumentación e IA" co obxectivo de representar as vosas ideas e coñecementos sobre o tema.

Dentro do marco da investigación sobre a relación entre a argumentación e os modelos de intelixencia artificial, cada grupo recibirá unha folla grande e catro marcadores de cores diferentes, un para cada integrante. O propósito é expresar ideas ou palabras asociadas ao tema "Argumentación e IA".

Paso 1: Ao sinal do docente, cada membro do grupo escribirá, por quenda estrita, unha palabra ou frase curta que se relacione co tema.
Paso 2: Tras escribir, entregarase o marcador ao compañeiro da dereita, de xeito que cada integrante teña a oportunidade de achegar a súa visión sen repetir ideas xa expresadas.
Paso 3: O proceso continuará ata que se esgote o tempo ou non xurdan novas ideas.
Paso 4: Ao finalizar, disporase dun mapa conceptual visible no que cada cor reflicte as contribucións individuais, permitindo analizar os coñecementos previos do grupo sobre argumentación e IA.

Integración da IA

Para elaborar nun primeiro paso o mapa conceptual, pódese empregar unha ferramenta de elaboración de mapas conceptuais interactivos; entre as moitas opcións, pódense empregar: https://mapify.so; https://www.mymap.ai/; ou mesmo aplicacións multipropósito cun módulo de mapas mentais como https://monica.im/.

Cada vez que se complete unha sección do mapa, a IA o grupo ofrecerá comentarios sobre a organización dos conceptos, sinalando posibles redundancias e suxerindo enlaces entre ideas que, inicialmente, non se consideraran. Este sistema analizará as contribucións, identificará posibles conexións e suxerirá relacións ou agrupacións semánticas para enriquecer o mapa conceptual. Ademais, o asistente poderá xerar un borrador preliminar do mapa que os estudantes revisarán e complementarán, facilitando a síntese e a visualización das ideas.

 

Ideas para a revisión:

  • Claridade na expresión das ideas relacionadas co tema.
  • Relevancia e pertinencia dos termos ou frases empregados.
  • Variedade de aportacións e evidencias de reflexión individual.
  • Coherencia na organización e conexión entre as ideas representadas.
  • Participación equitativa de todos os integrantes do grupo.
  • Creatividade na representación das relacións entre conceptos.
  • Capacidade para evitar repeticións e promover a síntese no grupo.
  • Utilización axeitada dos recursos visuais (cores, disposición espacial, etc.).

 

Feito con eXeLearning (Nova xanela)