Saltar navegación

2.3 Afondar

Pregunta Verdadeiro-Falso

Indica se son verdadieros ou falsos os enunciados seguintes:

Pregunta 1

A intelixencia artificial (IA) usa matemáticas para predicir que palabra é máis probable nunha frase.

Suxestión

Podes investigar como funcionan os modelos de linguaxe baseados en redes neuronais para entender mellor este proceso.

Pregunta 2

A IA aprende a partir do rexistro de libros, artigos e conversas de internet.

Suxestión

Pregunta a un modelo de IA de onde obtén a súa información e analiza a súa resposta.

Pregunta 3

A IA ten sentimentos e comprende emocións como as persoas.

Suxestión

Investiga sobre a diferenza entre recoñecemento de emocións e comprensión real das emocións.

Pregunta 4

Na comunicación humana, a experiencia e o contexto inflúen na forma en que entendemos as mensaxes.

Suxestión

Pensa en exemplos nos que dúas persoas entenderon unha mesma mensaxe de maneira diferente debido ao contexto.

Pregunta 5

Pensa en exemplos nos que dúas persoas entenderon unha mesma mensaxe de maneira diferente debido ao contexto.

Suxestión

Experimenta con diferentes tipos de tarefas de redacción asistida por IA para ver en que aspectos é máis útil.

Actividade despregable

Ler e completar

Selecciona a opción correcta en cada espazo despregable para completar o texto de maneira coherente.

A Intelixencia Artificial (IA) non pensa nin comprende o mundo como os humanos. No seu lugar, utiliza (🔽 modelos matemáticos / ) para xerar respostas baseadas en datos previos.

Cando facemos unha pregunta, a IA analiza os textos cos que foi adestrada e selecciona a segundo a información dispoñible

Isto significa que a IA pode responder de forma , pero non ten un coñecemento real do mundo. Se a información contida nos seus datos é incompleta, a IA pode .

Para mellorar a interacción cunha IA, é importante escribir un claro e preciso. Por exemplo, se queremos saber sobre os osos, é mellor preguntar "Como hibernan os osos?", porque lle dá máis información á IA para xerar unha resposta axeitada.

A comunicación humana e a IA teñen diferenzas importantes. Mentres que as persoas poden expresar e entender o contexto, a IA só usa datos e estatísticas.

A pesar destas diferenzas, a IA pode ser unha ferramenta útil se sabemos de maneira axeitada.

Activar JavaScript

Construíndo o prompt perfecto

Duración:
30
Agrupamento:
Grupos cooperativos (3-4 persoas)

Nesta actividade cooperativa, o alumnado traballará en equipos rotativos (*Round Robin*) para deseñar prompts efectivos aplicando os principios do decálogo do texto e avaliando o seu impacto. A sesión estrutúrase en tres fases:

- Primeiro, cada estudante propón un tema e engade, por quendas, un elemento do decálogo, asegurándose de incluír aspectos como a especificidade, o contexto e o formato. Durante este proceso, establécense roles dentro do equipo: unha persoa lidera a participación e outra toma notas.
- Despois, o grupo selecciona un dos temas propostos e constrúe un prompt de maneira colaborativa, refinándoo progresivamente e explicando as razóns detrás das súas decisións. O resultado final inclúe un prompt detallado e unha xustificación escrita dos criterios empregados.
- Finalmente, os equipos poñen a proba o seu prompt empregando unha ferramenta de IA gratuíta, como ChatGPT, e comparan as respostas obtidas coas súas expectativas.

A actividade conclúe coa entrega dun informe no que se analiza que funcionou ben e que aspectos deberían mellorarse.

Que faría a IA? – Simulación de Casos

Nesta tarefa, os equipos participarán nunha dinámica de *role-play* e discusión guiada para reflexionar sobre as capacidades e limitacións da IA en situacións reais.

- Nun primeiro momento, cada grupo recibe un escenario e distribúe os roles: unha persoa formula unha consulta como se fose un usuario, outra representa a IA e responde segundo o que o equipo considera posible, e unha terceira actúa como crítica, avaliando a realismo da resposta.
- A continuación, os grupos analizan colectivamente os puntos fortes e débiles da resposta xerada pola "IA", reflexionando sobre os desafíos que enfronta á hora de procesar a información. Como parte deste proceso, redactan un informe no que inclúen o escenario, a resposta simulada, os acertos e os erros detectados.
- Para finalizar, os equipos intercambian os seus informes e engaden comentarios baseados nos conceptos estudados, enriquecendo así a análise con diferentes perspectivas. O produto final, que inclúe o informe con observacións e melloras, entrégase ao docente para a súa revisión.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)