6.1. Solucións das actividades propostas
S1.
|
Función tecnolóxica |
Operadores |
|
|
Levantar un peso |
plano inclinado conmutador |
|
|
Unir dous anacos de madeira |
parafuso e polea |
|
|
Permitir ou non o paso de corrente eléctrica |
interruptor e cravo |
|
S2.
| Tipo de función tecnolóxica | Operadores |
| Mecánico | Panca e cuña |
| Eléctrico | Enchufe e fusible |
| Hidráulico | Turbina, bomba de auga e billa |
| Térmico | Misto |
| Electrónico | Circuíto impreso e díodo |
S3.
![]()
![]()
S4.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
| Panca de 3ª clase | Panca de 2ª clase | Panca de 3ª clase | Panca de1ª clase |
S5.
forza motriz . lonxitude = peso . altura
500 N . lonxitude = 3000 N . 1 m
lonxitude = 3000 N . 1 m /500 N
lonxitude = 6 m
O plano inclinado debe de ter unha lonxitude de rampla de polo menos 6
S6.
O balancín é un exemplo de panca de primeira clase, co fulcro (a base do balancín) situado entre a potencia (un dos asentos) e a resistencia (o outro asento).
A condición de equilibrio é F . a = R . b .Se os dous nenos pesaran igual, para poder balancearse, as distancias a,b deberían ser iguais.
Como un neno pesa tres veces máis (3R) o outro ten que situarse tres veces máis lonxe da distancia do primeiro (3a) para alcanzar o equilibrio.
S7.

S8.
A condición de equilibrio dunha polea móbil é F = R / 2. Daquela, cunha forza de 1000 N podemos elevar 2000 N de carga.
S9.
É un polipasto formado por catro poleas. A condición de equilibrio é F = R / 2n sendo n o número de poleas móbiles. F = 50 kg / 22 = 12,5 kg = 122,5 N.
30 N . 22 = 120 N.
a) 25 kg; b) 60 N.
S10.
F . b = R . r
F . 100 cm = 100 kg . 10 cm
F = 10 kg
É recomendable expresar o resultado en newtons:
F = 10 . 9,81 = 98,1 N, é dicir, con 98,1 N de forza seremos capaces de mover os 100 kg de masa.
S11.
i = nM / nC
i = 150 / 200 = 0,75 ou sexa a relación de transmisión é de 3:4.
É un sistema redutor da velocidade.
S12.
i = nM / nC
i = 36 / 144 =0,25 ou sexa a relación de transmisión é de 1:4
É un sistema redutor da velocidade.
Como a roda motriz xira a 200 rpm a roda conducida xirará a 200 / 4 =50 rpm
S13.
| Engrenaxe | Mecanismo simple de transmisión circular | Panca | Mecanismo simple de transmisión lineal | |
| Polea fixa | Mecanismo complexo de transmisión lineal | Piñón - cremalleira | Mecanismo de transformación | |
| Parafuso | Mecanismo simple de transmisión lineal | Poleas con correa | Mecanismos de variación de velocidade |
S14.
|
|
|
Balanza Operador de transmisión Panca de 1ª clase |
|
|
|
Polea fixa Operador de transmisión |
|
|
|
Tesoiras Operador de transmisión. Panca de 1ª clase |
|
|
|
Culler Operador de transmisión Panca de 3ª clase |
|
|
|
Remos dunha barca
Operador de transmisión Panca de 1ª clase |
|
|
|
Parafuso Operador de transmisión |
|
|
|
Ferrocarril de cremalleira Operador de transformación Sistema piñón cremalleira |
|
|
|
Carreta de dúas rodas Operador de transmisión Panca de 1ª clase |
|
|
|
Caravilleiro da guitarra Operador de transmisión baseado no parafuso |
|
|
|
Machado Operador de transmisión baseado na cuña |
|
|
|
Toldo de manivela Operador de transformación Sistema polea-manivela |
![]() |
|
Pinzas Operador de transmisión Panca de 1ª clase |
S15.
Resposta aberta, por exemplo, o ferrocarril de cremalleira. O ferrocarril de cremalleira é unha forma de transporte axeitado para grandes pendentes (máis dun 6 %) como é o caso de abas de montañas ou a montaña rusa. Consta dunha cabina cuxas rodas son de tipo piñón e van unidas a unha vía de tipo cremalleira, de xeito que a adherencia é total..
S16.
|
|
|
|
|
Reloxo |
Lavadora |
Cana de pescar |
S17.
A dínamo é un tipo de xerador eléctrico. Converte enerxía mecánica (movemento das rodas) en eléctrica (luz da bici).
S18.
|
Parte do motor de explosión onde se mestura o combustible e o aire a presión para posteriormente entrar en combustión. |
|
É un intercambiador de calor entre fluídos, de modo que entanto que un deles se arrefría pasando de gas líquido, o outro quece pasando de líquido a gas. |
|
Aparello para acender mediante chispas o combustible nos motores de explosión. |
|
Cilindro oco de material condutor, normalmente arame ou fío de cobre esmaltado, que é o compoñente pasivo dun circuíto eléctrico. |
|
Peza cilíndrica ou en forma de disco axustada no interior doutra, na que se despraza con movementos alternativos, arriba e abaixo, para transmitir a presión da mestura de gasolina vaporizada e auga. |
|
É a parte xiratoria dun motor ou dun xerador eléctrico. |
S19.
-
Motor de explosión (combustión interna).
-
Turborreactor (combustión interna).
-
Motor eléctrico.
-
Motor de vapor (combustión externa).
S20.
Vasoira.
-
Presentación do problema: como se pode recoller a sucidade do chan dunha forma doada e efectiva?
-
Procura de información: hai algún obxecto que fai este labor?, en caso afirmativo, pódese mellorar? Que características debe de cumprir? Especificacións do obxecto.
-
Deseño: investígase a capacidade de recoller a sucidade con diversos materiais (ramas, tecidos, etc.); investígase o xeito máis doado de recoller a sucidade (posición do corpo, tipos de movementos, etc.); en función do anterior investígase o tamaño e a forma do obxecto.
-
Elección: baseándose nos estudos de deseño e na oportunidade para a construción do obxecto (materiais accesibles, económicos e doados de traballar) faise a elección do deseño máis axeitado.
-
Planificación: procura de materiais, ferramentas, instalacións, operarios, etc.
-
Construción.
-
Avaliación: cumpre o obxecto coas especificacións establecidas?, pódese mellorar?
-
Divulgación e comercialización.
S21.
Presentación do problema Loxística
Deseño e elección Loxística
Planificiación Loxística
Construcción Producción
Avaliación Comercialización
Divulgación e Comercialización Comercialización
S22.
|
Empresa |
Tamaño |
Propiedade |
Actividade |
|
Gran empresa |
Privada |
Sector 2º |
|
PEME |
Privada |
Sector 1º |
|
PEME |
Privada |
Sector 3º |
|
Gran empresa |
Mixta |
Sector 3º |
|
PEME |
Privada |
Sector 3º |
|
Gran empresa |
Privada |
Sector 3º |
|
Gran empresa |
Pública |
Sector 3º |
S23.
As accións e as participacións que posúa un socio dunha sociedade representan que parte desta pertence ao socio. A diferenza entre elas é que as accións se poden comprar e vender libremente tanto a outros accionistas como non, entanto que as participacións só se poden comprar ou vender entre os socios.
S24.
|
Sociedade anónima, os socios accionistas participan segundo o número de accións que posúen, que se poden comprar ou vender libremente. |
|
Sociedade cooperativa, formada por traballadores ou consumidores para producir, comprar ou vender produtos en común, repartindo as ganancias que puidera haber entre os seus socios. |
|
Sociedade limitada, os socios participan segundo o número de participacións que posúen, que só se poden comprar ou vender entre eles. |
|
Sociedade anónima |
|
Empresa individual, propiedade dunha soa persoa |
S25.
Resposta aberta. Normalmente deberíase atopar que a maioría dos obxectos dunha aula estean fabricados de forma industrial.
S26.
- Benz montou un motor de explosión dun cilindro nun triciclo. Daimler creou o primeiro automóbil da historia (cuadriciclo) instalando un motor de medio cabalo refrixerado por auga nun coche de cabalos. Obtivo así un vehículo de tracción traseira, lixeiro, práctico, fiable e de doado manexo. Henrio Ford creou o seu propio cuadriciclo, o Ford T, iniciando a fabricación masiva de automóbiles mediante un sistema de construción en serie, coñecido co nome de cadea de montaxe.
- O FordT era un automóbil revolucionario, xa que mediante un axeitado proceso produtivo (a produción en serie) se conseguía un vehículo moi barato que, a diferenza dos coches producidos ata daquela, estaba ao alcance do norteamericano medio.
- Buscouse a maior produtividade e o óptimo aproveitamento dos recursos para ser máis competitivos. A cadea de montaxe baseábase en tres principios: a racionalización das operacións necesarias para a montaxe, o emprego de bandas de transporte e procesos que facilitasen o desprazamento dos compoñentes e a utilización de cadeas de montaxe que permitisen trasladar os automóbiles en fabricación ata a posición que ocupan os operarios, e non ao revés. Esta nova forma de traballar permitiu reducir substancialmente os tempos necesarios para a fabricación dun automóbil e reducir consecuentemente o prezo por unidade.
- A importancia de H.Ford reside en que, ademais de ser o creador da produción en serie, intentou controlar todas as fases de construción e venda de automóbiles, desde a obtención de materias primas (madeira e carbón) aos procesos de transformación (altos fornos, fábricas de cristal e concesionarias) e comercialización (exportación e procura de novos mercados).
- Produción en serie, cadea de montaxe, motor de explosión, sistema de correas e poleas, engrenaxes, normalización de pezas, fases de produción e mercados.




