Saltar navegación

5. Actividades complementarias

 

S31 Complete as seguintes frases segundo os resultados da actividade anterior.

Un triángulo pódese descompor en triángulo.

Un cuadrilátero pódese descompor en triángulos.

Un pentágono pódese descompor en triángulos.

Un hexágono pódese descompor en triángulos.

Un heptágono pódese descompor en triángulos.

En xeral, en cantos triángulos se pode descompoñer un polígono calquera?

Habilitar JavaScript

 

  S32 Conteste ás seguintes cuestións:

    • Cantos raios ten un polígono regular de oito lados? E apotema
    • Que segmento é maior, o raio ou a apotema?
 

S33. Complete cada frase co nome do cuadrilátero correspondente.

 

. Ten catro ángulos iguais e os lados iguais dous a dous.
Ten soamente dous lados paralelos e os outros dous lados son iguais.
Ten catro lados iguais e os ángulos iguais dous a dous.
Non ten ningún lado paralelo.
Ten dous lados paralelos e soamente un ángulo recto.
Ten os lados e os ángulos iguais dous a dous.

Habilitar JavaScript

 

S34. Responda ás seguintes cuestións:

Que figuras circulares se forman ao inscribir un polígono nunha circunferencia?

E ao debuxar dúas circunferencias co mesmo centro e distinto raio?

 

S35 Repare no procedemento para debuxar un hexágono regular e un cadrado inscritos nunha circunferencia.

 Hexágono regular inscrito nunha circunferencia Cadrado inscrito nunha circunferencia

iMAXEiMAXE

 

  • Debuxe unha circunferencia co compás e, coa mesma abertura do raio, sinale arcos iguais de circunferencia ata chegar ao punto inicial. Una os puntos mediante cordas e ha obter un hexágono regular inscrito

  • Debuxe unha circunferencia e trace nela dous diámetros perpendiculares utilizando a regra e o cartabón. Una os extremos dos diámetros mediante cordas e ha obter un cadrado inscrito

  • Baseándose no procedemento descrito, debuxe un triángulo equilátero inscrito nunha circunferencia

  • Baseándose no procedemento descrito, debuxe un octógono regular inscrito nunha circunferencia

 

S36 Mida a área das seguintes figuras tomando un cadro como unidade.

FIGURAS

 

S37Para medir directamente unha figura de xeito máis preciso pódese utilizar un patrón de papel milimetrado. Mida a área da seguinte figura sabendo que cada cadro pequeno mide 1 mm2 e cada dúas liñas laranxa forman un cadro de 1 cm2.

 

iMAXE

 

S38 Calcule a área dos seguintes polígonos regulares utilizando a fórmula axeitada.

iMAXEIMAXE

 

S39. Calcule a área da seguinte figura por descomposición en figuras simples. Observe que para obter as medidas que faltan debe sumar ou restar algunhas das medidas que se indican.

iMAXE

 

 

S40 Canto mide o bordo dunha piscina da forma e dimensións indicadas na figura?

iMAXE

 

 S41 Calcule a área das seguintes figuras circulares:

  • Coroa circular de raios 5,7 cm e 23 mm.
  • Sector circular de 8 cm de raio e 72º de ángulo.
  • Segmento circular de 90º de amplitude nunha circunferencia de 10 cm de raio, 14,14 cm de corda e 5 cm de distancia do centro á corda.
  • Trapecio circular de 35º 24’ na coroa circular do primeiro punto do exercicio.
 

 S42 Explique de onde proceden os sales da auga do mar e de que factores depende a súa maior ou menor concentración.

Actividade de lectura

 S43. Por que é importante a presenza de oxíxeno e dióxido de carbono disolvido na auga? Que factores aumentan a cantidade de osíxeno disolvido na auga?

 

 S44. De onde procede a enerxía que mantén o ciclo hidrolóxico ou ciclo da auga?

 

 S45. Cite algunhas accións humanas que poidan modificar o ciclo natural da auga.

 

S46. Cite as etapas do proceso de potabilización da auga e os procesos que teñen lugar en cada unha.

 

 S47. Infórmese sobre a procedencia da auga que abastece a súa localidade.

    • A que outros núcleos urbanos subministra auga?

    • É sometida a algún tratamento?

 

S48. Explique a diferenza entre potabilización e depuración da auga. Por que é tan importante a depuración das augas residuais?

Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 3.0